Paarden gechipt, poehpoeh!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Paarden gechipt, poehpoeh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 19:31

Vandaag kwam de dierenarts om de paarden te chippen en wat uit te leggen over de paspoorten die ze krijgen (poeh, wat een gedoe allemaal zeg Scheve mond).
Hrannar mocht als eerst: een stukje wegscheren, verdoven en chip d'r in... Ondanks zijn enge oogwit blikken bleef deze koelbloedige jongen heel rustig, om trots op te zijn!
Toen was Fögur aan de beurt... Toen de dierenarts het scheerapparaat aanzette stond ze al te shaken en hangen aan het touw, dat belooft niet veel goeds... Het heeft wel een tijdje geduurd voordat we haar rustig kregen, maar uiteindelijk liet ze het allemaal toe.
Daarna was Fraeva aan de beurt, maar die was al erg opgefokt, omdat we een grote sneeuwpop in de wei hadden gebouwd en dat vond ze maar niks Clown. Ze deed ongeveer net zo aanstellerig als Fögur, *zucht*, merrie's... Ondertussen stond Hrannar al de hele tijd bij het hek te kijken hoe de andere het er vanaf brachten. Cheese! Toen Fraeva klaar was waren we opgelucht... hèhè, dit ook weer gehad. Het is koud, we willen naar huis!

Ownee, Koos moet ook nog! *slik*... Maar Koos houdt niet van spuiten, dus NO WAY dat hij ooit een spuit in zijn lijf zal krijgen, al moet hij vechten voor zijn leven... een echte "blijf-van-mijn-lijf ruin" dus!
Toen het scheerapparaat aan ging, begon het gezeik al (nee het begon eigenlijk al bij het zien van de DA): Hangen, steigeren, trappen, shaken . Zelfs het spuiten van de verdoving met een inimini-micro-spuitje moest steeds weer opnieuw Gaaaap. Uiteindelijk moest er dan toch maar een praam aan te pas komen en tsja, dan heeft hij niks meer te vertellen. ~~}> Zo gezegd zo gedaan... zo mak als een lammetje stond meneer de "mishandelingen" te ondergaan.
Toen het allemaal voorbij was, kreeg hij een lekkere bak met brokken! Vingers aflikken Ach gut
Poeh, ik dacht dat merrie's erg waren, maar Koos... Hij kan zichzelf iig wel goed verdedigen tegen vreemde mannen Cool.


Ben benieuwd of jullie ook ervaring hebben met zulke niet-meewerkende paarden!?

Groetjes Jessie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:36

ongeveer 1,5 jaar geleden heeft Banjer een veearts die haar wou enten op zijn kont getrapt... (ze kreeg toen 3 spuiten... 1 rhino, 1 influenza en 1 voor de oogontsteking die ze ook nog had)
De laatste keren van de enting ging het heel erg goed.... ik wou de VA (zoon van de getrapte VA) waarschuwen dat Banjer haar achterbenen kon optillen... toen zei hij "Ik ben al klaar....")

En toen ik Banjer pas had (3 jaar terug) heeft ze een veearts plat tegen de muur getrapt, toen hij haar wou temperaturen... *BAM* 2 benen naar achteren... en dat met een praam om haar neus...

Dus troost je... jouw paardjes zijn zo erg nog niet... Haha!:D

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:38

Haha neeh die ene was al gechipt en die andere stond op 3 benen, vond t best.Die vind t sowieso wel gezellig als de DA komt.Maf beest, gelukkig verzet ze zich niet want dan is ze echt lomp.
Toen ze i.h begin de trailer inmoest en ze wou het niet, pff dan moest je echt uitkijken, op een geggeven moment, na zoveel keren a uren hebben te moeten wachten, wou ze echt niet meer, toe een praam, longeerlijn achterlangs, zweep dr achter brokjes in de trailer in een donkere ruimte met een verlichte trailer, en nog ging ze tekeer en wou ze dr niet in :S
Uiteindelijk gaf ze gelukkig wel toe haha.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:11

mijn DA maakte gewoon een stukje kaal met zo'n ladyshave gilette, heel mooi glad werd ze ! nu weet ik nog niet wat ze van een scheerapparaat denkt. Maar een verdoving heeft ze niet gehad Verward

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:13

Talida, wilde ik ook net zeggen: Verdoven voor de chip? Dan heb je 2 prikken ipv 1, lijkt me niet echt logisch...

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:14

Wat een verhaal zeg Haha! Maar gelukkig zijn ze nu wel lekker allemaal gechipt Lachen

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:30

ik heb mijn paard zelf 5 dagen lang elke dag 25 ml in moeten spuiten, en gelukkig heb ik een stoere bikkel van een paard! Hij vertrekt geen spier Haha! ook met het Chippen niet. Bij Baloe hebben ze trouwen haar weggeschoren dmv zo'n wegwerp mesje. Chip zat er zo in! En verdoven voor chip Verward hier niet hoor

Wel een geweldig verhaal trouwens *LOL*

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:55

Ik zal mijn paardje ook ooit moeten laten chippen, en schrok van je verhaal van een scheerapparaat...
Maar gelukkig zijn er ook dierenartsen die het doen met een gewoon scheermesje, daar ga ik maar op zoek. Want een scheerapparaat zal mijn merrie never nooit toelaten ben ik bang..

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:16

Mijn paard is vorige week gechipt. Het scheren was zó gebeurd maar die spuit was best wel lang. En ze liep achteruit zó tegen het achterlicht van mijn autootje aan, kapot dus. Verder is ze altijd braaf met enten etc.
Laatst bijgewerkt door flicka op 23-12-03 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:25

die van mij hoefde niet eens geschoren te worden. Was gewoon hup de chip erin...

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:05

Hahaha Zorro was net zo met chippen. Hij zag de da aankomen en wilde al omdraaien maar ik had hem vast. Toen hij wilde scheren sprong hij naar achteren en toen de chip erin moest steigerde hij Clown echt zo erg. Shetlanders *zucht* wat een aanstellers zeg Haha!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 00:21

hahaha, ja die shetlanders zijn echt erg soms (pittige paardjes Tong uitsteken). Onze DA is heel voorzichtig en heeft voor een verdoving gekozen, omdat de paarden anders nóg hysterischer werden. Ik denk ook wel dat hij dat bij alle paarden doet... elke DA heeft zijn eigen manier van chippen Knipoog