dressuurprikker meets renpaard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 20:19

Ik heb sinds een paar dagen drie bijrijdpaarden! DE fokker / vorige eigenaar van Trammelant heeft een paar volbloeds die hij zelf traint en die meelopen in de rennen. Door omstandigheden had hij iemand nodig om ze tijdelijk te rijden en hij vroeg of ik dat wilde.
Ja dus!

Ik heb nu twee keer gereden, beide keren twee paarden, en het is supergaaf! Op zo'n renzadeltje in volle galop over een grasbaan is toch weer een heel andere ervaring dan de dressuurles die ik 's ochtends ook nog had. Als ze echt op gang zijn, gaan ze echt laag en hard door de bochten en het voelt echt spectaculair. Ik rijd ze nog de volgende week en dan moeten ze zondag op Duindigt lopen. Uiteraard ga ik kijken, dat wil ik dus niet missen!

PS Oh een ervan is trouwens een dochter van Mytens!
PS2 zo ook wat foto's op In the Picture

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:35

kicken man dat wil ik nou ook wel eens doen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:49

hee wat stoer
heeft mytens een dochter btw?
wist ik niet joh
leuk voor je

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:51

Zo, dus jij ebt ook ervaren hoe hard een paard kan. *LOL* *LOL*
Kennis van me heeft een draver die 60km/h haalt in draf!!! Althans als de GPS klopt. Dat is voor de meesten onder ons een forse rengalop.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:05

Bij mij in het dorp is een drafentrainement ,en als je de lui op de baan het *snelle* werk ziet doen pffffff erug hard.
Moet er niet aan denken om *monte*op een draver te doen.
Maar de lijn van de baan is wel supersonisch dus een bocht nemen gaat wel mooier als een vlakke bocht Lachen

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:20

Klopt, deze paarden rijdt ik 1x in de week, dan kom ik uit Utrecht. Zondag ga ik weer naar Rosmalen want er moet snelheid in de paarden komen en ze moeten inderdaad volgende week zondag naar Duindigt. Leuk hoor dat jij het bijhoudt door de weeks. Leuke man deheer Dollevoet.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:22

hahah nee joh Yentl, dat paard heeft als vader Mytens xx. Ik noem mezelf hier Mytens omdat ik ook een Mytens heb gehad. Haha!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 08:55

Hey Lielle, kun je niet eens een ritje voor me regelen Haha! ?

Dit is nl. nog een van de dingen die ik zou willen met paarden: echt keihard over de baan bij Duindigt, dat lijkt me dus echt kicken ......
Ikke = jaloers op jou!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 19:02

He Fitz,

ik was ook superblij dat hij me vroeg. Ik heb wel vaker hard gegaloppeerd (duinen, strand) maar dit is toch weer anders.

en ikke,
dat is wel heel hard voor de draf Haha! Haha! Deze paarden schijnen op topsnelheid zo'n 70 km per uur te lopen, maar dat heb ik nog niet gehaald. Wel gaaf om al die kracht onder je te voelen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 13:07

Ik weet precies hoe het voelt: ik heb zelf een ex-renpaard gehad! Of het voor alle volbloeds geldt weet ik niet, maar bij die van mij zat je doodstil als zij op topsnelheid was! Je kon bij wijze van spreken een kopje thee op haar rug drinken zonder dat het een zootje zou worden! Haha!

Ze ging als het ware liggen en werd helemaal horizontaal... Apart!

Bij een rijpaard in rengalop is dat een heel ander gevoel. En zo goed te hanteren, even terugkomen in je zit en het tempo pastte ze meteen aan. Geweldig gevoel!

Wat ook apart is, is het weggaan in galop... Je moet echt oppassen dat je niet achter blijft! Zoveel kracht onder je!

Je moet het echt meegemaakt hebben om te begrijpen wat ik bedoel...