Hij is weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamfawn

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Amstrd.{Beyond the Woods}

Hij is weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 11:42

Vanmorgend was er ruzie thuis met mij en mijn "verloofde",....
Het ging erover dat ik te veel tijd in een paard steek waar niets meer uitgehaald van kan worden terwijl het nog wel kan,en hij weet niets van paarden,......

We hebben op elkaar zitten tieren en zitten razen en volgend hem schenk ik al zelfs niet meer genoeg aandacht aan hem.Toen heeft hij mij een klap gegeven omdat hij echt buiten zichzelf van woede was. Hij stommelde naar boven,heeft een koffer vol kleren genomen,en is weg,...................

En dit alles nu we in maart gaan trouwen. Nu zit ik hier alleen te huilen niet wetend of hij nog wel terug komt want hij ws echt kwaad.

Ik heb hem al een paar keer gebeld maar hij legt iedere keer woedend de hoorn op.

Ik ben eindeloo Huilen Huilen Huilen s alleen,.....

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Hij is weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:02

tamfawn schreef:
Toen heeft hij mij een klap gegeven omdat hij echt buiten zichzelf van woede was. Hij stommelde naar boven,heeft een koffer vol kleren genomen,en is weg,...................

En dit alles nu we in maart gaan trouwen. Nu zit ik hier alleen te huilen niet wetend of hij nog wel terug komt want hij ws echt kwaad.

Ik heb hem al een paar keer gebeld maar hij legt iedere keer woedend de hoorn op.

Ik ben eindeloo Huilen Huilen Huilen s alleen,.....


Dat hij je heeft geslagen kan dus echt niet he... imo is dat zelfs onvergeeflijk... als ik in jou schoenen stond dan ging de bruiloft wat mij betreft dus echt niet door... Ik kan me voorstellen dat je je goed kl*te voelt nu, maar probeer voor jezelf de tijd te nemen om de boel even goed op een rijtje te zetten... want dat is denk ik wel nodig nu. Als ik heel eerlijk ben dan klinkt hij als een verwend rot mannetje... slaan en dan ook nog eens de hoorn er op gooien na wat hij jou heeft aan gedaan... ... Het klinkt nu wel heel hard maar het eerste wat in mij op kwam na het lezen van jou berichtje was toch echt "opgeruimd staat netjes!" Is hij helemaal gek geworden zeg... Hij heeft absoluut geen recht om jou een klap te geven... en het vervelende is gewoon dat er na de eerste klap meestal meerdere volgen... Scheve mond (Mag ik vragen of dit de eerste keer was dat hij je geslagen heeft?) Ik hoop dat jij iig de gelegenheid krijgt om hier goed over na te denken. En tsja, paarden kosten nou eenmaal veel tijd, dat heeft hij maar te accepteren... anders had hij geen relatie met je moeten hebben he. Heel veel sterkte iig!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:09

Jeetje dat is nog een een verhaal! Slaan is echt zo fout! Hij had zich moeten beheersen, dat gaat bij mij echt te ver!!! Ik hoop voor je dat alles goed komt, zeker aangezien de feestdagen er aan komen. In el geval heel veel sterkte!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:11

jeetje, hij lijkt wel een klein kind die niet genoeg aandacht krijgt. Ik kan me voorstellen dat je helemaal over de zeik bent want het is al niet wat wat er is gebeurd. Neem geen overhaaste beslissingen en neem de tijd om te bedenken hoe het nu verder moet. veel sukses

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:14

daar ben ik het helemaal mee eens..wat er ook gebeurd is hij heeft nooit t recht om jou te slaan!! echt nooit!! Stoom uit je oren en dan inderdaad de tel er op gooien als je hem belt ..als of jij hem iets hebt aangedaan!
t klinkt misschien hard..maar waar 1klap is volgen maybe wel meerdere..en wil jij er echt zijn om daar achter te komen?

paarden kosten nou eenmaal veel tijd en als ik het zo lees was hij op de hoogte van je paardje en dus wist hij waar hij aan begon! hij had dan nooit een relatie met je moeten beginnen!

ik zou de tijd die je nu voor jezelf hebt goed benutten door even goed na te denken over alles....

heel veel sterkte iig!

