hoelang zijn jullie gemiddeld per dag bij je pony/paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 22:54

ja daar was ik benieuwd naar het is natuurlijk heel verschillend per dag
hoe vaak per week rij je?
hoe vaak per week longeer je of doe je iets anders?
m'n verzorg paard is net verkocht die deed ik 3/4x per week..

eerst uitmesten
poetsen
opzadelen
rijden (3 kwartier)
uitstappen (kwartier)
afzadelen
poesten

bij me andere verzorg pony is het natuurlijk heel verschillen de ene keer longeer ik de andere keer rij ik..de ene keer meer als de andere keer..

donderdag:
uitmesten
poetsen
opzadelen
3 kwartier rijden ze was helemaal bezweet dus ik het zadel er af en er zonder zadel op gaan zitten
na een half uur was ze nog niet droog dus nog een half uurtje aan de stapmolen gezet (moest van shef) daarna meteen poetsen en naar stal toe

ik ben benieuwd hoevaak jullie per week rijden en of je dan vaak buiten gaat rijden en wat voor oefeningen je meestal doet,...springen...dressuur etc..
of hoe vvaak je longeerd of aan de stapmolen zet vrij gaat springen mennen ik ben benieuwd!! barst los zou ik zeggen Knipoog

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 07:44


Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 08:36

ehh erg lang!!! Mijn vorige verzorgpaard was het 10 minuten uitmesten (incl opzaagselen), poetsen een kwartier, 10 minuutjes opzadelen (ze had ook bandages), en 30 a 40 minjuten intensief rijden en meestal nog ff uitstappen op de weg ook ong 10 minuten soms minder ze was snel droog en opadem, afzadlen en beentjes afspuiten ook iets van 10 minuten! en lekker opstal. Maar meestal duurde dit allmeaal veeeeeel langer want dan stond ik weer te kletsen!!!

het paard wat ik nu heel de week doe (eigenaresase is op vakantie) besteed ik iets langer aan! lekker lang knuffelen, daar is tie gek op, buitenstappen, los, rijden, uitstpappen buiten, nog ff laten rollen! enz dus dat is wel lekker!~alleen hebik er nu de tijd niet voor maar ja dan maar spijbelen Haha!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 08:39

o, ja die eerste reed ik 3x in de week, en eigenaresse ook 3x en 1 keer vrij --> los oid meestal werd ze ook nog een keer gelongeerd! en ik reed dressuurmatig en ik heb 1 keer gesrpongen.

die ruin die ik nu heel de week doe rij ik 3 keer 1 keer buiten en 2x in de bak, 2 longeren (met bijzet en eenkeer zodner) en 2x los! Hijis nog jong(4 jaar) dus wordt niet al te intenstef gereden door mij, door eigenaresse wel! Hij heeft oko een ebetje vakantie!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 08:40

als ik vrij heb dan ben ik er de hele dag en anders s avonds.. en meestal ben ik op dinsdag en woensdag vrij.. en dan rij ik meestal 3 dagen 2 x longeren.1 x gewooon lekker los in de paddock en 1 dag vrij...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:33

Ik ben op zijn minst 2 uur op stal. Meestal is dat wel meer hoor.
Ik kom op stal en haal 'm uit de wei, of hij staat al binnen. Dan ga ik altijd ff kijken wie er op stal is enzo, en wie er aan het rijden zijn. Dan poets ik hem, de ene keer poets ik hem een keer goed (zo'n 3 kwartier) de andere x doe ik t ff snel en ben ik 5 tot 10 min. bezig. Zadel hem op en ga rijden.
Wat ik daarna doe is altijd verschillend. De ene keer help ik de staleigenaar met paarden binnenzetten. Ik rijd midnight of mirakel. Altijd verschillend..
Ik geef Robin 6 x in de week beweging, meestal rijd ik het komt heel soms voor dat ik hem longeer.
Dan rijd ik hem eerst los, soms ga ik dan naar buiten. Of soms ga ik gewoon wat dressuren, en heel soms maak ik wat sprongetjes..
na het rijden ga ik altijd nog even een kwartiertje (minstens) naar buiten. Even een rustig galopje, stukje draf en dan stap ik hem uit. Party!!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 15:16

Ik zo ongeveer 3 uur
Eerst uitmesten (of dat is al gedaan) en voer klaarzetten (1kwartier)
Dan pony's van t land halen (half uurtje)
dan poetsen en opzadelen(3 kwartier)
Dan 3 kwartier tot 2 uurtjes rijden (verschilt per dag) of longeren (20 min)
Afzadelen en naverzorgen (half uurtje)
en k rij ongeveer 5 keer per week. Meestal buiten soms naar de bak en dan dressuur of springen

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 20:56

doordeweeks ben ik er ongeveer 2 uur en in het weekend ben ik er altijd best lang de hele dag, lekker rustig aan doen lange ritten maken meer dingen doen (na het rijden nog ff half uurtje grazen enz.)

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:16

ik rij 3 a 4 keer per week

op maandag komen de verzorgsters heb ik dus dagje vrij (yeah)
op dinsdag ga ik meestal alleen ff uitmesten en voeren omdat ik dan laat uit school ben ong 1 uurtje
woensdag ff op de weg rijden en voeren ben ik er meestal wel 2 uurtjes
donderdag springles ga ik s'middags langs om uit te mesten ff in de wei zetten poetsen en te voeren dan ben ik er ong wel 2 uurtjes en kom ik s'a vonds trug om naar de les te gaan
vrijdag: zelfde als woensdag
zaterdag zelfde als donderdag soms concour
zondag: of concour of uurtje vrijrijden op de manege

en dan is het weer maandag en begint het weer overnieuw

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:34

Ik ben er minstens 3 uur

Eerst uitmesten (iedere dag)
daarna rijden en daarna nog opruimen of zo of knuffelen of zadel invete of andere dingen die nog gedaan moeten worden.
En om 5 uur (of als ik er s'avonds ben 10 uur) voeren.

lynke
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:06

Ik ben minstens 2 uur op stal sneller kan ik het echt niet hoor. Ik ga 7 dagen per week dus je voor andere hobby's niet echt veel tijd. Maar dat maakt niet uit want als ik wegga zie ik altijd een tevreden paardje in zijn stalleje staan en daar doe je het toch voor of niet?

xxxxxxx D.B.
[/quote]

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:23

tijd kan ik niet inschatten. maar hier is de volgorde van dingen die ik dagelijks op stal doe :

3 of 4 boxen uitmesten ( soms meer )
gang aanvegen nadat ik heb ik uitgemest
poetsen
rijden
uitstappen
op stal zetten
voeren

ik verzorg op een stal met 13 paarden en pony's , dus er is wel veel werk om te doen .

groetjes
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 31-03-19 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:07

Ik ben nu denk ik zo'n 5 a 6 uur per dag IEDERE dag bij mn paardjes.. *LOL* (vaak nog wel langer!) hihi, heb namelijk nu ff alle tijd van de wereld, wordt straks wel weer anders hoor..
Maar ben daar zowiezo iedere dag, moet namelijk alles zelf doen, soms ff alleen heen met de auto, als het echt Misselijk weer is, maar voorderest ga ik altijd heen en weer op de fiets (20 min en 20 min terug...)
Anders ben ik er denk ik zo'n 3 uur per dag... (als ik weer naar school ga..)