Caps zijn voor watjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Caps zijn voor watjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 01:06

Vrij vertaald

Mijn vrouw, Jenny, staat erop dat ik een cap draag. Ze zegt dat een goede cap me beschermt tegen een hoofdblesure en zelfs tegen hersenbeschadiging. Maar ik ben gesteld op mijn vrijheid, en weiger zo'n ding op te zetten.

Ik denk namelijk dat caps voor watjes zijn. Ik heb er nog nooit een gedragen. Ik kan me niet eens herinneren hoeveel keer ik gevallen ben en op mijn hoofd terecht ben gekomen. En het heeft geen enkel negatief effect gehad op mijn hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd.

Ik zweer dat ik de waarheid spreek! Ik ben met mijn hoofd tegen laaghangende takken gebotst, Ik ben meer dan eens met mijn achterkant van mijn hoofd tegen een hek gebutst, Ik heb mijn hoofd gestoten aan de deur toen mijn paard de stal in rende. Paarden hebben tegen mijn hoofd getrapt, gestoten en er is er zelfs eens een keer een op gevallen. En....geen hoofd aan mijn schade!

Jenny is het niet met me eens. Ze zegt dat ik dingen vaak herhaal. Pff Ze zegt ook dat ik dingen herhaal!.

Maar serieus, Ik heb geen enkel negatief effect gemerkt van het feit dat ik geen cap draag. Laatst vroeg ik Monty Roberts – The Man Who Listens To Horses Shoot The Breeze – wat hij hiervan vindt.

“Monty,” zei ik, “Denk jij dat ik een cap moet dragen?”

Monty zei eerst niets. Hij grinnikte en keek de andere kant op.

“Monty!” En ik gaf hem een schouderklopje. “Luister naar me, ik zou graag weten wat jij van deze kwestie vindt!”

Ik leunde naar hem toe, in afwachting van zijn antwoord. Ik denk dat ik iets te dicht bij kwam, want hij likte over mijn neus. Ik pakte hem bij beide oren en duwde hem weg. “Oh, kom op! Mr. Roberts.”

We waren nog steeds neus aan neus toen jenny binnenkwam. Ze wilde weten wat ik aan het doen was met de hond.

“Dit is niet de hond,” legde ik uit. “Dit is mijn beste vriend, de beroemde Monty Roberts!”

“Fijn, schat.”

Ze deed niet eens een poging haar sarcasme te verbergen. Maar dat is tegenwoordig de houding waar ik het maar mee moet doen, de laatste tijd. Ik moet het er mee doen, simpelweg omdat ik van mijn vrijheid houdt, en weiger en cap op te doen.

Er zijn nog meer conflicten. Jenny zegt dat ze het niet erg vind dat er chips in de wasmachine liggen. Maar dat ik de melk in de boekenkast zet is onacceptabel. Mr. Roberts heeft dat vast gedaan, vertel ik haar.

Teugelpoppers!
Teugelpoppers. Dat is wat ik eens zei tijdens het avond eten, gisteren avond. Het kwam er gewoon uit. Ik weet niet eens wat het betekent, maar deze term explodeerde uit mijn mond. En dat gebeurd nog steeds. Bijv als ik de telefoon oppak.

Ik denk dat ik wel kan wennen aan mijn dubbel zien. Natuurlijk, er zijn twee paarden die ik moet bestijgen, maar ik heb ook twee paar armen en benen. Er zijn ook twee zadels, twee hoofdstellen. Ik zie dit niet als een handicap. Meer als een lifestyle. Ik heb gewoon een dubbel leven.

Mr. Roberts is het met me eens. Hij zegt dat dubbel zien niets is om je zorgen te maken. Wel het feit dat ik een compleet gesprek heb met mijn hond. “twee honden,” verbeter ik hem. In ieder geval, Monty verwacht dat mijn zicht weer helemaal terug komt wanneer de maan rood kleurt en de koninging een baby baart.

Kleine mensen rennen steeds mijn huis in en uit. Wie zijn ze? Wat willen ze?

“Dat zijn onze kinderen, idioot,” Legt Jenny uit.

Oh, ja. Onze kinderen ...

“Wanneer kwamen die hier?”

Jenny denkt dat ik nu echt gek ben. “Waarom, dat is gek” Ik vertel haar dat ik, inderdaad, een beetje moeite heb met de volgorde, maar is dat zo erg?

Er is dus niemand die mijn mening kan veranderen over het dragen van een cap.

Caps zijn voor watjes.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:11

Wow, ik dacht eerst even dat ik zelf gek werd. *LOL*
Echt heel goed, dat mens heeft idd geen cap meer nodig, kan niet erger worden, lijkt me zo... *LOL*

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:16

Yup *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:19

Wat een geweldig verhaal.
Ik vraag me altijd af wat mensen bezielt om zulke verhalen te verzinnen *LOL* Zeker geschreven door een stoere vent (zonder cap Haha!)!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:28

Mega komisch OK dan! .

