arme pony ;(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

arme pony ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 10:21

Yes gister had ik eindelijk weer wedstrijd na bijna een maand niets! ik verheugde me er heel erg op want mn pony liep de laatste tijd erg goed was lekker voor me been en lekker soepel door het lijf.
Toen ik hem van stal haalde had ie een wat dik achter been want hij had waarschijnljk gister een wond opgelopen en die was wat dik geworden. Ik ging even kijken of hij wel goed liep en rende even met hem heen en weer. Natuurlijk viel ik lang uit met mn witte rijbroek in de blubber omdat het nogal glad was Haha!
Falcon liep niet helemaal rad maar niet zo ernstig dat je het echt kreupel zou noemen. Gewoon een beetje stijf. Dat zou er wel met losrijden uitgaan dacht ik.

Falcon toch maar ingevlochten en in de trailer gezet en op weg naar de wedstrijd. OK dan!
De trailer werd natuurlijk weer helemaal afgebroken want mn pony had sinds dinsdag weer iets nieuws: hij gooit zichzelf tegen de binnenwant van de trailer en slaat zich zelf en trapt de stang er achter vandaan. Verward
Dit vond ik echt nooit wat voor Falcon maar je weet het nooit met hem!

Op de wedstrijd aan gekomen: Falcon helemaal bezweet en aan het blazen omdat ie zich zo druk had gemaakt. Schijnheilig
uit de trailer gehaald en even gekeken hoe die liep: Stok kreupel.
Even een paar keer heen en weer gedraafd en het ging wel wat beter dus heb ik hem even opgezadeld en maar gaan losrijden. Scheve mond
Maar hij kon het niet! hij was gewoon veel te kreupel... nog erger dan vanmorgen. Huilen
Een mevrouw die ook op die wedstrijd was die vroeg wat er aande hand was en keek naar zn been. en ik liet haar het wondje zien.
die mevrouw zei: het is gaan ontsteken en het vocht druk op dat gewricht (hij is achter kreupel) en dat doet hem zeer. Verdrietig

En toen ging er bij mij een belletje rinkelen! Het doet hem zo zeer dat hij niet op dat achterbeen kan staan met zn volle gewicht waardoor hij heel erg moeilijk evenwicht kan houden in de trailer en daarom breekt ie de trailer af. Verdrietig En de transportbeschermer die ovr die wond heen zit maakt het alleen maar erger omdat dat er tegen aanschuurt als ie beweegt. Scheve mond Dat ding maakt de wond alleen maar groter en erger! Huilen Verdrietig
Ik vind het zo zielig voor Falcon! Hij is echt niet zomaar kreupel! hij had echt pijn! en dat heeft hij al sinds dinsdag! want anders deed hij niet zo raar in de trailer! Huilen

We hebben Falcon naar huisgebracht! de terug reis was echt een hel vor dat beest! hij heeft de trailer echt verbouwd en toen we thuis waren was hij drijfnat van het zweet! Hij kon de trailer ook niet meer uitkomen omdat hij niet op dat achter been kon staan. Scheve mond

de Eigenaresse van stal heeft hem er uit gehaald en geholpen met het verzorgen van de wond. We hebben er biotex overheen ge wreven omdat dat de ontsteking er uit haald. Lachen

Ik voel mezelf zo'n doos! dat ik het gewoon niet eerder heb gemerkt dat ie pijn had! Hij liep de hele week gewoon goed niet kreupel ofzo! ik heb vrijdag zelfs nog 4 Z proeven met hem gereden en dat ging super! OK dan!
maar hij had er al die tijd al last van omdat hij zo raar in die trailer deed! Verdrietig Scheve mond

arme pony Verdrietig

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 10:34

dankje! ja hij is idd super Lachen maar hij had echt pijn want hij laat me nooit ZOMAAR zitten op een wedstrijd.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 16:32

Ellende schreef:
Als ik jou was zou ik als ie weer beter is kijken of ie nog wel de trailer in durft (dus niet vlak voor een wedstrijd)... zou goe dkunnenen dat ie opeens doodsbang is voor dat ding..

En arme Falcon Boos! Wees maar lief vor hem.. wat een superpony zeg!


Sinds dinsdag heeft hij dus al pijn aan zn been en ik had het niet door dat ie pijn had. in die tusse tijd is ie een aantal keren de tailer opgeweest ( nog meer pijn dus) en hij laadde iedere keer in een keer. ( meestal doet ie dat niet) dus hij is af en toe wel een beetje vaag.

Heb vandaag lekker een rondje met hem gewandeld en zn wond behandeld. zn hele spronggewricht is dik Verdrietig dat had ie gister niet. Als het morgen niet minder is dan laat ik er een dierenarts naar kijken.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 16:58

SuperRoos schreef:
sorry, ik snap het echt niet, als je paard een beetje kreupel loopt, ook al is het maar een beetje, dan zet je hem toch niet in een trailer, dan moet hij al zn benen goed kunnen belasten, laat staan dat je een wedstrijd met hem ZOU willen rijden...


Als een paard een beetje stijfjes loopt kan dat. Als je dan even gaat rijden is het er meestal na een tijdje wel uit.
Als je dan op wedstrijd komt en hij is echt kreupel dan kijk je best raar Scheve mond

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 18:07

die wond leek op het eerste gezicht ook niet erg! het was een oppervlakkig klein wondje dat me niet is opgevallen.
Maar omdat ik bij transport zn transport beschermers heb omgedaan die over die wond heen gaan, is dat wondje een wond geworden!
Toen ik dat zag heb ik wel behandeld met assedern maar k was er al te laat mee want de ontsteking zat er (waarschijnlijk) al in.
Maar ja ik wist ook niet dat zo ernstig was! ik raak gewoon niet in paniek als er een klein oppervlakkig schaafwondje is dat wat bloed.
1 voordeel van dit gebeuren: Als mn pny iets doet wat ie anders nooit doet ga ik toch wat beter nadenken! Laat ik het zo zeggen: ik heb er wel wat van geleerd!

Maarre SuperRoos, ik had toch niet gereden als ie niet helemaal rad was geweest! want daar voor zijn de Z proeven net wat te zwaar!
Tsja ik d8 eerst dat ie wat stijf was en dat het na een tijdje vanzelf wel over zou gaan maar ja als ie na 3 rondjes draven niet beter word maar alleen maar slechter...... dat is niet zo best

Falcon hoeft nu iig 2 weken niets te doen en als ie langer nodig heeft dan geeft hij dat wel aan Lachen

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 16:41

De dieren arts is er vandaagbij geweest ( ben er zelf niet bij geweest maar mn vader wel) die zei dat het niet ernstig was.
Hij had vandaag in het land gelopen en door het lopen is de zwelling naar beneden gezakt en ook afgeslonken ( =goed teken)
Dus ik hoop dat het snel weer goed komt dan kan mn paardjeook zonder pijn nog even van zn (korte) vakantie genieten Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers