Verslag weekje Berlijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Verslag weekje Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 15:37

Ben vorige week met school naar Berlijn geweest, en in 1 woord het was er super!
Ondanks dat ik 1 avond zowat knallende ruzie had met een leraar.. Boos!
Hier mijn ( lange ) verslag:

Maandag 15 dec.
Om 08.30 mijn klasgenoten uitgezwaaid, zij gaan met de bus naar Berlijn, ik kom met de trein.
Durf helaas nog steeds niet de lange afstand aan met de bus, zal wel veel gezelligheid missen.
Om 13.30 stapte ik dan eindelijk op de trein met 1 van mijn klasgenoot als gezelschap.
Wat een lol in de trein met die duitse kerels!
Heb zelfs nog telefoon nummers uitgewisseld Clown
Om 17.11 kwamen we aan op het station in Berlijn, opgewacht door 2 leraren.
Aangekomen bij het restaurant konden we meteen bij de resterende klasgenoten aanschuiven!
Alleen het toetje was eetbaar, dus savonds de burgerking opgezocht Haha!
Na het eten naar een theater/bioscoop geweest om daar naar een 3D film te kijken, was niet zo denderend leuk.
Aangekomen in het hotel even gedoucht en op naar de kroeg Cool
Om 04.30 doodmoe mijn bedje in gerold..

Dinsdag 16 dec.
Om 07.00 rinkelde de wekker alweer, veelste vroeg Gaaaap
Om 08.30 waren we pas allemaal gewassen en gestreken, en klaar voor het ontbijt.
Om 09.00 vertrokken met de bus naar het dierenasiel in de buitenwijk van Berlijn.
Een Asiel ter groote van maar liefst 30 voetbalvelden ( en geloof me, dat is grooooot! ).
Heel veel lieve honden, katten, konijntjes en weet ik veel wat nog meer gezien.
En helaas zat mijn koffer al overvol, dus geen hondje voor mij erbij
Om 14.00 daar weer vertrokken, na nog niet alles te hebben gezien..
We hebben daar de metro gepakt en op zoek gegaan naar het restaurant waar we om 18.00 moesten zijn.
Onderweg kwamen we heel wat mooie winkels tegen waar we natuurlijk wel flink gewinkeld hebben.
Al met al kwamen we een half uur te laat aan in het restaurant Bloos!
Na het eten een licht tour gehad in de bus door berlijn.
En wederom kon ik mijn tranen niet binnenhouden in de bus.. Verdrietig
Rond 22.00 waren we weer in het hotel, omgekleed en hup, de kroeg in.

Net als je denkt een gezellige avond te hebben komt er een leraar binnen die het nodig vind mij op mijn gedrag aan te spreken, ( en nee ik had echt niets verkeerd gedaan ).
Maargoed meneer had er ook al 3 gehad waar ook iets op aan te merken was.
Die leraar vond het ook even nodig om in een overvol cafe de psycholoog te gaan uithangen en over mijn bus-trauma te beginnen, wat ik dus echt not done vond.
Ben weggelopen en al snel kwamen mijn vriendinnen ook naar het hotel.
Om 05.15 vielen de oogklepjes er toch echt voor..

