lekker voor schut

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

lekker voor schut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 15:58

gezet door Bill.
Nou ja, boktmeeting dus. Gijsenkim wilde de draak wel eens zien.
Toen ik op stal kwam, was Kim er al, met een dochter van Gijs, Beau.
eerst even paardje geknuffeld (die precies door had in welke zak Kim haar snoepjes bewaart) en even een patatje gegeten.
Toen we terug waren op stal, moest Bill natuurlijk ook aan het werk.
Ik ben deze week ziek geweest, dus meer als in de stapmolen en aan de hand stappen had hij niet gedaan. Bloos!
Maar goed, ik vol goede moed het beest uit de stal getrokken en ik wil naar de plek wandelen waar ik hem vast wilde zetten.
Bill vond alleen dat dat te langzaam ging, en rukte zich los. Hij ging in volle draf het erf over, en liet zich niet pakken. Op het moment dat ik dacht dat ik hem had, rukte hij zich opnieuw los. Op een gegeven moment schoot hij de bak in, omdat de weilanden allemaal bezet waren, en hij begon rond te rennen. steeds stilstaan en snuiven en mij uitdagen. hij voelde zich heel wat Haha!
Maar ik was pissed, dus ik had zoiets van wil je draven? Dan ga je draven ook, dus ik heb hem een poosje de rondte in gejaagd.
ik probeerde weer hem te pakken, maar hij liet het nog niet toe. dus weer opgejaagd. op een gegeven moment was hij het echt spuugzat, toen heb ik hem gepakt, meegenomen, een borstel er overheen gehaald en nog heel even gereden. hij zal toch niet leren om zo onder het werk uit te komen. Boos!
Daarna lekker uitgestapt en op stal gezet.
het ging niet helemaal zoal gepland, maar Kim heeft iig zijn draf en galop kunnen zien. Haha!
Hopelijk durft ze nog een keer te komen, en gaat het dan beter. Scheve mond
Kim, ik vond het gezellig dat je er was, al liep het allemaal wat anders als gepland. Bedankt voor het patatje. OK dan!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:02

Blijft leuk die beesten Haha!
Op de één of andere manier, doen ze altijd dat soort dingen als het nou net even niet de bedoeling is Knipoog

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:09

Hihihi , etterbakken *LOL* Tong uitsteken

Bij mij is het ook wel eens andersom :

dan zit je net te vertellen hoe een aansteller het is......
en dan precies op dat moment dat er iemand anders bij is werpt alle oefening zijn vruchten af...dan voel je je ook een beetje stom Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:14

dat laatste is bij Morrie ook altijd het geval, zet er een kind of een vreemde op en hij is superbraaf, doet geen stap verkeerd......sta ik altijd voor l|l

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:19

Bij mij is het gelukkig over zodra ik iemand anders erop zet hoor ,
uitstappen wordt steeds iets sneller totdat ze op een gegeven moment in galop zit *LOL*
Behalve bij Denz dan , dat ging best netjes OK dan!

Ik lach me ook altijd rot als mijn stalgenoot weer eens oplepelt hoe rustig , lief en braaf Marena toch altijd is.... ja in de omgang ja , daarin kom ik een heel eind.... maar tijdens het rijden ligt dat toch even anders , dan komt het hele karaktertje soms pas goed tot zijn recht , hihihi.

Ach , blijft een gebrek aan oefening wat dat betreft ,
ik rij er gewoon te weinig op , eigen schuld.

Ze is sowieso nu al 10 x relaxedter dan voorheen , we hebben alle tijd Lachen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:25

Zoiets had ik laatst met Jasper ook. Het dochtertje (8 jr) van mijn collega zou komen, en ik had op het werl al lopen opscheppen wat een voorbeeldig paard Jasper toch is. Zo lief, zo braaf, zo goed opgevoed... Lovers

Het begon al met dat het de hele dag regende toen ze kwam met haar moeder. Vervolgens ging ik Jasper uit de wei halen. Hij kwam meteen naar me toe, dat wel, maar zodra ik hem uit de wei liet lopen peerde hij het erf over Boos! en bleef heen en weer rennen. Normaal draait hij altijd om naar mij om te zien of ik iets lekkers voor hem heb en dan blijft hij netjes bij mij staan tot ik de draad dicht heb. Echt waar .