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:15

Aah, wat sneu.. maar iemand die je slaat! Pik dat niet.. Ik zou me nog wel een paar keer bedenken voor ik weer wat met zo iemand zou willen, als ik dat uberhaupt nog wel zou willen. Misschien is het nu niet zo leuk, maar samen leven met iemand die je slaat en zegt dat je te veel tijd steekt in de paarden, daar wordt je zelf toch ook niet gelukkiger van!

Sterkte!!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:22

ow ja hij is kwaad op jou????????? terwijl hij dus echt goed fout zit!!!
Ik snap wel dat je van hem houd...dat je hem het eigenlijk al hebt vergeven! maar meis denk eens aan jezelf, je hebt toch niet gevraagt of hij jou wilde slaan>? dat hij jou geslagen heeft betekend dat hij geen grip op je heeft! (de baas) en dan worden mannen onmachtig en gebruiken dan geweld.
Een eerste x kan kan altijd gebeuren, het wil niet altijd zeggen dat het dan ook een tweede keer gebeurt, maar kijk uit de meeste mannen die slaan zijn onverbeterlijk als ze het even niet kunnen winnen met woorden enz. Wil je dan zo'n toekomst te gemoed?

Jullie hebben een menings verschil en dat los je niet op met geweld!
Hij zal toch niet jaloers zijn op de aandacht die je geeft aan je paardje?

Ik kan me zijn standpunt ook wel voorstellen, als hij niks om paarden geeft snapt hij gewoon niet dat daar zoveel geld naar toe moet en tijd.
Dat komt in heel veel realties voor als men deze hobby niet samen deelt.
of een andere hobby die veel geld en tijd kost.

Ik vind het wel verstandig dat hij is weg gegaan!
maar als jij nu steeds gaat bellen geeft dat hem weer een gevoel van macht!
Ik zou een man die niet van mij houd niet achter na lopen!
Liefde moet van twee kanten komen!!!!!!!!
Als hij echt van jou houd vecht hij voor jou niet anders om!
Hij moet terug komen omdat hij het zo graag wilt.

En dan nog moeten jullie praten over het slaan.
Dat je dat dus echt niet hoeft te pikken. En dat je dus de volgende keer aangifte doet bij de politie!
Want reken er op dat de volgende klappen harder zijn dan de eerste keer!

Hij zou nu namelijk denken ik heb haar geslagen en nu bint ze in ze smeekt me terug te komen!!dus die klappen helpen).........
Dus min of meer help je hem te leren dat slaan effect heeft!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:31

Het spijt me het te moeten zeggen, maar als hij nu al begint te zeuren dat je paardje te veel tijd kost (tijd die je volgens hem aan hem moet besteden), zal daar echt geen verandering in komen.

Daarbij opgeteld dat hij zijn handen niet thuis kan houden (buiten zinnen of niet), denk ik dat deze relatie gedoemd is te mislukken.

Wees wijs, laat hem gaan, zeg alles wat geregeld is voor de bruiloft af, rouw om je verlies Huilen (!) en ga verder.

Dit zijn natuurlijk niet de dingen die je wilt horen, maar ik denk dat je het diep van binnen ook al weet.

