Hele oude küren op muziek zitten kijken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Hele oude küren op muziek zitten kijken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 14:51

Ik had pas van iemand een hele oude videoband gekregen met allemaal hele ouden küren op muziek, op grand-prix niveau. Die liep van 1986 (of 84 ofzo) tot 1994..

Wat is de dressuur dan vooruit gegaan in de loop van de jaren, zeg!!!!
Bij die allereerste ruiters/amazones zag je echt heeele slechte fouten, waarmee je nu in het Z2 nog niet eens weg mee zou komen... Paarden die in viertakt galopperen, de rug compleet wedrukken, soms onzuiver lopen en ontzettend ouderwetse muziek (wat misschien ook wel een beetje logisch is).

Dan pas kan je echt zien hoe goed de huidige top is!!! Daarna heb ik de vidoe zitten kijken van Sidney om even echt goed het verschil te zien, ej dan kan je zeker zeggen dat de dressuur vooruit is gegaan!!!!


Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 15:06

Jah, ik vond het ook wel interesaant om naar te kijken!
Echt wel een groot verschil!


Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 17:52

Randy01"]
[quote="yokie schreef:
"hele oude"? 1984/85 is weliswaar al een tijdje terug, maar "heel oud"... Verdrietig Zo zou ik het niet willen noemen... Knipoog

Maar ik kan me wel iets voorstellen bij de ontwikkeling die de paardensport de laatste decennia heeft doorgemaakt. Lijkt me leuk om te zien, die video.


Vergis je niet... zo lang bestaat de kur op muziek nog niet!
[/quote]

Klopt, de kür is geloof ik pas eind jaren 70 ontstaan, en misschien zelfs nog later op echte grote wedstrijden ingevoerd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran en 68 bezoekers