was eff schrikken (koliek)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:34

Ik kwam net zoals normaal aan bij de boerderij waar ik mijn verzorgfjord heb staan. Nou ze was al een beetje (op eerste gezicht) sloom en ik d8 tijdens het longeren "ow die heeft er gewoon geen zin in "nou na 5 min was ik het zat en ben iets verder gaan kijken dan me neus lang was en had haar effies op stal gezet. ik leg de spullen terug en draai me om en zie tot mijn stomme verbazing dat ze een beetje raar begon te doen ze was met haar achterbeen aan het trappen. ze zakte telkens door haar (achter) knieen! Ik schrok me kapot wist niet wat ik zag ik snel de boer gehaald. Dus komen we met zijn tweenen op stal aan en daar lag ze ! ze lag echt in de "ik-ga-dood" houding. ze lag helemaal languit met haar hoofd op de grond ! Nou die boer dus heel snel de dierenarts gebeld (die was er binnen 10 min ). Ondertussen was ik met haar aan het lopen nou komt de dierenarts aan en ik zeg dus :"volgens mij heeft ze een zware koliek aanval". nou hij tempt haar en ze had een beetje koorts . nou hij gaf haar ook peniseline(of hoe je dat schrijft Haha! ) en na 8 min was ie weer weg. hij zei nog van blijf maar 15 min stappen en dan mag ze op stal. En als het om 3 uur nog niet over is moesten we maar effies bellen. Nou ik heb wel vaker koliek meegemaakt maar zo erg nog nooit!!! We kwamen bij stal aan ze liep erin en ging 1 rondje lopen en plofte neer en ging weer liggen rollen. Ik haar er weer uitgehaald en ik heb 2.5 uur met haar aan de hand gelopen. Nou weer naar stal en weer liep ze een rondje en plofte weer neer ik d8 na laat maar effies liggen we kijken het wel aan. en om de 2-5 min ging ze staan liep ze een rondje en plofte weer neer (ze is in totaal 4 keer vast komen te liggen ) Maar toen arriveerde de dierenarts voor de 2e keer. En hij ging met zijn hand haar van binnen controleren en constateerde nix ("ze was iets te gespannen daardoor kon hij nie verder met zijn hand komen") Maar hij zei als ik jullie was zou ik naar de Lingehoeve gaan (dat is een enorme praktijk voor paarden speciaal!) nou wij trailer geregeld komen we daar aan beest helemaal zeiknat (was al 2 jaar nie in een trailer geweest). hun daar bloed afgenomen en ook van binnen gechekt en gaf haar iets kalmerends toe en ze moest daar blijven en ze zouden de eigenaren bellen als ze geopereerd moest worden. Maar dat is dus juist het probleem van alles die operatie loopt ongeveer van de F1000 tot de F 3500 gulden nou dat doen die mensnen dus (denk ik) niet. Met andere woorden als ze vanavond geopereerd moet worden laten ze haar hoogstwaarschrijnlijk naar de slacht brengen!!!!!! Maar we moeten dus even afw8en tot de dierenarts heeft gebeld! (om een uur of 21:00 zou hij bellen)
pffffff
sorry jongens moest ik even kwijt!!!! (ik heb denk ik nooit zo hard gehuild Huilen Huilen Huilen Scheve mond\ Verdrietig toen ik kreeg te horen dat ze misschien afgemaakt zou kunnen worden !) ik verzorg haar nu namelijk al bijna 2 jaar. dus ja erg aan gehecht!. Ik zal jullie wel op de hoogte houden van wat er nu gaat gebeuren! Scheve mond\

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:39

He, wat vreselijk. Ik hoop dat alles goed komt met haar... Verdrietig Heel veel sterkte!

Liefs Joleen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:43

dankje! Knipoog

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:12

sterkte en hou ons op de hoogte hoe dit gaat aflopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 18:14

Ik ben net terug van school en ben eff langs de eigenaren gereden. Ze zeiden dat de koliek heel goed afneemt MAAR ze heeft wel koorts 38,9 dus ja en ze reageert wel op je dus als je op haar komt aflopen dan staat ze wel op maar ja... de Dierenarts had gezegd dat het een zorg paardje was maar ze maken zich wel een beetje zorgen over die koorts en over dat ze wel nog een beetje koliek heeft (maar niet zodanig dat ze telkens gaat rollen ) maar ik wil er vanavond wel heen (als ik gebracht zou kunnen worden ) maarja ... Weet je wat moeilijk is.. ik denk telkens te ver vooruit zo van ja als ze nou een spuit moet wat dan ?? wat ze betekend ALLES!!! VOOR ME! ze is gewoon me soulmate! Verdrietig (sorry)Ik weet echt niet wat ik zonder haar moet hoor! Sommigen zullen misschien wel denken van nou gaat het wel iets te ver maar het is echt zo ik heb zodanig een band met haar! dat ik liever zou gaan dan dat zij weg moest!!! maar ja we moeten maar van het positieve uitgaan ! dus ja .. maar zodra ik meer weet laat ik het wel horen keej? thanx voor jullie reactie (doet me erg goed!) Kussjes sabrina en Fjordje

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 18:22

Ik hoop voor je dat het goedkomt met je fjordje!
Hopelijk knapt ze snel weer op!Probeer een beetje positief te blijven denken hoe moeilijk dat ook is nu!
Sterkte!