Bijrijders!! Ik snap het niet meer.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:19

Misschien vallen er teveel mogelijke bijrijders af door de bijdrage die je vraagt? Iets anders kan ik niet bedenken.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:34

Susanne1 schreef:
Hé Tessebes, jij bent zeker niet toevallig op zoek?


Jij staat op Beerestein he, Marijn had me al een PB gestuurd, dat jij op zoek was naar iemand.
Ik heb toch besloten om het voorlopig nog even vol te houden met m'n huidige bijrijdpaard, ookal gaat het even wat minder. Dus helaas... nu even niet. Lachen


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:39

Susanne1 schreef:
Nou mocht je nog willen. Dan kan je me mailen. Kleine wereld zo trouwens! Waarschijnlijk heb ik jou dan ook al een keer een mail gestuurd. Werk jij op het ministerie?


Uhm... nee.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:35

Lientje schreef:
Och bijrijders, de mijne vliegt binnekort ook buiten. Mijn paard (4 jaar) altijd met een slofteugel rijden.


Misschien moet je daar gewoon over praten? Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:46

Aimee schreef:
De problemen die me opvallen is dat eigenaren heel veel verwachten en denken veel te kunnen maken. Een goede bijrijder is niet voor niets bijrijder, dat heeft meestal met financiële-problemen en tijd-te-kort te maken anders zouden ze zelf wel een paard hebben. Daar mee wil ik zeggen dat een eigenaar niet zomaar alles kan vragen, zoals een huizenhoge bijdrage, zware stalwerkzaamheden en het naleven van vele regeltjes. Paardrijden en verzorgen doe je op je gevoel, als een eigenaar dat kan accepteren kan een bijrijder tot z'n recht komen.


Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Sommige eigenaren vinden dat de bijrijder maar blij moet zijn dat ze hun paard mag rijden en daarnaast nog een bijdrage leveren en rijden en verzorgen moet strikt via de regeltjes gaan. Ik heb de eigenaresse van m'n huidige bijrijdpaard nu bijna zover dat ze blij is dat ik haar paard wil bijrijden en verzorgen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben hartstikke blij met mijn bijrijdpaard (ookal gaat het nu even minder), maar de relatie eigenaar-bijrijder begint nu wat meer in evenwicht te komen en dat vind ik wel fijn.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:09

Ik weet nog dat ik begin van het jaar naar iemand belde die een bijrijder zocht. Ze wist al dat ik ongeschikt was, omdat ik nooit dressuurmatig op wedstrijdniveau had gereden. Verward Nou, dan niet hoor!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:08

PolitieTed"]
[quote="smurf schreef:
Ik zoek nu een verzorgster voor 2 dagen die niet rijdt, alleen wandelt, aandacht geeft en voert....niet te vinden dus!

Begrijp me niet verkeerd, maar dat klinkt nou ook niet écht heel aantrekkelijk. Kun je niets regelen dat je eventuele bijrijdster toch af en toe kan rijden?
[/quote]

Dat klinkt idd niet aantrekkelijk. Persoonlijk zou ik daar bijna voor betaald willen krijgen, maar goed...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:16

Sjimmy schreef:
Ik heb idee dat de bijrijders de bijrijdsters niet vinden en andersom.


Wat bedoel je nou?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:33

Estragon schreef:
Nou ik heb nog nooit meegemaakt dat een bijrijder iets dergelijks uit zichzelf doet.


Ik begrijp niet helemaal wat je met die zin bedoelt. Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:25

Mexx2"]
[quote="Susanne1 schreef:
Het heeft inderdaad veel te maken met de kosten denk ik. Mijn paard is een leasepaard en de kosten daarvoor zijn nog hoger dan voor een gewoon pensionppard. Ik betaal dus ruim 415 euro per maand en dat is exclusief hoefsmid. Ik ben dus echt wel op zoek naar iemand die kan betalen. Als het echt niet anders kan dan betaalt mijn zus het hele bedrag gewoon door, maar dan nog zijn er alleen maar jonge meiden die reageren en met een vrolijk en sterk paard van ruim 1.70 hoog, heb je niets aan die jonge meiden.
Maar ik geef het nog niet op!


€415,-!!!!!!?????
da's wel veel!
wat krijg je daar allemaal voor dan?

als je dat elke maand opzij zet,heb je in no time een eigen paard!!!!!
[/quote]

De stalling alleen kost daar denk ik al meer dan 300 euro, dus dat bedrag is wel verklaarbaar. Ik zou voor dat geld ook liever een eigen paard hebben, maar ja...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:22

Estragon"]
[quote="Tessebes"][quote="Estragon schreef:
Nou ik heb nog nooit meegemaakt dat een bijrijder iets dergelijks uit zichzelf doet.


Ik begrijp niet helemaal wat je met die zin bedoelt. Verward
[/quote]

Ik bedoelde dat mijn bijrijders nooit uit zichzelf gaan uitmesten vegen oid.
[/quote]

Nou, dat vind ik echt asociaal. De bijrijders hebben toch ook ogen in hun hoofd? Die zien toch ook wel dat ze een keertje hun handen uit de mouwen kunnen steken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:55

Ireentjuh"]
[quote="Tessebes"][quote="PolitieTed"]
[quote="smurf schreef:
Ik zoek nu een verzorgster voor 2 dagen die niet rijdt, alleen wandelt, aandacht geeft en voert....niet te vinden dus!

Begrijp me niet verkeerd, maar dat klinkt nou ook niet écht heel aantrekkelijk. Kun je niets regelen dat je eventuele bijrijdster toch af en toe kan rijden?
[/quote]

Dat klinkt idd niet aantrekkelijk. Persoonlijk zou ik daar bijna voor betaald willen krijgen, maar goed...
[/quote]

waarom niet Verward
rijden is toch niet het belangrijkste...? het lijkt wel alsof mensen tegenwoordig alleen nog maar een paard willen verzorgen als ze ook mogen rijden.. als je er dan voor moet betalen zou dat wel raar zijn maar ik kan me niet voorstellen dat niemand het leuk vind om gewoon met een paardje te wandelen, poetsen etc.
[/quote]

Ik vind rijden even belangrijk als de verzorging er omheen. Ik heb een fulltime baan en ik wil graag dat beetje vrije tijd wat ik heb leuk invullen. Paardrijden vind ik leuk, dus dat wil ik dan ook graag doen naast de verzorging. Als een paard een blessure heeft, dan is het natuurlijk absoluut geen probleem om daarmee alleen te wandelen en een beetje te poetsen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gaabje, Googlebot, maresie, perdjes, Pippa13, Steppe, Supertje en 15 bezoekers