Vanwege de regen moesten we binnen poetsen, maar meneer was de hele tijd op en neer aan het wandelen. Als ik de staldeur open deed wilde hij daar steeds naar binnen wandelen (stro bietsen), als ik de deur dicht deed ging hij steeds met alles aan de haal wat aan de deur hing. Toen ik dat weggehaald had ging hij gewoon vrolijk verder met het dekenrek. Koe

Naomi zou er ook nog even op gaan zitten, maar hij was toch wel errug groot, vond ze. En denk maar niet dat hij nu netjes wilde stilstaan bij het opstapblok, iedere keer zette hij toch nog een pootje vooruit... Rolleyes

Uiteindelijk zijn we maar gaan wandelen en longeren, waarbij zich wel voorbeeldig gedroeg, zelfs als Naomi helemaal alleen in het midden van de bak stond met de lijn in haar handen. Lovers

Elke keer als ik Naomi nu zie vraagt ze of ze alsjeblieft nog een keertje mee mag, want ze vond hem zooo lief! Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:45

Haha! Heerlijk he? Zo'n paard? *LOL*
Kim heeft in ieder geval Bil zijn gangen goed kunnen bekijken. Een speciaal showtje showen-in-de-bak Knipoog

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:00

Leuk he zo'n paard ???
Bij ons op de manege waren ze ook flink bezig. Waren de weg overgestoken. Paar mensen sluiten aan.. begint die van mij te bokken als een gek
En maar niet stoppen tot ze haar zin kreeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:38

Haha! Billy, dat zijn paardjes... Die doen wel eens iets, wat jij nou absoluut niet van ze wilt *LOL*

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 22:16

Ja, maar het gaat om de timing Tong uitsteken
Ik heb liever dat hij zich tijdens een meeting gedraagt en dat hij vervelend is als ik hem alleen heb.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:18

Ach, nu weet Kim tenminste dat de Draak verhalen niet overdreven zijn Haha!.

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:21

ag ja het blijven paarden en dat is het leuke er van Haha!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:20

Apple schreef:
Ach, nu weet Kim tenminste dat de Draak verhalen niet overdreven zijn Haha!.

Dat dacht ik ook al.
Volgens mij moeten Lea en Billy elkaar maar eens ontmoeten. Dan kunnen ze elkaar nog wat leren Schijnheilig

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:25

Go Bill, Go bill Tong uitsteken

Hahahaaa, this echt een tof beest Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:13

Haha, heerlijk hoe paarden kunnen zijn.

Ik had het ook toen jeanine op bezoek kwam. Echt een heel voorbeeldig paard.

Hij stond al op stal toen ik nog bij de wei stond. Hij heeft een meisje omver gelopen. En mij later nog de sloot ingeduwd.

nee niet zijn beste moment. Bloos

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:21

leuk he???
PAARDEN.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:34

Grapjas !
Leuk is dat he, net als er iemand staat te kijken dan doen ze zoiets drakerigs *LOL*

Ik krijg meteen een flashback......
Vorig jaar kwamen er enkele bokkers bij mijn schimmelvriend kijken.
Het weer was prut, eigenlijk al wekenlang, dus m'n mannetje had al heel wat tijd in z'n stal doorgebracht.
Normaal gesproken is het altijd zo'n dooie diender, maar deze keer niet hoor !
Al stuiterend liet hij zich over het erf leiden (of was het lijden ? Knipoog ), boorde een gat in de wei en liet zich zo vol in de bagger kletteren.
Om dan doodleuk weer terug te hobbelen en z'n voorbak leeg te bikken.

