donkere dagen van december....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

donkere dagen van december....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 20:04

Met die sombere dagen als vandaag, ben ik nooit zo in een goed humeur...
Dacht ik toch nog ff lekker te gaan rijden, nee hoor 1 brok energie, ik kreeg bijna vliegles, ik heb gewoon een uur gevochten, zei wilde hard, alleen ik wilde niet...
En soms denk ik op zo'n moment wel is, waar doe ik het eigenlijk voor?
Het kost een hoop geld, een hoop energie, en vaak krijg je er ook nog een hoop elende voor terug...
Maar goed als ik dan me ruintje bokkend door de bak zie gaan, dan denk ik toch wel weer "wat zijn paarden toch geweldige dieren" Lovers

Maar nu zit ik weer een beetje met schuldgevoel omdat ik haar een keer flink op de rem heb gezet... Vriendjes zijn?

Hebben jullie nu ook wel is zulke dagen?

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:55

Het is altijd vervelend als het niet gaat zoals je graag zou willen, maar blijf de positieve dingen en de dingen die wel goed gaan zeker zien, ook al is het maar heel klein, dan word je daar weer helemaal gelukkig van Haha!!!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:58

ach, iedereen heeft weleens een dip met rijden, zeker nu ze zo fris zijn door het weer.
Ik zou in elk geval je niet te schuldig voelen want hij moet toch ten allen tijden onder controle blijven

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:02

ik heb nu ook een paardrijdip, heb geen zin, bak is steeds nat, en als het ff kan dan is het idd 1 brok energie......
doe nu ook ff rustig aan.....begin in het nieuwe jaar wel weer

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:14

Citaat:
Dacht ik toch nog ff lekker te gaan rijden, nee hoor 1 brok energie, ik kreeg bijna vliegles, ik heb gewoon een uur gevochten, zei wilde hard, alleen ik wilde niet...



ja dat heb ik ook met melle het is echt een en al energie.
alle maar willen galopperen en hard gaan.

en als je dan gewoon lekker wilt rijden en het gaat niet dan word
je soms idd erg humurig.
maar schuldig hoef je je niet te voelen hoor
hij moet gewoon onder controle te houden zijn.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:22

Citaat:
Het kost een hoop geld,


Mijn ervaring is dat ik zonder paard meer geld kwijt ben omdat ik dan tijd heb om de stad in te gaan!

Als ik een rij dip heb ga ik meestal even een weekje alleen longeren en troetelen etc. En daarna begin ik meestal weer op de dag dat ik les heb.

Succes!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:15

Ik ken het helemaal! Jij raakt gefrustreerd, reageert daardoor net iets te hard, je voelt je schuldig en wordt chagrijnig enz enz. Tel tot tien en bedenk dat iedereen regelamatig zo'n bui heeft en dat zelfs Anky wel eens oneerlijk tegen haar paarden is. Denk ik... Schijnheilig Wordt het niet beter van, maar wel menselijker!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:40

Ja, ik heb het ook! Ik kan alleen maar buitenrijden (geen bak), en daar heb ik met dit weer gewoon geen zin in. En dan voel ik me wel schuldig omdat ik haar altijd op de wei laat staan, maar ja... ik zie het gewoon echt niet zitten. Ze heeft al een paar dagen niet gereden, en dan is er gewoon geen lol aan om nu te gaan buitenrijden als er niet iemand mee kan op de fiets.

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:48

Andor had gister ook een behoorlijk drukke bui.
Het leek wel alsof ik op een bom zat die elk moment kon ontploffen.
Gelukkig heeft hij zich nog wel in kunnen houden.

Als Heidi zo druk blijft en Andor ook dan gaan we dinsdag toch echt een probleem krijgen. Maar ach misschien is dat wel grappig.

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:49

als ik in een slechte bui ben, maak ik een lekkere buitenrit. Knap ik en ook t paard van op Lachen

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:51

Elan schreef:
als ik in een slechte bui ben, maak ik een lekkere buitenrit. Knap ik en ook t paard van op Lachen


Amen!
Maar ik denk dat iedereen zulke dagen wel ns heeft....alleen heb je er meestal vaker last van als het zo vroeg donker is, overdag zo grijs en koud...blegh...

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 22:08

Elan schreef:
als ik in een slechte bui ben, maak ik een lekkere buitenrit. Knap ik en ook t paard van op Lachen


Tja ik rijd (bijna) altijd buiten (voor de bak moet ik naar de ponyclub)
Vandaag heb ik der even flink aan het werk gezet, en ze was al een stuk braver... Lachen
Maar heb dat best regelmatig in deze tijden dat ik van die buien heb

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:11

Ik heb vandaag een lekker ritje gemaakt, met mijn moeder (die ziek is, maar toch zo lief was om mee te gaan OK dan!) op de fiets ernaast. En ze was lekker rustig, en het was wel fijn om weer een stukje te rijdne (is alweer een paar dagen gereden). Maar met dit weer lijkt het soms wel alsof het overdag nieteens helemaal licht wordt, en als je dan binnen zit en naar buiten kijkt, heb je gewoon zó weinig zin om de viezigheid in te gaan om te gaan rijden...