dagje hippo en divoza.... lang leve de kerst!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

dagje hippo en divoza.... lang leve de kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 20:37

Ben vandaag en naar de Hippo in Assen en naar de Divoza geweest.
'k Had van Marc dan eindelijk goedkeuring Lachen om een zweetdeken uit te zoeken voor kerst. Wel heb ik natuurlijk zo mijn eisen. Tong uitsteken

Ik wil een deken met hals, maar niet te duur. Nu had ik thuis al wel wat voorwerk gedaan (de catalogussen van beide zaken doorgesnuffeld). Daaruit bleek al dat er bij Horselover de meeste keus was. Dus op naar de Hippo. Hadden ze daar maar 2 modellen met hals Boos! , en wollen deken van maar 82 euro, en een fleecedeken van 59.95. Tsja, ik wel wel wat keus hebben en volgens de catalogus hadden ze veel meer. Ik weer weg.

Verena bij oma en opa opgehaald (kwam van mijn werk af, de Hippo zit vlak bij mijn werk), daar even een broodje gegeten en het plan opgepakt om toch nog even naar Leek te tuffen. Wat ik in mijn kop heb, haal je er niet zomaar uit, dus een half uurtje later stapte ik Divoza binnen. Daar hadden ze dus heel wat meer keus! Meerdere fleecedekens, maar geen met hals. Op het schap stond wel een kaartje van fleecedeken met hals voor maar 29.95. Die wou ik wel eens bekijken. Ik bij zo'n meisje nagevraagd. Ze zou even in het magazijn kijken. Helaas waren die niet meer verkrijgbaar Frusty . Wel hadden ze losse halsen, die dan weer op een fleece- of wollendeken paste. Maar alleen zo'n hals was al bijna 30 euro. Helaas dus Verdrietig
natuurlijk de winkel verder doorgstruind. Oh, wat wordt je daar toch hebberig. Ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe winterjas, maar ondanks de opruiming mag ik nog wel even doorsparen (aangezien ik ook al nieuwe schoenen moet).

Thuisgekomen belde marc mij op. Hij was aan het eten en vroeg of ik al een deken had. Helaas niet Ach gut . Waarom bestel je er niet een uit de catalogus . Daar stond namelijk een deken in van badstof met hals, voor maar 29.95, die leek mij wel wat, had ik wel in het echie willen zien, maar helaas. Dus die heb ik nu besteld. Het is nu afwachten of hij er voor de kerst is, maar hij is onderweg! OK dan!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:18

Hippo is idd duur Boos! Ben er vanmiddag ook nog even geweest, maar dat blijft vaak bij kijken. Het enige wat ik gescoord heb was een zakje snoepjes Schijnheilig Divoza is stukken beter Haha! Hopen dat je deken er voor de kerst nog is

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:22

Hippo is trouwens niet meer een onderdeel van Horselover. Dat waren ze in het verleden wel, maar nu dus niet meer.
Dat betekent ook dat ze niet dezelfde collectie hebben als er in de catalogus van Horselover staat.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 22:27

Vandaar dat ze maar zo weinig hadden dan....
Hebben jullie ervaring met badstofdekens?

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:31

Badstof zuigt meer het zweet op (en houdt het vast) terwijl fleece het transporteert "naar buiten toe", het zweet komt dan boven op de deken te liggen, terwijl het paard droog wordt/blijft. Een badstof deken kan je even opleggen, maar zeker niet te lang omdat je paard er z**knat onder blijft.
Dat laatste klopt, ik heb zelf een badstoffen deken en die gebruik ik vooral om het ergste zweet uit de vacht te halen, daarna gaat er meteen een andere deken op.
Dat over de fleecedekens is mij verteld in de winkel.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:52

Voorzover ik weet is badstof prima, maar je moet het niet eeuwen erop laten liggen omdat hij dat zeiknat word.. en dat moeten we niet hebben.. Haha!

We krijgen toch wel foto's van paard MET deken he ? Tong uitsteken

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:04

haha,wij hebben alleen vrielink en hulsebos zitten in apeldoorn.
maar we willen idd foto's met deken h'e Knipoog

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:05

Eh.. ik weet niet wat hier in de buurt zit Tong uitsteken "een" paardenwinkel, maar vraag me niet hoe die heet Tong uitsteken

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:13

en vooral niet vergeten foto;s te3 maken Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 18:14

Hebben ze vanmiddag gebeld: de badstofdeken is er niet meer met hals. komt ook niet meer. Balen!
Gelukkig was Marc thuis en na hem lief aangekeken te hebben is het toch maar een fleecedeken met hals geworden. Wel wat duurder, maar goed, je moet toch wat.... Natuurlijk volgen de foto's nog!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:27

Fleece vind ik fijner als badstof. Ben wel benieuwd naar de deken als hij er is hoor. Ik had een fleecedeken met hals van de Horselover keten. Heerlijke deken, past alleen niet op mijn pony, helaas.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 23:51

Heb de deken vandaag gepast (hij is gistermiddag dus aangekomen! Heel mooi: donkerblauw met lichtgrijs, lekkere dikke fleece). En hij past prima. Hij droogt ook prima, overigens.
'k Had geen camera mee, dus jullie houden de foto nog te goed!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:48

fleece is ook wel fijner als badstof, wil graag foto zien Haha! Schijnheilig

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 09:57

ik had vroeger toen ik nog bij de ponys reed altijd een badstofdeken volgens mij was fleece toen nog niet uitgevonden, maar vind fleece wel fijner maar wol eigenlijk nog beter