mijn moeder haar paard moet weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

mijn moeder haar paard moet weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 11:10

enige tijd geleden, net a de bevalling van donkel de prestige had paomie last van kreupeldheid, verschillende DA laten komen, fotos laten maken, kliniek afgelopen met als conclussie, haar rechterkogel, alles wat erin zat was ontstoken, ze heeft toen spuiten gehad maar niks mocht helpen, nu zijn ze na lang beraadslagen tot de conclussie gekomen dat het paard alleen nog mag stappen op de weg, en nooit meer bereden mag worden omdat dit te pijnlijk is, rijden op een harde weg mag wel, alleen stap, dit zou zelfs goed zijn!!

Mijn moeder wou ze niet weg doen en vroeg mijn om raad, dus ik stelde haar voor van, zet ze een jaar op de wei en kijk dan eens af maar dit kon niet, mijn moeder heeft geen eigen wei en al wou ze die kopen, we hebben ten slotte nog 2 paarden, de stal waar ze staat mocht paomie niet meer op de wei, jammer dus, dan wou mijn vader paomie weer zwanger maken maar aangezien mijn moeder nog steeds heftig opzoek is naar een wei heeft ze zoiets van, ja maar eerst die wei en dan kijken want anders betaal ik 4 keer stalgeld zometeen en dit gaat me toch ff te ver dan!! nou hoorde ik daarnet dan paomie verkocht word, ik kon mijn moeder wel schieten, ik zeg als wat dan, als fokmerrie zegt ze, ik vind dit zo laag bij de grond, wie weet wat er dna allemaal met di paardje gebeurd, ik ben het er echt helemaal niet mee eens maar ik kan er nets aandoen, ik heb al zo vaak erover gepraat met mijn moeder en vader maar die luisteren weer eens niet Boos!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:22

jeetje wat een toestand ik zou ze ook niet verkopen en ik denk ook niet laten dekken of maakt dat extra gewicht niet uit?
in ieder geval sterkte ermee

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:24

he daar
echt balen zeg, had ik nog niet van je gehoord. Zal je moeder ook wel van balen of niet soms?? He maar wordt ze nu verkocht omdat je moeder geen wei kan vinden of wil ze haar zowieso verkopen??

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 12:10

ja mijn moeder baalt enorm natuurlijk maar ze word verkocht omdat mijn moeder geen wei kan vinden en omdat ze er niks meer mee kan doen en dit vind ik gewoon niet eerlijk, ik heb zoiets van, je houd toch van dat beessie en ze verkopen als fokmerrie vind ik heel laag alleen omdat ze hele goede papieren heeft maar zoals hierboven gezegd is, inderdaad ik heb mijn twijfels over dat extra gewicht maar ik kan er niks aan veranderen maar ben er wel flink pissed off over Huilen

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:00

Wat heeft ze aan haar benen dan?
Misschien is het wel iets wat je vererfd. Dan kun je er nog niet mee fokken.
Veel succes

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 13:20

nee, donkel had iets heel anders aan zijn benen en dat was een vererving van zijn vader, want die had in 1 jaar tijd 3 zo een veulens!!!
Paomie had voor ze bij mijn moeder komt nog 2 veulens het licht geschonken en die zijn perfect gezond!!

dus dat is geen probleem maar toch, je paard verkopen als fokmerrie, hoe denken jullie daar eigenlijk over?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:31

Ik vind het bijzonder slecht om een paard dat zo veel pijn heeft een veulen te laten krijgen. Zou het veel eerlijker vinden om het dier dan maar in te laten slapen. Constante pijn is geen paard-waardig leven. Om het dan nog maar niet te hebben over hoeveel een dracht van een merrie eist en hoeveel pijn ze zal doorstaan voor het veulen eraf is.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:32

Ik word hier niet vrolijk van. Kan dat paard eigenlijk nog wel pijnvrij leven?? Ik vind het sowieso geen goed idee om een paard dat pijn heeft te verkopen. Met een dikke buik zal ze in ieder geval niet beter gaan lopen.

Tja, Isabelle, mijn stijl is het ook niet maar ik begrijp goed dat jij er niks aan kunt doen.

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:43

goh wat jammer! zonde van zo'n paardje zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:49

Citaat:
mijn vader paomie weer zwanger maken

sorry, stout van me, maar hier moest ik toch ff om lachen Haha!

Maar is verkopen wel een eerlijk idee?