springen hulpteugel ?????????????????????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bentuh

Berichten: 3429
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

springen hulpteugel ?????????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 19:26

waarom springen ze altijd is die wedstrijden met hulpteugel .
ja om hem aan de teugel tehouden maar daar moet toch ook een andere reden voor zij die hulpteugel Haha! of niet soms

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:28


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:29

Lovejerrie dat is toch duidelijk......... die mensen kunnen gewoon niet rijden. Tjhuhh snap dat dan. Het zijn gewoon mensen met heel veel geld die hele dure paarden hebben kunnen kopen

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:30

lovejerry schreef:
ja om hem aan de teugel tehouden




K ben niet de persoon om dat echt uit te gaan leggen. Zijn hier vast veel mensen die t beter weten. Maar denk toch echt niet dat dat de reden is.
Anders heb k t verkeerd begrepen Haha!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:41

mmm, beetje raar om zulke sarcastische opmerkingen te maken. Als je even op het taalgebruik had gelet Knipoog en dus even in het profiel had gekeken, dan had je gezien dat de topicstarter pas 12 is.... dan kan je het volgens mij gewoon uitleggen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:43

Ik denk dat het belangrijk is, of je nou springt of niet met je paard, dat je paard zijn rug goed gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:43

Sorry maar zo'n taalgebruik zie ik ook bij 18 jarige.
En niet het eerste wat ik doe is in profielen kijken.

Owja, met de vraag of leeftijd onder naam mocht staan kwam nogal wat tegengas van juist de jongeren.
Ze werden dan niet gelijk behandeld.
En nu moeten we weer wel anders doen Verward Lachen

En jij legt het ook zo duidelijk uit Sanne terwijl je wel in het profiel hebt gekeken Bloos!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:56

he, het was niet heel beschuldigend hoor, maar ik vind 12 wel heel jong en ik vond het wel duidelijk te zien aan de tekst.

ik heb wel even in haar profiel gekeken, maar ik denk niet echt dat ik de juiste persoon ben om uit te leggen, waarom die mensen met die teugels rijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:59

Ik ben er ook niet de juiste persoon voor, ik heb 1 malig met een martingaal een parcours gesprongen en ik heb nog nooit zo'n trekzak gereden als toen.
Dus mijn voorkeur heeft het niet meer.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:35

ik rijd altijd met een martingaal in het parcours (en een simpel trensje Haha!) maar ik geloof niet dat die ooit al daadwerkelijk is ingekomen, dus het zal wel tussen mijn oren zitten. Kawa, Raimaer liep vreselijk te trekken in Asten, nietwaar Knipoog


En Sanne, 12 jaar of niet, hier vlakbij staat nog een topic over springen met hulpteugels, dat kun je toch ook vindne al sje zelf een nieuw topic kunt aanmaken.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:15

ik denk dat het is om het paard een beetje tegen te houden, want een goed springpaard heeft er veel zin in en gaat heel hard op de hindernissen af, en door de hulpteugel wordt ie zo een beetje tegengehouden!!! (denk ik)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:04

Als een magtingaal goed zit doet hij weinig alleen wanneer het paard zijn hoofd onnodig hoog omhoog doet.

Er rijden idd genoeg mensen rond die voor de sier met een bepaald hulpmiddel rijden (neusriemen en bitten). Nou zitten de meeste mexicaanse neusriemen zo los dat ze toch al weinig doen dus hebben ze het voor de sier.

Ik rij sinds kort met een pessoabit alleen voor de wedstrijden. Ik moest er in het begin erg aan wennen en mijn paard ook. Hij is erg heet in het parcours en kan je zeggen dat ik er niet blij van werd. Ik ben hiermee begonnen op advies van mijn instructeur terwijl hij absoluut GEEN voorstander is van scherpe bitten. Ik ga er alleen in de laatste les voor de wedstrijd en de wedstrijd ermee rijden. Voor de rest rij ik al 5 jaar met hetzelfde bitje een enkel gebroken dikke trens.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:50

Ik heb dit ooit een keer aan een goede springruiter van de club gevraagd. De martingaal zit er idd alleen om te voorkomen dat de paarden bij hogere hindernissen in hun enthousiasme de ruiter met hun hoofd een kopstoot geven.

Veel top springpaarden zijn zo overenthousiast en gedreven om te springen dat ze nog al eens te heftig reageren, om te voorkomen dat die paarden veel te hard gaan racen als ze een hindernis zien gebruiken ze liever soms een iets scherper bit waar maar weinig correctie nodig is dan een zachter bit waar ze constant aan moeten trekken.

En meestal zijn de eichte top springpaarden niet de gemakkelijkste paarden om te rijden.

Ik heb en oude merrie gehad die als ze een hindernis zag ook al was ik dressuur aan het rijden het liefst zijwaarts op die hindernis afrende om daarna niet meer te sturen te zijn. Ik kan me voorstellen als je dat een heel parcours lang hebt dat je aan het eind van de dag geen armen meer over hebt.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:57

gijsenkim schreef:
Lovejerrie dat is toch duidelijk......... die mensen kunnen gewoon niet rijden. Tjhuhh snap dat dan. Het zijn gewoon mensen met heel veel geld die hele dure paarden hebben kunnen kopen


Tssk, waar slaat dat op!! Ik heb een volbloed arabier en die moet ik met een martingaal en pessoabit springen omdat hij anders niet te houden is!!! Dus het heeft echt niets met het geld te maken of zo hoor! Scheve mond beetje vreemde reactie vind ik dit!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:12

Margon, volgens mij is het een grapje Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 08:54

Margon"]
[quote="gijsenkim schreef:
Lovejerrie dat is toch duidelijk......... die mensen kunnen gewoon niet rijden. Tjhuhh snap dat dan. Het zijn gewoon mensen met heel veel geld die hele dure paarden hebben kunnen kopen


Tssk, waar slaat dat op!! Ik heb een volbloed arabier en die moet ik met een martingaal en pessoabit springen omdat hij anders niet te houden is!!! Dus het heeft echt niets met het geld te maken of zo hoor! Scheve mond beetje vreemde reactie vind ik dit!
[/quote]


het was ook sarcastisch bedoeld..........Neem een glas water Clown

Maar En met martingaal En met pessoa.......... WOW