ik weet het ff niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 21:44

Ik heb Indy nu ongeveer een jaar, en Seven nog maar een paar weekjes. Ik merk alleen dat ik steeds minder zin heb om erheen te gaan. Ze worden goed verzorgd daar, dat scheelt, ik kan ook lang niet elke dag. Ik wordt steeds ongeduldiger met ze, en steeds sneller boos. Ik denk dat dit komt doordat ik in de paarden heb gewerkt, en daar ben ik toen een beetje op afgeknapt, niet zozeer op de paarden, maar op de manier waarop ik behandeld werd door m'n baas. Maar daardoor is mijn interesse in paarden wel een stuk minder geworden.
Klinkt heel erg stom, ik weet het. Ik weet niet wat ik nu moet. Seven kan, en wil ik niet kwijt, die gaat anders toch naar de slacht. Indy kan ik echter wel goed verkopen, maar ik weet ook niet of ik dat nou wel wil Verward Oftewel: ik zit in de knoop, en niet zo'n klein beetje ook.......

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 21:47

Kijk het nog sowieso een maand of 2 aan. Dan ben je weer verder en weet je zeker of je ze wel of niet kwijt wil. Veel succes met je keuze!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 21:49

Hoi Nonnie, dit kan gewoon een fase zijn hoor, ik denk dat bijna iedereen dit soort momenten wel eens mee maakt. Misschien kan je eens kijken of je een soort van vakantie voor jezelf kan plannen, iemand zoeken die Indy en Seven voor je wil doen en even lekker tussen de paardjes uit. Gezellig naar de film, lekker uit eten, goed boek lezen, even paardvrij dus. Ik heb me ook wel eens zo gevoeld (en ik houd echt van mijn moppie, die gaat voor geen prijs weg!!!) want af en toe ben je gewoon even "op" en dan moet je even aan jezelf denken hoor!!! Maar probeer zoiets eens en kijk dan hoe je je voelt!!! Enne...ik heb een bijrijdster/verzorgster die Escala 2 keer p/w doet, dus die 2 dagen zijn lekker voor mezelf, erg ontspannend, dat heb je immers ook nodig. Ik heb ook een fulltime baan en lange reistijd, dus dan is het volgens mij erg goed om af en toe ook tijd voor jezelf te plannen!!! Succes en sterkte!!!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 21:52

ja, ik heb een verzorgster, maar die heeft ook weinig tijd helaas. Ik baal ervan, deze periode duurt nu al zeker een week of 2 Verdrietig Ik ga lang niet elke dan, omdat ik daar geen tijd voor heb, en het niet nodig is, want ze worden goed verzorgd. Ik doe wel veel andere dingen. Ik vrees ook dat sinds vandaag ik aangestoken ben met een ander sportvirus (rallysport), en dat komt er dus ook nog eens bij...

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:16

O jee...Ja hier kan ik je echt niet mee helpen, dit is echt iets wat je zelf moet beslissen. Veel wijsheid toegewenst en wat je ook beslist ik hoop dat je er geen spijt van krijgt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:20

Heel veel succes met je keuze Manon... Ik ken het probleem ook wel, maar ben er nu toch wel uit dat ik Jurga NOOIT meer kwijt wil. Ik hoop dat je er snel uitkomt en dat je de goede beslissing maakt waar je geen spijt van zult krijgen. Je komt er wel uit. Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 23:59

gewoon die bokken ff laten staan. ze zijn nog jong. je hoeft er nix mee te doen. Ze staan op het land met soort/leeftijd genoten dus ze zullen je echt niet missen! Je kunt ze zo weer oppaken. Is helemaal niet slecht voor ze!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 00:16

Het paardengevoel gaat met pieken en dalen. Misschien moet je het even wat rustiger aan doen, dan komt het plezier vanzelf wel weer! Zolang ze goed verzorgt worden en lekker naarbuiten mogen is het voor hun alleen maar vakantie hoor!!!
Kop op!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 12:39

Dat heeft iedereen wel eens. hier moet je ff doorheen. gewoon doorzetten hoor!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 12:59

Ik heb al wat bedacht. Volgende week gaan ze toch verhuizen naar een wei vlakbij mijn huis. Dan ga ik ze gewoon alleen maar worteltjes of appeltjes brengen, en voor de rest laat ik ze gewoon een tijd staan. Als ik er weer voldoende rust voor heb, ga ikweer een beetje aan de slag Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:17

