DA is geweest voor Vienna

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

DA is geweest voor Vienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 21:01

En heeft haar even een korte check-up gegeven.

Conclusie van de DA: wat een skon perdje voor die leeftijd. Ze is goed op kleur, hart en longen zijn prima in orde en ze staat heel netjes op haar hoefjes.
Vienna heeft nu wel opspelende uiers, blijkbaar heeft haar 2!!!-jarige kind nog bij haar gedronken voordat ze wegging. Het advies van de DA was om haar eens gewoon alleen op hooi en geen brok te zetten. Na een week mag ze weer wat brokjes, om wat meer "buik" te krijgen, want ze is niet echt dik.

En wat ik het allerfijnst vind: ze is opgevoeld en NIET drachtig!!! OK dan! Ik was bang dat het wel zo zou zijn, omdat ze 6 weken geleden nog bij de hengst heeft gelopen. Om een merrie van 22 nog een veulen te laten baren, terwijl dat van mij helemaal niet hoeft, vind ik overdreven. Gelukkig maar dat het niet zo is!

Verder hebben we haar nog even ontwormd en zijn foto's gaan maken van mijn 2 vosjes.

Toos paardloos


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 21:12

Ja, toch nog even mijn oude laten komen (naja, van de oude praktijk, zo'n huisdierenDA), maar de volgende keer ga ik op aanraden van Ieteliet naar Aadal in Heeswijk.
Die man zei: frutfrutfrut en hij zat alweer in zijn auto, echt heel vaag dat hij zo supersnel weg was.

Kojack, foto's van Vienna en Imker staan hier:

[ITP] Imker en Vienna helemaal in Kerstsfeer!

Toos paardloos


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 22:15

Lielle schreef:
Aadal zijn wij ook, bevalt goed hoor *LOL*

Maar goed nieuws van Vienna, ik ben benieuwd naar haar. Om haar trouwens wat vet te mesten Knipoog de molen verkoopt ook paardenmeel, werkt prima.


Zemelen wil ze in ieder geval niet. Misschien kan ik ze bij de Molen pushen om een klein zakje te maken, zodat ik het kan proberen.
En ik zal eens opletten of ze haar hooi wel netjes eet, ik ben bang dat ze toch haken heeft, die DA heeft niet in haar mondje gekeken, hij wilde alleen maar héél snel weer weg.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, amyz, DanaxxLester, Isab123, kimmetje26, lies_sparkle, Maaike_Ma, paardje2013, Padoertje, Raineri, Selente, SplashIsLief, StalNollie, Utixo, XladyX en 122 bezoekers