Woensdag 17 dec.
Om 07.00 rinkelde de wekker weer, duurde minstens een halve dag voor ik wakker was Haha!
Het 'akkefietje' met de leraar was alweer vergeven.
Na het ontbijt zijn we naar de Dierentuin gegaan en daarna de stad in.
Waar ik heerlijk ben verdwaald met een klasgenoot.
We moesten savonds om half 10 bij de bus zijn, dus wij vertrokken om 21.00 uur bij het cafe waar we heen waren geweest.
We zagen wel allemaal bekende dingen ( althans, dat dachten we ) en zijn zo gruwelijk verdwaald.
En deze domme muts had er serieus niet aan gedacht om een leraar te bellen..( en dáár schaam ik me dus echt voor..)
Om 21.40 ging mijn telefoon, een van de docenten vroeg zich af waar we bleven.
Ik verteld dat we geen idee meer hadden waar we waren, en verteld wat ik zag.
Ze zouden ons opzoeken.
Nog een paar keer telefonisch contact gehad en om 23.30 werden we dan eindelijk gevonden
Ondertussen waren we koud en moe, en was ik gruwelijk boos.
De laatste keer aan de telefoon zei mijn leraar namelijk dat ik vast extra verkeerd was gelopen, om die vent ( de zelfde als die de avond ervoor de psycholoog uit wou hangen..) een hak te zetten.
En dát viel mij in het verkeerde keelgat...
Ik had net opgehangen toen die docenten de hoek om kwamen gelopen, en was nog zo boos dat ik behoorlijk uitviel..
Die leraar reageerde daarop door er vol tegen in te gaan, zo stonden we daar dik 15 minuten als een stel viswijven tegen over elkaar, op een hoek van een straat in Berlijn...
De andere leraar susde het hele gebeuren en we zijn richting hotel gelopen.
Onderweg kwamen we een cafe tegen, en hebben die klasgenoot en ik die 2 docenten op een wijntje getrakteerd.
Eenmaal daar begon die docent net zo hard weer tegen mij, ik was een egoïst, en loog altijd, praate altijd zo zodat ik mijn eigen hachtje kon redden enz. enz.
Ik kan op zo'n moment mijn mond niet houden en heb hem verteld wat ik van hem vond..
En dat was niet zo vriendelijk...
Later aangekomen in het hotel was het al weer 02.30 en zijn we gelijk gaan slapen..
We hadden ook een dikke 14 kilometer gelopen Bloos

Donderdag 18 dec.
Om 07.00 rinkelde de wekker weer, was niet meer boos op die leraar..( blijf nooit lang boos)
En had de hoop dat hij dat ook niet meer zou zijn.
Dit bleek niet het geval, hij verwacht een excuus van mij.
Deze krijgt hij echter niet, hij heeft ook dingen gezegd tegen mij die niet door de beugel konden.
Verder de hele dag een beetje niks gedaan, was rotweer.
Savonds weer naar het cafe, een docent was jarig.
Was heel gezellig tot het einde.
Die klasgenoot die mee was verdwaald was naar de wc, en die leraar die nog boos was was er ook.
Die klasgenoot had hem boos aangekeken en toen had hij gevraagd waarom ze zo boos keek.
Dus zij gezegd van wat er die avond ervoor gebeurd was, dat ze dat niet vond kunnen.
En na wat modder gooien over en weer heeft die leraar gezegd"meisje, zie je die grondtegels? Pas maar op wat ik heb de neiging je eronder te stampen".

Wij geloofden dit in eerste instantie niet, en na verhaal halen heeft de leraar dit toegegeven.
De hele nacht is er niet geslapen..

Vrijdag 19dec.
Om half 7 ontbeten, mijn trein ging om kwart voor 9.
Maar was om half 8 al op het station..
Om half 1 was ik weer thuis...
En heb ik vakantie.

En nu?
Nu voel ik me klote, heb er een hekel aan om met 'ruzie' uit elkaar te gaan.
Zoiets moet uitgepraat worden, en niet zoals nu.
Voel me nu al vanaf vrijdag zo, en heb niet het idee dat het beter word...

Maar verder was het een topweek, veel gelachen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:00

Jammer dat je verslag alleen over je ruzie met die leraar gaat.... misschien titel even aanpassen?
Berlijn is hardstikke mooi namelijk, was wel benieuwd waar jullie allemaal geweest waren...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:56

en? nog naar Tresor geweest? Haha!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 20:46

Elles schreef:
Jammer dat je verslag alleen over je ruzie met die leraar gaat.... misschien titel even aanpassen?
Berlijn is hardstikke mooi namelijk, was wel benieuwd waar jullie allemaal geweest waren...


Ben bij zoveel dingen geweest, die ik niet eens meer bij naam weet te noemen, dat me dat een beetje ontschoten is te vertellen..