Sommige mensen...........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Sommige mensen...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 16:48

Net zoals elke dag ga ik 's middags effe de paarden een wortel brengen. Maar ze lopen bij een bos waar best veel mensen hun honden uitlaten. Stond er vanmiddag zo'n vrouw met een hond. Gooide ze een stok naar een paard toe wat aan het slapen was. En die hond ging het halen, maar Eveline (zo heet dat paard) reageerde daar niet op. Toen gooide die vrouw weer maar nu gooide ze die stok OP Eveline Stoom uit je oren . Natuurlijk werd Eveline toen wakker, en schrok zich heel erg.
Ik rende naar die vrouw heen, en vroeg waarom dat ze dat deed. En toen zei ze: ik dacht dat ze dood was. Toen zei ik tegen haar, als je nu niet snel weg gaat ben JIJ dadelijk dood!!
Ik heb haar nog nooit gezien, maar ik vond het schandalig om zomaar die stok op haar te gooien. Boos!

Sorry, dat het een beetje lang is geworden. Maar 'k moest het effe kwijt. Vind het echt niet normaal.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:08

vaag joh. alsof een paard dat overeind staat dood is. je paarden worden wel extra in de gaten gehouden omdat ze in zo'n drukbezocht bos staan?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:21

wat een gek wijf zeg! misschien had jij ook een stok moeten pakken en die tegen die knar van haar moeten gooien.

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:26

gek mens!! Boos!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 17:27

gouda schreef:
vaag joh. alsof een paard dat overeind staat dood is. je paarden worden wel extra in de gaten gehouden omdat ze in zo'n drukbezocht bos staan?


Ja, natuurlijk worden die extra in de gaten gehouden.
Maar Eveline lag te slapen, ze stond niet.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:37

aan de ene kant kan ik toch een beetje begrijpen dat die vrouw een stok gooide!
Als ik zou denken dat een paard dood was had ik misschien het zelfde gedaan! tenzij ik het duidelijk zag ademen natuurlijk!

het is natuurlijk niet leuk voor dat paard op de manier waarop ze wakker is gemaakt.... en ik vind het ook niet helemaal leuk van die vrouw dat ze een stok gooide!
Maar als ikd8 dat het paard dood was zou ik misschien ook een klein steentje ofzo gooien om te kijken of het dood was.

Begrijp niet verkeerd! het is gewoon goed bedoeld...

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 17:40

Ja, ik kan me er ook wat bij voorstellen. Maar ik dacht, wat is die toch aan het doen.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:46

haha ja dat zou ik ook denken! en ik had in jou plaats precieshet zelfde gedaan! ik was ook boos geworden! maar dat komt omdat jij wle weet hoe paarden slapen!
Ik kan me zeker wat bij voorstellen waarom die vrouw dat deed Lachen

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:42

Toen ik het las dacht ik er meteen aan...
Toevallig gisteren met mijn moeder naar de paarden geweest. Ze is als de dood!
Na een tijdje wilde ze het touw wel vasthouden..op grote afstand en als ie dan zou gaan lopen, zou ze loslaten. Hahahahahah
Die is bang joh! *LOL*

Nou, die zou zoiets misschien ook kunnen bedenken. Paard ligt op de grond.. met dit weer? Leeft ie nog? Durf er niet bij. Wat moet ik doen? Ja..een stok (het zal best geen boomstam geweest zijn)... Juist omdat ze 2 keer gooide, wilde ze dus zeker weten dat het beestje in orde was.

Dus! Als het paard nu niet reageerde, was ze waarschijnlijk naar de dichtstbijzijnde boer oid gegaan....

Zo zie ik het. Een goede bedoeling van een medeburger. Haha!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 18:47

Branca schreef:
Toen ik het las dacht ik er meteen aan...
Toevallig gisteren met mijn moeder naar de paarden geweest. Ze is als de dood!
Na een tijdje wilde ze het touw wel vasthouden..op grote afstand en als ie dan zou gaan lopen, zou ze loslaten. Hahahahahah
Die is bang joh! *LOL*

Nou, die zou zoiets misschien ook kunnen bedenken. Paard ligt op de grond.. met dit weer? Leeft ie nog? Durf er niet bij. Wat moet ik doen? Ja..een stok (het zal best geen boomstam geweest zijn)... Juist omdat ze 2 keer gooide, wilde ze dus zeker weten dat het beestje in orde was.

Dus! Als het paard nu niet reageerde, was ze waarschijnlijk naar de dichtstbijzijnde boer oid gegaan....

Zo zie ik het. Een goede bedoeling van een medeburger. Haha!


Ja, natuurlijk zal ze het goed bedoeld hebben. Maar die stok kwam op haar buik en ze is ook nog drachtig. Daarom werd ik nog 's extra boos.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:04

Tanneke schreef:
Ja, natuurlijk zal ze het goed bedoeld hebben. Maar die stok kwam op haar buik en ze is ook nog drachtig. Daarom werd ik nog 's extra boos


Dat kan ik me wel voorstellen ja...dat wel.
Maar zal nooit hard gegaan zijn en die buik kan heel veel hebben.
En achteraf als je erover nadenkt is het toch anders dan op het moment zelf. Knipoog

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:04

Wel een knullige actie van die vrouw, maar ja ze was in ieder geval wel oplettend en maakte zich ongerust over je paardje, de manier waarop ze dat kenbaar wou maken is minder, dat snap ik, maar toch fijn dat iemand (voor niks, dit keer) iets opmerkte, als er wel wat zou zijn, had het je misschien niet geboeid dat ze met een stok gooide dan was je allang blij dat ze je waarschuwde, althans dat zou ik zijn.

