Wel of niet bang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 16:52

Wie is er bang om af en toe zn paard op zn donder te geven.Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen bang zijn om af en toe dr paard een tik met de zweep te geven.Ik persoonlijk niet maar dat komt omdat ik het nu wel heb gehad.Maar als je op een paard van 1,80m zit die toch al heel erg druk is,kan ik mij voorstellen dat je bang bent voor wat hij/zij gaat doen.Waar ben je dan met name bang voor? Dat je valt, of dat hij niet meer te stoppen is. Ik wil dit wel eens weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:29

Ik ben pas bang Na dat ik het gedaan heb.
Dan realiseer ik me dat ik wel dood had kunnen zijn.

Het duurt bij mij heel lang voor ik echt hard sla, maar als dat dan eens gebeurt ben ik wel zo boos dat ik ff alles om me heen vergeet.
Angst en wat er gebeuren kan denk ik op dat moment niet aan.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 17:34

Ik vraag dit omdat ik een gevecht van anderhalf jaar met mn welsh heb gehad.Nooit gewonnen omdat ik altijd toe gaf en hem nooit op zn donder durfde te geven.Nu met mn Haflinger ben ik erg van als hij niet luistert gelijk aanpakken,maar af en toe vind ik het nog best eng.Ik vroeg mij af wie dit nog meer heeft.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:53

Bang is niet helemaal het goede woord, eerder onzeker. Dat had ik soms bij mijn trakehner, omdat het zo moeilijk aftasten was of ik een compromis moest sluiten of boos moest worden. En als ik boos werd terwijl ik beter een compromis had kunnen sluiten, dan belandde ik gewoon in het zand...dus die beslissing had nogal gevolgen...Heb er wel heeel veel van geleerd, hij was namelijk wel heeel eerlijk.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 18:19

Citaat:
Op 2001-10-29 16:29, schreef runningkawa:
Ik ben pas bang Na dat ik het gedaan heb.
Dan realiseer ik me dat ik wel dood had kunnen zijn.


Dat heb ik dus ook! Op het moment zelf ben ik gewoon bezig om er aan te rijden, aanpakken die handel, geen gezeik, lopen met die hap, maar als ik er dan af gestapt ben (terwijl het allemaal goed gegaan is) sta ik soms wel te trillen! En de volgende keer ben ik dan wel huiverig als ik er weer op stap, maar als ik eenmaal aan het rijden ben, dan ben ik weer te druk bezig om er verder over na te denken. Angst achteraf dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 18:28

Bang is niet het juiste woord, ik ben net als Gail vaak erg onzeker. Ik weet dat wanneer ik zelf onterecht boos op hem wordt of niet consequent genoeg ben Lois echt woest wordt. Dan is hij vreselijk beledigd en maakt dan hele rare hoge sprongen en of je nu wilt of niet, je ligt dan heus in het zand Haha!
Als ik hem terecht straf is er niets aan de hand. Maar als ik daar weer te hard in ben beledig ik hem ook. Ik ga geen discussies meer met hem aan. Als ik met hem ga discussieren leg ik het af. De kunst is juist om het niet zo ver uit de hand te laten lopen. Ik moet zeggen dat dat heel aardig lukt tegewoordig *LOL*

Voor Gail:
Lois heeft trouwens ook een Trakhener papa [Michelangelo] ik denk dat het toch wel een beetje een eigenschap en Takheners en andere bloedbeestjes is om ze te reageren hoor.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 18:30

Bij mij was bang wel het juiste woord,nu niet meer nee.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 18:33

als er iets mis gaat gebeurt me dat gewoon. Ik lig er absoluut niet snel naast en als ze echt vervelend zijn dan ben ik echt niet zachtzinnig. Duurt wel ff maar als ik het doe..... Ik ben ook echt niet bang voor wat er gebeuren kan, zoals gezegd, het gebeurt me en als het voorbij is denk ik: "Ik leef nog".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 18:38

Wat jij schrijft heb ik ook jippie.
Ik word meteen afgestraft als ik onterecht ben.
Het is soms heel moeilijk te bepalen of hij nu b.v. echt ergens bang voor is of dat het gewoon een hoop geklooi is.

