Albert Voorn in Hoefslag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 13:17

Wie van jullie heeft het gelezen (2 weken terug ofzo) en wat vonden jullie ervan?

Staat onder meer in dat zijn paarden na een zware wedstrijddag absolute stalrust krijgen dus niet eens ff stappen ofzo maar totale rust, + hij rijdt booit in bos want paarden vinden dat niet leuk want ze schrikken immers toch altijd, + ze gaan nooit in de wei want dat is ontspannend voor paarden met stress, maar zijn paarden hebben geen stress. Tja ik vind persoonlijk dat hij zijn paarden goed rijdt, maar om ze nou nooit eens buiten te laten spelen?? Verward Verward


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 14:34

Nou, dat zei ik ook, ik vind dat hij zijn paarden goed rijdt en ik heb totaal niets tegen op hem als ruiter, sterker nog, ik geniet van zijn columns en vindt hem een toffe peer. En ja, lastige jongens als Lando pakt hij goed op! En ja het is een mega-prestatie.
Maar ondanks dat alles vind ik persoonlijk dat een paard paard moet kunnen zijn. Dus eens een buitenritje, als is het maar in stap en een halfuurtje door het bos. Of eens een uurtje in het land. Hebben jullie het ook gelezen? (Behalve Mytens dus)? Want het had zo'n klinisch toontje! Na het afspuiten worden de paarden vastgebonden op stal om rollen te voorkomen. Ach...je meot het gewoon lezen.

Ik vind zijn rijstijl fantastisch, ik vind wel dat paarden zichzelf moeten kunnen zijn, en niet alleen op stal staan of buiten onder de man....Het een sluit het ander toch niet uit???

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 15:42

Hij heeft ze ab-so-luut top lopen! Maar ik geloof wel dat we mogen stellen dat een paard er baat bij heeft zo dicht mogelijk bij de aard van zijn natuur te blijven. Zoals duidelijk is dat ook katten en honden als kat en hond behandeld moeten worden en op die wijze gestrafd en beloond natuurlijk).

In twijfel trekken of een paard erbij gebaat is om af en toe in de wei te lopen of een bosrit te maken vind ik wel persoonlijk erg ver gaan...


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 16:40

Bij de weg: ik heb de bewust Hoefslag niet bij de hand en kanniet scannen, maar ik zal hem thuis opzoeken en morgen eventueel wat passages quoten!

Ik weet nog dat er zoiets stond van 'mensen willen mij doen geloven dat een paard het fijn vindt om in het bos te rijden. Maar dat gaat er bij mij niet in, want als dat zo zou zijn zouden ze niet steeds voor van alles wegspringen'
of iets van die strekking.

Tja, als ik met mijn paard maanden niet naar buiten ga, schrikt hij ook van alles.

En natuurlijk zullen er best paarden zijn die er echt geen lol aan hebben, maar die zijn dan wel zolgens mij een uitzondering op de regel, en die kan je neit als maatstaf nemen voor alle paarden.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 11:54

Nee inderdaad, dat bedoelde ik dus ook. Ik zeg niks over zijn paarden of over hem persoonlijk, maar de uitspraken heb ik vraagtekens bij!!!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 16:42

Pffff da's wel heftig ja.... Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laj1, mika11, Noukie123, Sanet, Tientjeblij en 122 bezoekers