Veel sterkte! Ach gut

=^.,.^=

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:48

Tja.. dat zijn hele laastige situaties... Maar inderdaad.. slaan.. nee.. dat kan echt niet. En als je nu deze problemen al hebt dan moet je je inderdaad eens afvragen of t wel zo verstandig is te trouwen met deze man...
Ik heb t er heel erg lang moeilijk mee gehad dat ik geen man had, maar nu weet ik toch dat ik me het lekkerste voel als ik gewoon lekker met de paardjes bezig kan zijn.. Als die dan ten koste zouden gaan van een vent.. nou ja.. dan maar zonder vent... (zeg ik nu heel makkelijk...... maar ook ik heb daar soms echt moeite mee hoor...) Ik denk dat je , grof gezegd, voor jezelf nu moet gaan kiezen of voor de paarden of voor een leven met een man die niet van paarden houdt. En ik zie t om me heen.. dat zijn niet de gelukkigste huwelijken... dus tja.. t wordt dan of gelukkig alleen (en misschien later wel met een andere man, wie zal t zeggen) of ongelukkig met zijn tweeen.. the choice is yours.... sterkte meid...

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:00

Oef ik snap waarom je je zo alleen voelt vreselijk. Zoals hierboven vermeld slaan mag absoluut NIET!!! is onvergeeflijk. Maar ik begrijp ook waarom jij je rot voelt. Slaan of niet je zou met hem gaan trouwen en dan hou je van zo iemand.

Ik kan wel heel cru zeggen van blij dat je hem kwijt bent, maar daarmee ben je je gevoel nog niet kwijt. Ik kan ook meegaan dat als hij nu al aangeeft dat je paard teveel tijd en geld kost het niet over zal gaan. wellicht kun je door een bijrijdster die mee betaald tot een compromis komen, maar anders gaat dit echt tussen jullie in staan. Of je neemt daar genoegen mee of je maakt een keuze. Wllicht hoef je die keuze niet te maken aangezien hij nu weg is.

Mijn advies is lat hem met rust, denk na wat je zelf wilt zet alles op papier je gevoelens MAAR ook hoe jij erover denkt. Als je weet waar hij is, laat daar dan die brief bezorgen en dan ligt het balletje bij hem. Hij weet ook waar hij aan toe is. heel veel sterkte en ik hoop dat je tot de juiste beslissing kan komen wat die ook zal zjn.

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 15:26

Pfff moeilijke situatie joh.. Kan me goed voorstellen dat het je nu allemaal even te veel wordt. Ik ben het helemaal met de andere eens dat slaan absoluut nooit mag gebeuren. Hoe boos iemand ook is.

Maar wat ik ook belangrijk vind: als hij echt van je houd dan ziet hij hoeveel plezier en levenslust je uit je paard(en) haald dan gunt hij je dat. Mijn man had ook niets met paarden, maar omdat hij van mij houdt gunt hij mij mijn paarden. En zo hoort het van beide kanten te gaan. Ik snap best dat je verdriet nu heel groot is, maar ik denk dat als jullie relatie zo is dat dat je nu schetst, jullie beter niet kunnen gaan trouwen.

In ieder geval heeeel veel sterkte met alles!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:22

Meid................een man die denkt jou te moeten slaan, hoe boos hij dan ook wel niet is, is een heeeeeeeeeele FOUTE man!!!!! Nooit en te nimmer moet je accepteren dat een vent jou slaat!!!!
Droog je tranen, recht je rug en doe direct andere sloten op je deur.....met dit soort mannen moet je zeker niet het huwelijksbootje instappen want dan denken ze helemaal dat ze je in hun bezit hebben en wordt het van kwaad tot erger!!!!
Kop op, láát je niet leven, maar leef zelf!!! Hoe moeilijk dat nu ook lijkt.

tamfawn

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Amstrd.{Beyond the Woods}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 17:41

Naar aanleiding van jullie kan ik hem dus beter met rust laten.Maar of ik he totaal wil laten gaan is de vraag;ik zie hem er te graag voor en we zijn al 5 jaar samen en er is nog nooit iets fout gegaan of hij heeft me nog nooit geslagen.Wat ik wel van hem weet is dat hij een redelijk moeilijke jeugd heeft gehad. Het is echt een hele :lieve rustige man, maar ik denkdat hij gewoon zijn zelfbeheersing verloor. Hij heeft nog nooit iets met paarden gedaan ofzo maar ik hoop dat ik hem ooit zo ver zou krijge om dat wel te doen. We wonen ook al 4 jaar samen daarom is het zo moelijk. Wat moet ik toch doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:45