't Is maar goed dat onze paarden elkaar niet kennen, anders zou het helemaal een bende worden *LOL*

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:38

Haha, dieren en kinderen zetten je altijd voor schut Haha!
Ik had het toen mijn oma kwam (zelf een paardenmens) en mijn pony luisterde niet en als klap op de vuurpijl haalde hij naar haar uit. Hij was nl. net een paar dagen achter elkaar geprikt en zij klopte hem precies daar op zijn achterhand.....Ik was niet zo blij met hem, dat kan ik je wel vertellen Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:48

Zo gaat dat ook wel eens als je kijkers hebt, als je een paard wilt verkopen. Cool

Op mijn oude stal hadden wij 2 rijbakken.
Er kwam een vrouw die vertelde:
ik zal het eerlijk zeggen, ik wil graag een paard, maar ik ben veel te angstig en ik maak alle paarden die ik rijd hetzelfde.

Ik zoek de aller aller braafste uit, die normaal echt geen pas verkeerd zette.

Na ongeveer anderhalf uur op haar te hebben ingepraat ( ik had op dat moment toch weinig te doen en vond t een aardige vrouw) had ik haar eindelijk zover dat ze op t paard stapte.

Ze stapte in de ene bak op.
Het ging daarna heel snel, en ze lag na 10 seconden in de andere bak ( over de omheining gegooid dus) eraf!
Bloos!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 00:51

Ach ondanks zijn misdragingen vond Kim hem geloof ik wel leuk. Ze vond hem een apekop. Hoe zou dat toch komen Verward
Maar goed, het grappige is dat dit paard 14 is, de leeftijd waarop veel mensen een paard al 'oud' vinden Tong uitsteken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:05

MOgge meld me effe,

Sta ik ik alle rust samen met Beau kleine konijnen te bekijken hoor ik toch ineens een hoop gekatjeklop!!!!! kwam ie hoor , in vol ornaat met een glimlach op zn snoet, Ineke erachteraan met een rooie kop van boosheid........ zich verontschuldigend met nou DAT heeft ie al jaaaaaren niet meer gedaan. Hij moest nog even beslissen welke kan hij nou opging, of hij bij de paarden in de stapmolen wilden of bij de paarden in het land........ Bij de paarden in de stapmolen (die ondertussen allang niet meer aan het stappen waren) kon hij er niet bij, en van de paarden op het land kreeg hij al steeds een waarschuwend piepje van een merrie, dus toen ging hij zich maar in de bak uitsloven............ MAN wat een gave bok zeg! Een Nek, Een Front........... vind het niet zo gek hoor dat iemand dit niet bij zich kan houden als het wegwil.......... LOPEN , echt super.... in eerste instantie sjeesde hij steeds de bak door, maar later toen de ergste fitheid eraf was liet hij zich wel zien zeg......... en dat voor zo een opaaatje Haha! ,

Was echt een gaaf gezicht om te zien......... de glimlach op zn snoet werd steeds minder en uiteindelijk liep ie maar als een mak lammetje mee, effe borsteltje erover, zadeltje erop en karren maar. leuk paard, zo onder het zadel, beresterk maar leuk dier.........

Ineke je hebt het best voor elkaar zo met die Apekop, jullie hebben heel veel lol, soms ten koste van elkaar maar wel in alle eerlijkheid. Ik vind het een leuk dier en als ik me straks wat beter voel dan wil ik heeeeeel graag een keertje terugkomen om nou eens te kijken hoe die zich onder het zadel beweegt.

Was een leuke ochtend zo OK dan! , thanks

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:48

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:32

Haha, en Gijsenkim's verhaal maakt het helemaal af. Erg leuk om te lezen allemaal *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:40

Ik zie het al helemaal voor me
Hij kan echt super gaan als hij zo los door de bak loopt te showen, staart erop, nek erop en gaan OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:45

Ilindra schreef:
Ik zie het al helemaal voor me
Hij kan echt super gaan als hij zo los door de bak loopt te showen, staart erop, nek erop en gaan OK dan!


vind het niet zo gek hoor dattie soms onbestuurbaar is......... Knipoog