Je moet ze niet metteen verkopen.. eerst afwachten of dat wel echt is wat je wil.
Succes ermee

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:33

Ben 't wel aardig eens met wat Stef zegt, je hoeft nog niks met ze te doen, ze zijn nog jong en ze lopen lekker buiten.
Ga nou niet overhaast een van je paardjes verkopen, daar krijg je misschien wel spijt van.
We hebben, denk ik, allemaal wel eens een periode dat we er even niet zo'n zin in hebben. Vooral als de winter er weer aan komt is het wel 'ns even tanden op elkaar en door gaan.
Ik zou er gewoon even rustig de tijd voor nemen om er over nadenken, dan komt de oplossing vast wel.
En als ze nu goed verzorgd worden en hoeft er niet echt elke dag heen ga je toch gewoon even wat minder!

Heel veel succes ermee!

-Esmee-
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:37

Ik heb ook zo een periode gehad.Ik had gelukkig een goede lieve verzorgster die ze heel vaak deed.Ben achteraf toch blij dat ik het niet heb gedaan.Heel goed van je dat je ze houd,ik weet zeker dat als je het had gedaan dat je er spijt van had gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:58

Citaat:
Op 2001-11-05 12:33, schreef Nouvel:
Ben 't wel aardig eens met wat Stef zegt,


Het scheelt maar 1 letter maar verder hebben ze maar weinig overeenkomsten Haha! Dit keer was het echt stEEf

Party!! *LOL* Party!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:02

nouvel, GRRRRRRRRRRRR Boos! Haha!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:03

Steef, sorry sorry sooorrrrrrryyyyyyyyyy!!!!
IK moet voortaan gelijk m'n berichten overlezen en niet 3 uur later...
Geen excuus, maar ik had haast, werd op m'n vrije ADV-dagje plotseling gebeld om te komen werken, baal baal, had zoveel plannen...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:03

kan ik 't nog goed maken???

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:38

zijn allebei de paarden van jou? dan zou ik verzorgers aannemen op een paar dagen voor de paarden. en dat op bijv. 3 dagen van de week zelf je paardjes verzorgen. ideetje??

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:46

verzorgers zou me niet leuk lijken,krijg je dan niet het gevoel van "het zijn mijn paarden niet meer?".
Anders moet je gewoon in Zaanstad komen wonen,
dan verzorg ik ze met heel veel liefde voor je Clown Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:23

Citaat:
Op 2001-11-05 16:03, schreef Nouvel:
kan ik 't nog goed maken???


ik ben heeeeeeel vergevingsgezind dus vandaag kan het grinnik,,

bij deze vergeef ik het je nouv.. Haha! Haha!


Sunnylover, en als jij ze verzorgt lijkt dat niet zo? Verward

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:42

grapje!!! Ik deed toch dit: Clown Knipoog

Haha Party!!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 18:48

ze zijn idd allebei van mij....ik ben nu al eventjes niet geweest, maar ik heb ook niet echt de drang om erheen te gaan. Ow jee Verward

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 20:04

en als ze hier dichterbij staan kan ik er ook weer vaker langs...aangezien mijn brom het niet doet kan ik er nu dus nie op eigen houtje heen, best balen...

kussies liselot

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 20:09

Wil je indy verkopen dan?

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 20:22

Nonnie ik heb ook zo'n periode gehad. Ook nadat ik troubles op mijn werk heb gehad(pensionstal).
Je bent dus niet de enige. Ook ik zag het helemaal niet meer zitten ik had er mega genoeg van, maar ja ik kon Felix gewoon niet verkopen. Ik heb hem toen een paar maanden stil gezet en daarna langzaam weer opgepakt. toen ben ik begonnen met westernrijden.
Het ging toen weer lekker , zo lekker dat ik er een fjord bij kocht.
Heb afgelopen zomer ook weer een dip meegemaakt door de verhuizing en dat ik misschien mijn fjord moest verkopen.
Nu sta ik op een leuke gezellige stal en heb er weer helemaal zin in.
Dus doe het ff lekker rustig aan laat ze lekker ff op het land de zin komt wel weer.