Wat een rotsituatie zeg! Echt heel erg vervelend voor je. Maar als ik jou was ging ik echt niet weer naar hem terug, wans slaan vind ik echt niet kunnen hoor!
He, kom op, er is vast iemand die veel beter bij je past en je wel begrijpt en NIET slaat van woede! Ach gut
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-12-03 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:45

Voor jezelf heel goed nadenken.. een ander kan altijd makkelijk oordelen, maar t is zo moeilijk als je gevoel erbij betrokken is...
Zou in ieder geval maar even afwachten wat hij nu doet. Hij weet dat jij m al gebelt hebt.. (hij gooide boos de hoorn erop) dus jij hebt je goede wil om op zijn minst te praten laten zien...
Nu is t zijn beurt... wacht t gewoon even af.. hoe moeilijk t ook is.. Als jullie elkaar al zo goed en lang kennen dan mag ik er toch ook wel van uitgaan dat ie echt van je houdt en toch contact met je zal zoeken... sterkte... we zullen duimen voor je...

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:44

Ik vind ook dat hij wat zelfbeheersing op had moeten brengen, vloeken en tieren en servies gooien kan op zich best, maar hiermee overschrijdt hij duidelijk een grens. Maar het begon allemaal met dat tekort aan aandacht. Ik vind het echt raar dat hij je nu niet wil spreken en dat hij nu boos is. Als hij vind dat jij hem meer aandacht moet geven, nou dan moet hij je daar een normale kans voor geven en niet met losse handjes gaan zwaaien. Ik denk dat het heel moeilijk is om te bepalen wat je nu moet doen. Ik zou nooit iemand adviseren om bij een man die je slaat te blijven, maar ik kan me ook voorstellen dat dit echt een eenmalig voorval is. Maar dan moet hij nu echt wel voor je gaan kruipen, want ik vind slaan toch nog wel een heel stuk erger dan iemand te weinig aandacht geven. Ik hoop dat je eruit komt.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:09

Bij de eerste klappen wegwezen... -tip-

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:39

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan: als een haas wegwezen.
Geloof me ,ik spreek uit ervaring . Ik lees t zelfde als ik toen dacht ,nl dat t allemaal zo zielig is voor hem. Jij maakt jezelf afhankelijk van hem, denkt dat je t niet alleen kan. (Kan je wel!) Je moet accepteren dat sommige mannen fout zijn ,die zijn er alleen om naar te kijken en verder niks .
Alleen kun je meer als je denkt ,t is even afzien maar dan ben je trots op jezelf .Bedenk eens bij jezelf ,wat je in shemels naam met een vent moet die gaat meppen als ie z.n zin niet krijgt .Ook al denk je dat dit een incident is (dat is t zeker niet ,geloof me nou ) dan nog .
Er zijn meer kerels in dit land als die foute van jou .
Jongens die je respecteren en je waarderen om de mooie dingen die je hebt ,die je mooi vind !!!!!! (want iedereen is mooi )en aandacht heeft voor jou en je paard, die jou niet nog slechter behandeld als zijn hond ,door je jezelf schuldig te laten voelen .Loop hem aub niet achterna en houd je hoofd rechtop .Laat hem een poepie ruiken ,,,dumpen die handel.
Ga naar je paard en zoek daar troost want van je ex!vriend kun je alleen een heleboel ellende verwachten en van je paard een heleboel liefde.
ALs je dit doet dan komt de ene goeie vanzelf dichterbij , en kun je een betere toekomst verwachten .Volg je instict maar ,dat waarschuwd niet voor niets!!!!

Geen hand vol maar een land vol.

