Eerste deel *ChIpIe De BoNtE sHeT*!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Eerste deel *ChIpIe De BoNtE sHeT*!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 16:27

Hoi

Dit is Chipie, een heel lief, slim pony'tje. Lovers Ze is nu ongeveer 5 jaar. En staat al 3 jaar en een half in een manege waar ik elke vakantie werk in het Zuiden van Frankrijk! Het is een pony waar ik een heel boek over zou kunnen volschrijven. Zo slim is ze , dat ze al zoveel kattekwaad heeft uitgehaald Haha! Tong uitsteken

Afbeelding
(Hihi,... Tong uitsteken Zie ik er niet lekker onschuldig uit?! Schijnheilig )

Deel 1: Chipie was op anderhalf jarige leeftijd bij ons gekomen. Ze zag er erg volwassen uit, en de eigenaars hadden haar aan ons verkocht als: *pas ingereden 3-jarige shet*. Ze was al aardig groot en sterk, en we hadden daar al heel wat paardjes gekocht, dus vertrouwden we hem wel,... Bloos Hadden we niet moeten doen dus. Bloos Schijnheilig

Een jaar later. (Een jaar al aardig wat afgewerkt, naja, buitenritjes en wandelingetjes en spelletjes Tong uitsteken ) Ze stond bij 7 andere pony'tjes op de wei, waarvan een shethengstje. We dachten dat ze drachtig was. Maar op een dag liep het mis. Ze lag al de hele ochtend te zweten en te hijgen op haar zij,... Verward wij in alle paniek de veearts gebeld,...we dachten dat er iets met het veulen zou zijn,... Ach gut Maar de veearts stelde vast dat ze niet drachtig was en gewoon een urineblaasontsteking had. Dat ging snel weg,...maar het ergste van de hele zaak was,... dat hij zei dat zij nog maar juist 2 jaar en een half was,...??? Verward En een jaartje geleden was ze volgens de vorige eigenaar al drie?! Wat een gemene leugenaar Boos! Arme Chipie al van haar 1,5 jaar aan het werk,...schandalig erg Boos! Boos! Boos! Dat vergeef ik hem nooit. Een kind moet de kans krijgen om kind te zijn, een veulen om veulen en vrij te zijn,... Verdrietig . Daardoor is Chipie al haar energie gaan verbruiken aan het werken, en heeft ze niet veel meer overgehouden om te groeien,...dus nu heeft ze een veel te groot lijfje en hoofdje voor de kleine korte beentjes! Ze had een mooie grote shet kunnen zijn. Nu heeft ze achteraan x-beentjes, en is ze wat te kort aan de grond. maar gelukkig heeft ze daar geen problemen van,... (Integendeel, kan ze lekker nog wat beter ontsnappen!! Tong uitsteken Haha! )

Daaruit heeft ze nog een voordeel uitgehaald,...ze is er errug slim van geworen! (Jaja, nóg slimmer dan een shetje al kan zijn Tong uitsteken Haha! ).

Hier dus het echte eerste deel van ons grappige Chipie-shetje!!!

Ons allerliefste Chipie'tje houdt liever van de vrije natuur,...duzzz,...ONTSNAPPEN IS DE BOODSCHAP Tong uitsteken . En wees er maar zeker van dat ze dat doet ook!

Oke, eerste *chipie-anti-ontsnap-plan* Tong uitsteken Haha! . Extra elektrische draad spannen. En Chipie??? Verward Die bleef maar ontsnappen,... Schijnheilig Tong uitsteken . Ze ging zo snel, ofwel zocht ze een plekje waar de draaad ietsje soepeler was, of nog beter, ging ze er voorzichtig met haar tandjes wat aan knabbelen, zodat ze het zelf wat kon uitrekken Tong uitsteken Nejnej, Chipie is niet dom hoor!!!

En nog beter!! In de winter een super chipiese-wintervacht aan de Sint vragen!!! Hihi, laat hun maar draadjes spannen,...ik voel er toch lekker nix van!!! Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Kom snel weer, voor het volgende deel van:.........ChIpIe De BoNtE sHeT!!! Haha! Haha! Haha!

een lief hoefje!!
Chipie en mijn favoriete baasja, Essie (hihi, Essie voor de vrienden, dus ik mag dat zeggen Lovers Knipoog Haha! Tong uitsteken ) => Essie is ook wel diegene die in de vakantie soms mijn nachtelijke avontuurtjes komt verstoren,...dan stopt ze me terug in mijn weitje met mijn vriendjes, maar vanaf ze haar rug draait,..(of als ze lekker lastig een tijdje op de uitkijk blijft,... Boos! ) dan doe ik het toch gewoon voor haar neus?! Tong uitsteken Schijnheilig Ze denkt toch niet dat ik ga wachten tot zij einedlijk besloten heeft om op te krassen?! Tong uitsteken ) OK dan! Zo doe ik dat!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:43

En een manegehouder ziet geen verschil in het gebit van een anderhalfjarige en een driejarige? Ehhhhh.........

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 16:46

Sonja schreef:
En een manegehouder ziet geen verschil in het gebit van een anderhalfjarige en een driejarige? Ehhhhh.........


Daar hebben we niet echt naar gekeken,... Verward We hadden er al veel gekocht, en vertrouwde hem wel, en als hij er een medisch boekje bijvoegd,..en daar komt de geboortedatum mee overeen met wat de eigenaar zei,;...nou, zo geloofde hij dat,...maar achteraf blijkt, dat die man gewoon dat medisch boekje invult net voor de verkoop. Dan verzint ie ook gauw ff een naam,... Verward Verdrietig Als we dat eerder wisten,...??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:52

Harde les dus. Vooral voor het paardje.
Er zijn maar twee soorten handelaren; slechte en hele slechte.....


Wel een leuk diertje trouwens.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 16:56

Sonja schreef:
Harde les dus. Vooral voor het paardje.
Er zijn maar twee soorten handelaren; slechte en hele slechte.....


Wel een leuk diertje trouwens.
Dank je! OK dan! Bloos

Tja,...dat is een feit,... Verdrietig

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:51

Leuke shet. Echt zo lief en onschuldig, maar ondertussen...

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:37

Aha...

Ann

Berichten: 13241
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:34

Als je al veel shets heb gekocht, zie je het verschil dan niet tussen een van 1.5 jaar en een van 3 jaar Verward

Je kunt het wel afschuiven op de handelaar, maar ik begrijp jullie zelf eerlijk gezegd ook niet Scheve mond

Arm dier Ach gut

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:11

~Leuke schet hoor, jammer dat het niet helemaal goed ging

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 22:16

Ann schreef:
Als je al veel shets heb gekocht, zie je het verschil dan niet tussen een van 1.5 jaar en een van 3 jaar Verward

Je kunt het wel afschuiven op de handelaar, maar ik begrijp jullie zelf eerlijk gezegd ook niet Scheve mond

Arm dier Ach gut


Zal eens een foto inscanne van wnr we haar pas hadden,...en eentje van een paar jaar later, moet jij maar kiezen op de welke ze het jongste was? Tong uitsteken oke? Haha! Ik ben echt niet kwaad hoor,...maar dat was er echt niet aan te zien Want dom zijn we ook niet hoor Zal je echt de foto's laten zien, je schrikt je eigen een ongeluk,...

Ofwel had de dierenarts een verkeerde schatting gedaan Tong uitsteken Schijnheilig Het was wel donker toen Tong uitsteken Maar dat denk ik nu eenmaal niet, Haha! Het is zo'n goeje DA!!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:42

Het is nog altijd de plicht van de koper om alle op het oog vast te stellen zaken te controleren.. zo ook de leeftijd dus. Al blijft het daarmee wel een rot streek van de handelaar en vooral erg sneu voor de pony.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:59

Sonja schreef:
En een manegehouder ziet geen verschil in het gebit van een anderhalfjarige en een driejarige? Ehhhhh.........


Daarbij geeft het plaatje mij een zeer duidelijk beeld van Dwerggroei (aangeboren)

Het kan idd dat jonge pony's door bepaalde omstandigheden stoppen met groeien, of nog maar heel slecht groeien. Een vriendin van mij (fokker van Minipaarden) heeft er zo eentje lopen, die is als jaarling ernstig ziek geweest. Ze is idd niet mooi om te zien, maar een stuk mooier dan een paardje met dwerggroei

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 00:02

Nou sorry hoor, maar ik stap op geen enkel paard voordat ik het gebit bekeken heb! Vertrouwen is geen excuus voor nalatigheid!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 15:40

irish_lady schreef:
Nou sorry hoor, maar ik stap op geen enkel paard voordat ik het gebit bekeken heb! Vertrouwen is geen excuus voor nalatigheid!


Naja, dat is jou mening Tong uitsteken Schijnheilig Ben het er wel mee eens,...maar papieren zijn normaal wel te vertrouwen hè,... Verward