Wedstrijd: Zóóóóóó trots op MIJN Jurga

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 13:18

Gisteren heb ik dus voor het eerst dit jaar een wedstrijd gestart op vreemd terrein, de tweede keer sinds ik Jurga op wedstrijden start. Maar ja, ik zag er eigelijk best wel tegenop, aangezien Jurga een keer spoken heeft gezien in reclameborden en ze er dus niets van moet hebben. Ik heb er weken over gedaan om haar normaal langs dat bord te krijgen, moet je nagaan. Ben er toen ook afgestuiterd. Haha!
Maar goed, ik had me dus opgegeven voor de wedstrijd op de Burght te Barneveld. Vooral om ervaring op te doen, leek me het heel verstandig. *LOL* Het is heel goed voor zowel Jurga als voor mij. Ze moet er toch aan wennen. Ze is wel met mijn vader in een paar verschillende binnenbakken en terreinen geweest met mennen, en toen ging het ook super, maar dan heeft ze oogkleppen voor, dus dat zegt niet veel. Party!!
Ik had dus van tevoren absoluut niets verwacht. ook omdat ik de vorige keer dat ik starte in een vreemde bak een giga lastig paard onder me had. Echt een draak was ze toen. Extreme duivel
Maar ik zal weer even bij het begin beginnen. Gistermorgen vroeg (ik had gister geen puf meer om nog een verslag te typen, had mijn ogen al op half elf hangen, vandaar.... Gaaaap ) had mijn vader eerst menles. We zouden om negen uur in het zandgat zijn, dus om kwart over zeven ging de wekker. Eerrst ontbeten en toen richting Jurga. Poetsen, optuigen en inspannen en aangezien we vroeg waren, lekker rustigaan richting het Zandgat gegaan. Daar heeft mijn vader eerst bijna privémenles gehad haha, hij kreeg bijna alle aandacht. Ze waren ook maar met twee man. Ze hebben lekker geoefend op tempo, wat heel erg moeilijk is voor Jurga. De meninstructeur heeft haar ook nog even gereden, na de opmerking van mijn vader dat 'ie een mennersarm (ipv tennisarm Knipoog ) krijgt van mennen, aangezien ze links vastpakt. De mensinstructeur jheeft hem dus even wat tips gekregen en ik heb ook weer wat geleerd, nl. het tourental.... *LOL* Daarna weer naar huis. Nog wat op stal gedaan, Jurga klaargemaakt voor de wedstrijd (wassen en vlechten) . Verder heb ik nog lopen ouwehoeren met de loodgieters die de drinkbakken in de nieuwe stallen aan het monteren waren. Hahah, dat was echt lollig. Die lui waren hartstikke maf *LOL* *LOL* *LOL* (Leuk detail: één van de twee was ook Lovers leuk hahahahaha) . Tussen de middag zijn we ff gaan eten thuis en heb ik mijn spullen gepakt. Toen nog weer even langs de ruitersportzaak gereden aangeizen mijn spoortje doormiddenbrak de dag ervoor en ik ECHT mijn korte spoortje nodig had. Ga echt niet in een vreemde bak met mijn lange spoor rijden, dan had je feest gehad. Clown Dus toch maar snel nieuwe aangeschaft. Toen pa en ik weer naar stal, alles verder klaarmaken. En we moesten wachten tot de trailer terugkwam. Mijn nichtje had nl rond half twee wedstrijd en die was dus al weg. Ik en mijn andere stalgenootje zouden als hun terugkwamen gaan, met twee paarden in de trailer, dat scheelde weer een vieze trailer. Maar ja, dat duurde nogal lang. Ik heb dus ook eerst nog Jurga ff gelongeerd. De loodgieters lagen in een deuk om Jurga's pyjama haha. (Ik heb een geruite zomerdeken om in de trailer met daarbij transportbeschermers in dezelfde kleur en print haha, hartstikke tof, maar ja...staat idd wel leip) Toen stierde Harald ook nog eens finaal door de weilandomheining toen hij Jurga zag... Was mijn vader blij mee natuurlijk... Boos!
Maar goed, Cynthia en ik alle spullen vast in de auto gelegd en toen de trailer terugkwam, de auto ervoor gewisseld en paarden geladen. Ik had Jurga al klaar staan, dus ik eerst laden. Ging niet helemaal goed. Ik laade Jurga op en ze liep meteen de trailer op. Ik buk net onder de voorstang door toen ze opeens weer naar achteren stierde. Ik kon het touw nog net losgooien zodat ze eruit kon, maar hield het eind nog wel vast. Stootte ik dus mijn hand tegen die stang aan. Achteraf viel de verwonding mee. Cool Bleek dus dat de auto niet op de handrem had gestaan... Jur was geschrokken doordat de trailer ging rijden. Maar goed, Jurga zonder probleem weer opgeladen en Siebren ernaast, toen naar Barneveld.
Mezelf eerst ff gemeld, toen snel opgezadeld en erop. Ik had nog een half uurtje om in te rijden tot ongeveer tot voor half vijf. Ik zag Bettine ook nog met Joop Kwijl haha. Maar goed, met losrijden al in een vreemde buitenbak , ze gaf geen kik. Ze liep best relaxed, al luisterde ze niet volledig en viel ze af en toe nogal door mijn been heen. Maar ze knabbelde gewoon op het bit... Jaha, JURGA ja. Doet ze normaal niet zo vaak. Alleen heel soms tijdens stap in de les. *LOL* Ik dus al best blij dat ze liep. Toen ik omgeroepen werd ging ik richting de bak. Mocht nog even een paar rondjes stappen in het kleine bakje op de poetsplaats. Ze gaf ook hier geen kik en liep rustig rond. Toen werd het tijd om de bak in te gaan. Ze liep gewoon over de rubberen matten heen... (toppertje) en in de bak: WEER GEEN ENKELE KIK!
Ze keek niet naar de hindernisbalken op de zijkant, niet naar de spiegel, niet naar de foyer, NIETS. Ik dus starten met mijn proefje. Ik was er echt heel tevreden over, want ze liep gewoon heel relaxed te sjouwen, hoe wel ze wel weer hard ging in de galop. Dat is echt nog een punt waaraan ik heel erg aan moet werken. Niet veel commentaar op het protocol en 150 punten, heel blij mee dus, aangezien ik niets had verwacht, alleen maar een feestje.... Heel dwars paard enzo... Maar wat was mijn meissie braaf! Haha!
Weer ff naar de losrijdbak gestapt en haar ff losgewerkt. Nu liep ze nog beter. Toen weer tweede proef starten. Deze ging voor mijn gevoel gewoon super!!! Ze heeft qua aanleuning nog nooit zo super aangevoeld. Ik had gewoon niks in mijn handen af en toe, ben wel wat anders gewend. hier ga ik dus echt op verder trainen. *LOL* *LOL* *LOL*
Eindresultaat: 163 punten!!! Party!! Dus een dik verdiend winstpunt... Ik was echt zo ontzettend trots op mijn paardje, heb haar half dood geknuffeld. Lovers Ze heeft het toch maar mooi weer geflikt voor me, die gaperd. Cool Mijn kleine meissie. Ze heeft zich zo goed gedragen vandaag, vanmorgen al alles willen doen voor mijn vader en nu zo braaf op de trailer en op wedstrijd, geweldig.
Toen nog naar Cynthia en Siebren gekeken. Ging helemaal niet zo super, toch kreeg ze VIER! winstpunten. Ik vond twee al teveel, maar het is dat paard. Dit jurylid was weg van dit paard.... Ik kan me daar weer kwaad over maken, maar dat helpt me niets... Ik ben iig erg blij met mijn punten. ik start nu nog zes proeven in de B, ik kan als ik elke proef een winstpunt haal, op het eind precies op 15 eindigen, maar dat zal ik wel niet halen. Volgend jaar na het veulen ga ik L1. Lachen
We hebben de paarden snel op stal gezet en de spullen weer opgeruimd. Toen snel naar huis, omkleden en we gingen weer haha. Was rond een uur of acht. We gingen meteen weer door naar Nijkerk, daar was de finale avn een indoor menwedstrijd waar de hele top van NL zowat meerijd. GAAAAAFFF!!! Je weet niet wat je ziet, hoe loeihard dat gaat!!! Was de eerste keer dat ik dit zag, maar Kwijl geweldig!!! Ik weet het nu helemaal zeker: volgend jaar wil ik een Welsh A.... *LOL* Maar goed, we waren rond een uur of jalf twaalf ook weer een keertje thuis.... ik was doodop. We hebben daar op de menwedstrijd ook nog de oude eigenaar van Jurga gesproken. En de man die Jurga's dochter heeft gekocht en rijdt. Ik hoorde van hem dat niet alleen zijn paard drachtig is, nee Jurga's andere dochter ook. En allebei verwachten ze rond april een veulen. Dus Jurga wordt volgend jaar april niet alleen moeder, maar ook TWEE keer oma!!! Echt heel gaaf, ben heel benieuwd. Al ben ik helemaal niet weg van Jurga's twee dochters, die halen het NOOIT bij hun moeder.
Maar goed, deze dag is hartstikke geslaagd en ik ben super, maar dan ook supertrots op mijn SuperJurga Lovers !!!!!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane



Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 22:55

Ja, dat ben ik echt zeer zeker van plan. Lekker een stappie hogerop volgend jaar, ik heb helemaal geen haast! Mooie uitdaging voor me! Thnx, ik ben ook erg blij met mijn punten deze wedstrijd. Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 09:08

Nou, ik ga echt niet door de punten heen racen, no way. In de L1 hang ik ook wel weer een paar jaar. Het gaat op het moment ff goed, maar over een poosje moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar ik baal er nog steeds van dat de L1 ook lichtrijden is....
Tja Kim, ik geloof het ook, dat dit een goed weekeinde was voor de Bokkers!!! Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 10:19

Ik ben ook alleen 's avonds daar geweest en ik hoorde ook pas om zeven uur dat we erheen gingen haha. Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 20:46

Ik vergeet een heel leuk feitje haha: Ik moest rijden tegen de dochter van mevrouw Both. Die is de eigenaresse van mensportcentrum Onder de kastanje en bezit heel veel goede paarden o.a. Ferrari (dekhengst NRPS, V. TCN Partout en Orlanda V. Ferro waar Marijke Folmer mee naar de WK jonge dressuurpaarden is geweest.) Wij hadden pas bij Onder de Kastanje even met haar zitten praten. We kwamen haar dus op deze wedstridj tegen en ze had tegen mijn vader gezegd dat ze Jurga een luxe beestje vond... *Ilona glimt van trots!* Lovers Lovers Lovers Vond ik echt een tof compliment van zo iemand... Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Domiinique, Faya__, Fenders, IndianSu, Kirsha, Laj1, Speirs en 100 bezoekers