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:56

ik vind het echt heel rot voor je,maar denk erom,een man kan je nooit veranderen.
al is hij meestal nog zo lief,als dit voor zoveel spanningen in je relatie zorgt,is het beter om nu alles op een rijtje te zetten dan na een jaar huwelijkl.
ik denk dat je eens goed na moet denken wat je zelf wilt...hoe moet het als je ooit kids wil.
misschien dat hij je ook dan voor het blok zet met je paarden.
ben je bereid dit voor hem op te geven?
zo niet stop er dan nu mee en steek het geld wat je anders in een huwelijk zal steken lekker in je eigen zak om je eigen leven op te bouwen.....want na 1 jaar huwelijk dan uit elkaar gaan,dan heb je dus en geen geld,geen huis en waarschijnlijk ook een probleem met je paarden!!!
sterkte meid!!!
enne...ik heb iets soortgelijks meegemaakt en heb voor mezelf gekozen.
nu ben ik gelukkig en mijn nieuwe vriend is gelukkig met mij EN mijn paard!!

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:11

Liefde maakt blind zeggen ze.
Nu was het maar gewoon een klap in het gezicht? Maar wat gaat het volgende keer zijn???
Sorry hoor maar als het aan mij lag, vloog hij buiten. Er zwemmen nog meer visjes in zee. In het begin zul je denken dat je nooit meer iemand zult vinden zoals hem, maar geloof me, er zijn er nog héééél veel, gewoon kwestie van op de juiste te vallen.

tamfawn

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Amstrd.{Beyond the Woods}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 18:14

Hij is hier vanmorgend aan de deur geweest,met een roos.Het spijt hem erg hard en we hebben heel erg lang gepraat[ook over zijn jeugd enzo]en ik heb hem gezegd als hij me dat nog 1 keer flikt,dan vliegt hij buiten. We gaan toch nog trouwen,....Ik vidn dat ikde juiste beslissing heb genomen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:21

Wat moeilijk zeg.
Ik zou je geen advies kunnen/willen geven want dit is toch echt iets wat je zelf moet beslissen.
5 jaar samen is ook niet niks natuurlijk, dat laat je niet 'zomaar' gaan.
Sterkte nog.

Hopelijk kom je of komen jullie hier sterker uit.
En het is natuurlijk ook fijn dat hij zijn fout inziet. Veel geluk samen.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:14

Ik weet wat je bedoeld. Ik heb helaas de beslissing te laat genomen en heb er erg veel onder geleden.
Nu ben ik gelukkig getrouwd met een man die het echt niet hoeft te wagen om mij of mijn zoontje ook maar 1 keer te slaan.
Laat het echt niet weer gebeuren, en denk er goed over na of je echt op korte termijn wilt trouwen. Dat is niet zomaar iets. Het vertrouwen heeft toch een deuk door dit gebeuren.
Laat je NOOIT slaan, dat is in mijn ogen een doodzonde.
Sterkte en succes verder

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:45

dit is inderdaad iets wat heel moeilijk te beoordelen is, hij heeft vast zijn frustraties ne hij ziet het zo in zijn oogpunt van zij doet het nu verkeerd en in jouw oogpunt doet hij het verkeerd, ok slaan is geen optie maar als de spanning te hoog oploopt mag het eigenlijk nog niet maar goed, we zijn mensen en mensen maken fouten waar we spijt van kunnen krijgen, als je al 5 jaar samen bent weet jij het best hoe ie in elkaar zit en maak hem van 1 klap nu niet gelijk een topcrimineel, vind ik niet kunnen, na 5 jaar weet jij het beste of ie werkelijk losse handjes heeft of niet, is dat niet zo dan zou ik er hem goed op wijzen dat jij dit dus niet pikt maar maak er niet gelijk een spectaculair iets van, ja sorry mijn mening!!!

ik zeg altijd, als jij nooit iets fout doet dan magh je praten maar aangezien alle mensen fouten maken moeten ze ervan leren!!!