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:41

Helemaal waar dit verhaal! Tenminste, de moraal erachter. En ik doe eigenlijk net zo stom mee! Niet dat ik geen cap draag, jawel dat doe ik wel altijd! maar 2 jaar geleden ben ik recht op mijn kop gevallen met paard en al, paard over me heen, hersenschudding. En dat met mijn goedgekeurde casco-helm! En die zelfde helm draag ik nu nog steeds!!! Stom stom! Het is altijd beter dan niks, maar veilig is ie niet meer. Ik kan alleen niet zo'n zelfde weer vinden die me net zo lekker zit. Maar jongens, laten we met zijn allen nooit meer zonder cap rijden!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 02:01

ik ben ook net zo stom hoor ik draag dus in de bakken geen cap
buiten wel maar binnen niet stom eigenlijk maar ik vind het van die ondingen !!

ik ga alleen een cap dragen als het verplicht word bij ons op de manege met springen en ruiterbewijs les is dit al maar dressuur dus niet maar binnenkort zal dit echt wel gaan veranderen en dan moet ik er ook aan geloven Boos!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 02:09

Waarom vind je het zo erg een cap te dragen? Ik heb nu zelf een ongeluk meegemaakt. Altijd braaf paard en toch viel hij en ook over mij heen. Ik kon het me zelf niet meer herinneren, het is me later door een omstander verteld. Vroeger had ik nooit hoofdpijn, nu heel erg vaak. Echt, ik stap er nog geen minuut op zonder cap op. waarom moeten mensen altijd eerst goed hard met hun kop tegen de lamp lopen voor ze een cap op zetten??!! Zo erg is het niet, zeker nu je die goedgekeurde casco-helmen hebt. Ze zijn niet warm in de zomer, niet koud in de winter. Er zitten luchtgaten in waardoor je ook minder last hebt van zweet. Stel je voor dat je weken of zelfs maanden niet kunt rijden, omdat je hoofd aan gort ligt! Als je nagaat dat ik zelfs nog een hersenschudding had en dat MET cap. Wat is nou belangrijker? Of je haar wel goed zit? Als dat zo is moet je maar stoppen met rijden en gaan zwemmen ofzo.... En niet alleen om jezejf hoor, dat moet je zelf weten. Maar ook om de mensen die jou misschien te hulp moeten komen als het een keer mis gaat.... Denk daar ook aan! Ik blijf dit een nuttige discussie vinden eigenlijk. Wij zijn wel het voorbeeld voor de jongeren die beginnen met paardrijden. En trouwens, op de brommer en motor heb je ook een helm op en dan vind iedereen het normaal....

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 02:26

Super! Hoe verzinnen ze het!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 10:27

*LOL* heel sterk

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:00

Hij is inderdaad heel sterk *LOL*

Maar hoe dan ook, een cap beschermt toch wel weer mooi je hoofd. Of het nu voor watjes is of niet, wel lekker veilig Knipoog

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:08

Toen ik Ushi eerst had droeg ik eigelijk ook nooit een cap voor in de bak te rijden,
maar toen ben ik bij het springen eens met mn hoofd tegen de bakrand geland,
maar gelukkig had ik net die dag wel mn cap aangedaan (was bij het springen).
Nu rij ik dus echt nooit meer zonder cap, wil me niet voorstellen wat er had gebeurd als ik teon geen cap aanhad

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:17

Deze meneer heeft idd geen cap meer nodig... Maar mij heeft hij niet kunnen overtuigen. Ik kies voor een leven als watje!

SuuZzZ
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:35

Yorghos heeft gelijk. Ik ga ook door als watje:)

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 12:13

*LOL*
Hijs goed Haha!
LOL

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 12:20

Yorghos schreef:
Deze meneer heeft idd geen cap meer nodig... Maar mij heeft hij niet kunnen overtuigen. Ik kies voor een leven als watje!

Haha *LOL*
Ben ik het mee eens (liever een watje als elke dag 2 paarden moeten rijden en het ergst twee stallen moeten mesten Knipoog Schijnheilig )

Sterk verhaal!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 12:26

ik ben heel trots op mijn capje
hijs is lief zwart en stevig
en ik zet hem altijd op
want voorkomen is altijd beter dan (niet kunnen) genezen

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 12:29

Het is een mooi verhaal en heel sterk.

Maar ik durf het wel eerlijk te zeggen : ik ben een WATJE Haha!

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 12:48

Errug sterk verhaal maar...

Watjes zijn anders wel slimmmer dan de mensen die geen cap dragen omdat het bv. hun uiterlijk lelijk maakt ofzow....maar k heb liever een veilige cap op en er belachelijk uitzien dan dat ik er mooi uitzie maar lekker gevaarlijk aan het doen ben... Ik ben een keer met pony en al gevallen en gelukkig had ik een cap op want anders.......

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:17

Ik rijd tegenwoordig altijd met cap. De caps van "vroeger" vond ik ondingen, reed dan ook altijd zonder. Nu heb ik zo'n moderne helm, en je merkt niet dat je hem ophebt, ze zijn een stuk lichter, je zweet niet als een idioot en het is nog veiliger ook. Voel me zelfs kaal als ik hem niet op heb. Laat mij maar een watje zijn.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:35

Wat is zo'n ding toch lelijk, wat krijg je er een rare kop van....

Wat is je hoofd toch lelijk, wat heb je toch een rare kop sinds je met je hoofd op de tegels bent geklapt....

Meer heb ik eigenlijk niet te zeggen Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:43

leuk stukje Lachen

En (woohoo!!) ik ben geen watje! Lachen

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:50

haha hijs leuk!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:51

Ik ga ook gewoon als watje door het leven.
Liever een watje dan een kapotte kop.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:22

Ik ben dan maar een watje, liever een watje dan hoofdletsel hebben...

Van 1 januari 2004 is bij ons op stal een cap verplicht voor iedereen
Ben heel benieuwd hoelang ze dat vol gaan houden Haha!