Maar soms zoekt Kawa de dingen die hij dus goed kent ook niet te doen. Zoals laatst de travers.
Ik leg men been naar achter en hij begint de meest rare dingen uit te halen. Als ik kawa dan straf word ie ook nog eens boos omdat ie zijn zin niet krijgt. Nou dan heb je een echte kermis attractie Knipoog
Maar die travers heeft hij uiteindelijk een keer gedaan.
Daarna realiseer ik me dan dat ik wel eens heel hard op men snufferd had kunnen liggen.

De dag daarop weet ik wel dat ik eerlijk ben geweest tegen hem want dan doet ie die traver meteen voor een 10 en heeft hij dus heel goed gesnapt waar hij dus straf voor gehad heeft.
Daar ben ik dan overrigens wel heeeel erg blij mee

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 18:51

nee niet bang, wel onzeker...het gaat steeds beter, ik begin Loki steeds meer te vertrouwen, hij zou me niet snel wat aan doen.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 21:46

Waarvoor zou ik bang moeten zijn? Ja heel af en toe denk ik wel eens: dat had iets minder gemogen.
Ik ben een voorstander van de harde lijn, onmiddelijk straffen als ze het niet goed doen, en indien nodig wordt er dan hard geslagen. Ik heb uitstekende ervaringen met deze instelling, waarbij wel gezegd moet worden dat goede dingen ook uitbundig beloond worden. Naast schoenen met stalen neuzen om goed aan te komen ook altijd snoepjes of zeker een goed woord als ze doen wat ik vraag.
In de praktijk komt dit erop neer dat er hooguit een maal per maand of nog minder geslagen wordt en verder hoef ik eigenlijk alleen maar te belonen.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 21:51

whahah die steef!~!!
als het voorbij is denk ik: "Ik leef nog". *LOL* Haha! *LOL* Haha! echt weer zo'n steef-actie Knipoog Tong uitsteken

tja ik heb het ook met mijn verzorg paardje magnifiek die is ook zooo onwijs gek blijf er altijd wel op zitten en klim er altijd gewoon op en denk nou ja als me het gebeurd gebeurd het toch wel.. word bozer als ze vervelend is en dan tegen elkaar ingan dan merkt ze van zelf dat ik de baas ben ik ben van haar 2x af gevallen wel heeel weinig als je ziet wat er wel niet allemaal is gebeurd Haha! Scheve mond\
maar oke ik leef nog!!! Knipoog steef Knipoog Tong uitsteken
ben er 2 keer afgevallen allebei de keren door de stapmolen toen bleef ze gaan omdat dat ding aan stond was zij zo angstig volkomen in paniek en dan is ze niet meer te houden word ze helemaal rond en blijft met dr vier benen in de lucht jumpen en hoog hoog hoog... Scheve mond\
1 ste keer net voor het hek gevallen
2 de keer met me ribben boven op het hek gevallen (resultaat gekneusde ribben)

en de 3de keer komt er niet want...*snik*....ze..is..verkocht..*snik* Verdrietig Huilen Verdrietig
al was ze vaak zo gek ik was helemaal gek op dr en dat zal ook altijd zo blijven heb nog nooit zoooo'n paard als haar gezien Lovers

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 23:02

Op het moment zelf reageer ik. Dan wordt er een mep uitgedeeld en dan volgt Isolda's reactie vanzelf.
Achteraf denk ik dan weleens...... Hmmm..... Stel nou dat.....

Maar das achteraf gepraat. Ik ben niet bang om mijn (soms erg dwarse) paard op haar donder te geven. Dat is anders met haar dochtertje van 6 mnd. Bij haar ben ik soms onzeker. Moet ik slaan? Of moet ik het negeren of... Verward

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 22:23

Ja dat blijft altijd moeilijk.Ik heb wel dus wel angst,ik reedanmiddag weer en mn haf was niet te genieten dus ik gaf hem op zn donder hij bokt neemt de benen en ik liet het toe.Ik schrok zo van wat hij deed,dat ik hem daarna niet meer op zn donder durfde te geven.Ik heb een half naast de bak gestaan zo van .....wat gebeurt mij nou.Ik ben vervolgens weer opgestapt maar heb het toch maar eventjes niet gedaan.Ik ben hem wel de baas,maar ik schrok zo van hem dat ik bij de tweede keer zo iets had van je doet maar even.Morgen als hij hget weer doet kan hij het slecht hebben

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:27

laatst moest ik op sonja (nouw ja lang geleden ofzo maarja) en toen moest ik em dus ook op zijn donder geven hij gedraagde zich niet. was wel ff een rodeo paardje maar hij moet maar luisteren