Kerstviering; stilstaan bij mishandelingen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Kerstviering; stilstaan bij mishandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 16:40

Vandaag hadden we kerstviering op school.

Met de klas moesten we een verslag schrijven over een politieke gebeurtenis die onzelf beïnvloedt heeft. Na overleg met de mentrix hebben Goldie van bokt en ik een verslag geschreven over de paardenmishandelingen in Nederland.

Waar ik geen rekening mee had gehouden was dat de stukjes allemaal voorgelezen moesten worden. Nu is mijn stem niet optimaal, en het was een lang verslag dus ik had mezelf nooit verstaanbaar kunnen maken. Elisa (goldie) krijgt bijna woedeaanvallen als we erover praten, omdat ze het zo erg vindt.
Dus toen gingen een paar anderen in de klas het voorlezen. Het was helemaal stil, wat zeldzaam is met onze klas. Ook zag je de monden steeds verder openvallen. Sommigen hadden zelfs de tranen in hun ogen staan.

M'n mentrix vind het zelf ook verschrikkelijk, en die vond met de klas dat we moesten helpen, al was het maar met alleen een handtekening o.i.d.
Gelukkig had ik een handtekeningenlijst uitgeprint en meegenomen, en die is door de klas gegaan. Iedereen heeft zijn handtekening gezet Lachen

Alleen één jongen, zo'n vervelende klier (het viel me al mee dat z'n vriend zó tekende, ik had ze ervoor aangezien het blaadje 'per ongeluk' in een kaars te houden. Die jongen wilde dus niet tekenen. ( hij zat tegenover ons. Helaas) Hij moest er alleen hard om lachen, en spotte erover. Toen zei hij dat hij ertegen was te tekenen voor paarden.
Ik kon hem wel schieten, maar ben er verder niet op in gegaan. Hij was niet verplicht om te tekenen, natuurlijk, dat is niemand. Maar hij had er niet zo over moeten klieren Zoiets maak je geen grapjes over, zelfs niet als je van jezelf al een vervelend rotjoch bent Boos!

Verder was het dus wel een succes, de lijst is nu bijna vol. M'n mentrix heeft ook om lijsten gevraagd die ze in de lerarenkamer gaat hangen.

Alleen een beetje jammer dat het nu vakantie is. Nu is het alweer bekoelt als we weer naar school moeten.... Scheve mond

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:42

Heel erg goed van je! En idd lekker boven die gozer blijven staan, hij snapt er gewoon niets van!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:43

Leuk, dat je hele (op die onnozele na) klas heeft getekend!!