Nicole kreupel...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Nicole kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 20:29

Sinds ongeveer anderhalve week staat Nicole kreupel. En het gaat helaas maar niet over. Nou zei de veearts dat ze waarschijnlijk een gekneusde hoef heeft, maar hoe ze daar aan komt? Scheve mond
Nou moet haar hoefijzer er eigenlijk af, zodat ze onder de hoef geen druk meer van het ijzer heeft. Maar de hoefsmid komt dinsdag pas, en Nicole loopt echt moeilijk. Weet iemand toevallig of we het hoefijzer er zelf onderuit kunnen halen?
Ik baal hier echt van, had ik weer eens tijd om te gaan rijden, staat ze kreupel Scheve mond

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:52

Ik ken iemand die dat idd kan je moet de nagels eerst rechtbuigen en dan met een tang dat ijzer eraf halen....

Wat vervelend zeg, ik hoop dat ze snel hersteld.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:17

trouwens veeartsen kunnen het ook!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:41

wat vervelend, kreupelheid kan zoveel oorzaken hebben, het si soms heel moeilijk, als de optie er snel is zou ik ook het ijzer erafhalen en anders gewon op stalletje laten staan zodat ze neit veel hoeft te doen en flink verwennen ondertussen!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 15:37

Ja, de veearts wilde het er van de week niet op wagen, omdat de grond zo hard was, dan haalde het nog niks uit. Ze staat nu iig bijna de hele dag op stal, einde van de middag mag ze er even uit. Ze vindt het nu allemaal wel best Haha! Veel hooi, dus veel voer Haha!
Gek doet ze buiten nu toch niet, dus dat uurtje naar buiten kan geen kwaad.