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:24

Ik kan me eigenlijk best wel voorstellen als het paard echt lag.. Als je niet echt verstand van paarden hebt dat je dan wat naar het paard toegooit, misschien had ik als ik in haar schoenen stond en niets van paarden wist het zelfde gedaan..Bloos

Je moet maar zo denken: als er wel wat was had je haar erg dankbaar geweest! Lachen

Alleen vind ik het wel beetje te fel hoe je reageert hoor, dat arme vrouwtje bedoelde het goed Verdrietig

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 19:28

OoMyriaMoO schreef:
Ik kan me eigenlijk best wel voorstellen als het paard echt lag.. Als je niet echt verstand van paarden hebt dat je dan wat naar het paard toegooit, misschien had ik als ik in haar schoenen stond en niets van paarden wist het zelfde gedaan..Bloos

Je moet maar zo denken: als er wel wat was had je haar erg dankbaar geweest! Lachen

Alleen vind ik het wel beetje te fel hoe je reageert hoor, dat arme vrouwtje bedoelde het goed Verdrietig


Ja, het was misschien ook te fel. Maar ik dacht gelijk aan haar veulen, wat ze moet krijgen.

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:34

Tanneke"]
[quote="OoMyriaMoO schreef:
Ik kan me eigenlijk best wel voorstellen als het paard echt lag.. Als je niet echt verstand van paarden hebt dat je dan wat naar het paard toegooit, misschien had ik als ik in haar schoenen stond en niets van paarden wist het zelfde gedaan..Bloos

Je moet maar zo denken: als er wel wat was had je haar erg dankbaar geweest! Lachen

Alleen vind ik het wel beetje te fel hoe je reageert hoor, dat arme vrouwtje bedoelde het goed Verdrietig


Ja, het was misschien ook te fel. Maar ik dacht gelijk aan haar veulen, wat ze moet krijgen.
[/quote]


Oooohh dat lees ik nu pas idd! Bloos! Dan is het best te begrijpen van jouw kant maarja van haar kant niet natuurlijk, dat kan zij niet weten.. Maar goed er zal wel niets aan de hand zijn met het veulen toch?

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 21:39

OoMyriaMoO"]
[quote="Tanneke"][quote="OoMyriaMoO schreef:
Ik kan me eigenlijk best wel voorstellen als het paard echt lag.. Als je niet echt verstand van paarden hebt dat je dan wat naar het paard toegooit, misschien had ik als ik in haar schoenen stond en niets van paarden wist het zelfde gedaan..Bloos

Je moet maar zo denken: als er wel wat was had je haar erg dankbaar geweest! Lachen

Alleen vind ik het wel beetje te fel hoe je reageert hoor, dat arme vrouwtje bedoelde het goed Verdrietig


Ja, het was misschien ook te fel. Maar ik dacht gelijk aan haar veulen, wat ze moet krijgen.
[/quote]


Oooohh dat lees ik nu pas idd! Bloos! Dan is het best te begrijpen van jouw kant maarja van haar kant niet natuurlijk, dat kan zij niet weten.. Maar goed er zal wel niets aan de hand zijn met het veulen toch?
[/quote]

Nee, hopelijk niet.

Ik heb via via haar telefoonnummer gekregen. En heb ik haar gebeld om m'n excuses aan te bieden. Vond het toch erg vervelend voor haar. Ze vond het heel aardig van me dat ik haar nog opbelde , ze had zich er wel wat bij voor kunnen stellen hoe sh*t ik het vond omdat ze drachtig is. Ze schrok ook toen ze dat hoorde. En het was niet de bedoeling dat die stok op haar buik kwam.
Ook vroeg ze aan me of ze misschien af en toe wat wortels in de wei mag gooien (want ze hebben thuis een wortelen bedrijf). Dat vind ik wel HEEEEEL aardig van haar. Toen vertelde ze dat ze vroeger altijd een trekpaard wilde hebben, maar de plaats er niet voor hadden. Nu komt ze bij ons een keer rijden.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:41

Dat is super van je zeg! Tanneke!
Netjes afgehandeld!

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:58

Ook wel een s meegemaakt zeg moet ik een paard uit de wei halen ligt er een helemaal plat echt onbewegelijk gewoon, ik er naar toe lopen en hij bleef gewoon zonder reactie ofzo liggen zelfs toen ik er naast stond gaf hij nog geen kik! Pas toen ik hem aanraakte en iets tegen hem zei wer d ie wakker. Die was echt diep in slaap en ik kan me voorstellen dat als zo iemand dat op een afstandje ziet dat je dan denkt dat zo'n paard dood is.