Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tess_bokt schreef:Ik zou het vrezelijk vind als je paard op een bord van iemand anders liggen, die er lekker van zit te genieten omdat het vlees zo lekker smaakt.Ik hoop so wie so niet dat ik mijn paard moet in laten slapen of naar de slager hoef te brengen.
chevax schreef:tess_bokt schreef:Ik zou het vrezelijk vind als je paard op een bord van iemand anders liggen, die er lekker van zit te genieten omdat het vlees zo lekker smaakt.Ik hoop so wie so niet dat ik mijn paard moet in laten slapen of naar de slager hoef te brengen.
Nee, jouw paard blijft eeuwig leven!
IKbenEllen schreef:Tess is zelf overtuigd vega denk ik
Es79 schreef:IKbenEllen schreef:Tess is zelf overtuigd vega denk ik
Dat denk ik ook ja!
Guardian schreef:ik zou zeer zeker voor de slacht kiezen maar niet voor menselijke consumptie. ik zou dat niet veilig vinden met alle spuiten die die paarden krijgen door de jaren heen. het zal misschien wel veilig zijn maar het idee dat een paard die met allerlei dingen door zn bloedstroom en spieren die niet gezond zijn/ kunnen zijn voor mensen opgegeten word staat me tegen.
beantsje schreef:Even uitstapje:
een paar jaar geleden ben ik eens naar Roemenie geweest (paardrijden). Wij kwamen toen bij een paar herders bij een kudde. Een van de herders kwam aanlopen met zo'n mooi lam met van die donkere ogen over zijn schouders. Voor degenen die een christelijke kleuterschool hebben doorlopen: het was net zo'n schoolplaat van de Goede Herder.
Toen werd het lam op de grond gelegd en vakkundig de keel doorgesneden en ter plekke aan een boom gehangen en geslacht.
We hebben echt heerlijk gegeten!
Wat ik maar bedoel: Aileen heeft een goed leven en een milde dood gehad. Dat ze nu in de kroketten zit, doet me echt niks. In theorie kan ze in de kroketten zitten die ik koop.
En hoezeer ik haar ook mis, ik eet ze er wel om.
That's life. als je vlees eet, moet je ook onder ogen zien dat vlees van dieren afkomstig is.
beantsje schreef:Even uitstapje:
een paar jaar geleden ben ik eens naar Roemenie geweest (paardrijden). Wij kwamen toen bij een paar herders bij een kudde. Een van de herders kwam aanlopen met zo'n mooi lam met van die donkere ogen over zijn schouders. Voor degenen die een christelijke kleuterschool hebben doorlopen: het was net zo'n schoolplaat van de Goede Herder.
Toen werd het lam op de grond gelegd en vakkundig de keel doorgesneden en ter plekke aan een boom gehangen en geslacht.
We hebben echt heerlijk gegeten!
Wat ik maar bedoel: Aileen heeft een goed leven en een milde dood gehad. Dat ze nu in de kroketten zit, doet me echt niks. In theorie kan ze in de kroketten zitten die ik koop.
En hoezeer ik haar ook mis, ik eet ze er wel om.
That's life. als je vlees eet, moet je ook onder ogen zien dat vlees van dieren afkomstig is.
Snoevie schreef:nou zo erg is inslapen ook niet hoor,mijn keuze zou het ook niet zijn maar lang niet alle paarden vechten tegen een spuitje.
Snoevie schreef:nou zo erg is inslapen ook niet hoor,mijn keuze zou het ook niet zijn maar lang niet alle paarden vechten tegen een spuitje.
paolasunny schreef:Ik zat er laatst bij toen mijn paard bekapt werd,,
En kwam op een gesprek met de hoefsmid over als het paard dood gaat, of doodziek is.
De hoefsmid was voor de slacht. ''als je hem laat inslapen moet ie nog en uur pijnleiden,
bij de slager is het ''boem'' dood ''
Ik was met hem in discussie gegaan;
Ik stelde hem de vraag: Maar het is toch geen fijn gevoel dat iemand anders je paard op zijn broodje heb??
Hij zij: nou, ik heb een keer meegemaakt dat een vriendin van mij haar paard liet inslapen,
wegens ernstige artrose.
het paard wist al dat het doodging, en het heeft 2 uur lang geduurt voordat het dood was.
Bij de slager weet het paard ook dat het dood gaat, maar je hoort KLAP en het is dood..
Zo denken somige mensen erover.
Ik vind dat echt niet.
Ik vind dat je paard en vredige dood moet hebben.
en niet opgegeten word door een of andere freak.
Hoe denken jullie hierover??
xx paola