Juij, ik ga 29&30 december in Frankrijk rijden in

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Juij, ik ga 29&30 december in Frankrijk rijden in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 12:36

Hoihoi!!

Ik ga 29 en 30 december in een manege (centre équestre les trois fontaines de Canet) twee namiddagen een stage volgen. Daar werken ze met Galops om je paardrijniveau aan te duiden. Ik weet niet precies met welke galop mijn rijniveau overeenkomt, maar vrienden die een kleine manege hebben en waar ik elke vakantie werk, zeiden me dat ik ongeveer Galop 6 zou hebben,... maar voor de zekerheid heb ik me maar bij Galop4&5 ingeschreven. Beter wat te laag mikken dan te hoog Haha! Tong uitsteken Ik kan nog altijd stijgen, dalen is minder leuk Bloos Boos! Tong uitsteken .

Ik ben welm benieuwd wat we allemaal gaan doen, en welke paardje ik ga moeten rijden enzo,...ik vind het super spannend,... Haha! Bloos

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:00

dat is zeker spannend zeg!Spreek je wel frans? Haha!
andres leer je nog niks...
veel plezier daar! OK dan!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 16:19

Ja, ik spreek redlijk goed frans Schijnheilig . We gaan al heel mijn leven naar Frankrijk, dezelfde streek, *LOL* en sinds we daar een huis hebben, (sonds kerstmis 1998 denk ik, als ik het goed heb Verward Bloos ) gaan we er elke vakantie buiten de krokusvakantie heen. En op 100m van ons huis, is er een manege, waar ik al ongeveer 5 jaar werk samen met een paardenfluisteraar. Ik leer daar paarden op enzo. Tijdens de kerstvakantie is die dicht, dus ga ik in een volgend dorpje naar een heel grote manege,... Ik ken dus alle paardentermen als de beste Schijnheilig (vorige vakanties toch Tong uitsteken Haha! ) dus ja,..het verstaan zal zeker geen probleem mogen geven. Want ik heb daar veel vrienden, en discussiëer daar moeiteloos uren mee,... Knipoog .

Groetjes!!

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:38

wat leuk.
sorry hoor maar ik heb nog nooit van die galop niveaus gehoord.
zou je het willen uitleggen Bloos

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 14:14

prisje_marie schreef:
wat leuk.
sorry hoor maar ik heb nog nooit van die galop niveaus gehoord.
zou je het willen uitleggen Bloos


Tuurlijk *LOL*

Er zijn ik geloof 9 niveaus. (paardrijniveaus) Dus eigenlijk van beginner - gevorderde. Haha!

Dus
Galop 1= leren poetsen, op-en afzadelen, opstappen, afstappen, stappen en beetje draven + sturen
Galop 2 = leren galoperen
Galop 3 = springen
...enzovoort,...zo is het ongeveer, zal je na de vakantie de precieze eisen van alle galopen doorgeven, want er hangt ook veel theoretische kennis aan vast! (Dus: bouw van het paard, onderdelen van zadel,..etc)

Om over te gaan naar een volgende galop, moet je dus praktische en theoretische examens afleggen. En als je Galop 7 hebt bereikt, mag je lesgeven, en 8 en 9 zijn voor wedstrijden te kunnen/mogen rijden op hoog niveau. Haha!

Hoop dat je het nu beter begrijpt? Verward Anders zeg je het maar hoor! Want voor mij is dat allemaal vanzelfsprekend geworden Tong uitsteken Maar in het begin keek ik ze ook maar even raar aan hoor, toen ze me vroegen welke *galop* ik had Tong uitsteken . (Ik dacht toen even in m'n eigen: ??? Verward ??? er is er toch maar één? Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Schijnheilig Bloos )

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:09

Wat leuk! Wel foto's maken, he?

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 18:45

Yorghos schreef:
Wat leuk! Wel foto's maken, he?


Zal mijn vader al voorbereiden Tong uitsteken Vind dat een Aigle-laarzen doos vol, al meer dan genoeg,is ik benhet er niet mee eens Tong uitsteken Schijnheilig Haha!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 13:56

BlanCarla"]
[quote="Yorghos schreef:
Wat leuk! Wel foto's maken, he?


Zal mijn vader al voorbereiden Tong uitsteken Vind dat een Aigle-laarzen doos vol, al meer dan genoeg,is ik benhet er niet mee eens Tong uitsteken Schijnheilig Haha!
[/quote]

Ik heb een paar foto's van de hengst die ik gereden heb daar! Het was echt fantastisch leuk!!! In de paasvakantie ga ik mijn galop 1-5 proberen te behalen

De foto's komen zo snel mogelijk. Maar we moeten de scanner weer aanlsuiten. Dus hoop dat dat snel gebeurt!! Bloos Schijnheilig *LOL*

xxx
[VMR] Kent er iemand de Franse Galops?