Kaminka's veulen uit '95 gevonden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Kaminka's veulen uit '95 gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 11:57

Eindelijk... na lang zoeken heb ik via KNHS en Google uitgevonden waar Kaminka's veulen Nicky Louda uit 1995 verblijft.

Hij is nogal wat heen en weer verkocht voor erg heftige prijzen... Scheve mond

Van Nederland naar Belgie, dan weer naar Nederland, weer naar Belgie, toen naar stal Etter in Zwitserland die mij mededeelde dat Nicky Louda als recreatiepaard verkocht was... haha...... Haha! *LOL*

Niet dus... Knipoog

Nee, Nicky heeft de afgelopen drie jaar onder Patrick Eigenmann uit Steinach (Duitsland) in de springsport gelopen. Afgelopen jaar in het 1.40m.

Een maand of drie geleden heeft hij hem verkocht aan een meisje uit Oostenrijk, ene Silvia Dalnodar, die met Nicky bij de Young Riders start... Haar ouders hebben hem voor haar gekocht op advies van haar trainer, die in dit dier wel iets zag voor het grote werk.

Van de mensen die hem in Nederland anderhalf jaar gehad hebben als drie en vierjarige heb ik gisteren foto's ontvangen. Nicky is een koffievosje, slechts 1,62m hoog, erg lief en aanhankelijk en kan goed bewegen en fantastisch springen. Nicky is nu acht jaar.

Vader is Voltaire, moeder is Kaminka (Topas x Bredero x Zeno).

Qua karakter is het ongeveer net zijn moeder heb ik begrepen: dol op aandacht, altijd hinniken als hij je ziet (ook al heeft hij je net al drie keer gezien, goh van wie zou hij dat nou hebben?? Haha! ) En net als zijn moeder heeft Nicky een idiote obsessie voor eten .... Haha!

Omdat ik plannen heb Kaminka komend jaar te laten dekken gaat mijn voorkeur nu zeker uit naar een goede springhengst met maat in de merrielijn!!! Die ook goed kan bewegen.

Bijgaand een foto van Kaminka, 3 jaar geleden:
Afbeelding

Foto's van Nicky op driejarige leeftijd:
Afbeelding
Afbeelding

Nicky in het B-springen:
Afbeelding

Ik hoop binnenkort ook wat recentere foto's uit Oostenrijk en Duitsland te ontvangen. Ik denk dat Nicky wel wat uitgezwaard is ondertussen, gezien Kaminka's forse postuur in combinatie met Voltaire... Haha!


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 12:22

Zelf zit ik te denken aan Solitair (Voltaire x Libero h). Kaminka is vrij stug, Voltaire ook heb ik begrepen en Nicky is ook niet zo makkelijk in de aanleuning. Dus iets meer bloed is welkom.

Ik heb meer foto's, zal deze vanmiddag of zo even uploaden en plaatsen op een fotoforum!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 13:23

Diverse Minka's en hun nakomelingen doen het erg goed in de springsport, dus echt apart is het niet dat een zoon van Kaminka en Voltaire leuk over een balk kan komen.

Maar dat MIJN eigen simpele hanglipmerrie die genen ook nog doorgeeft, vind ik helemaal gaaf hoor!! Ben stiekem best wel een klein beetje trots hoor....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 13:39

Eh.... dat is dus ook al min of meer gebeurd Dees.... De mensen die mij die foto's van Nicky gestuurd hebben willen graag in de toekomst nog een nakomeling van Kaminka en het liefst Voltaire of een zoon van hem....

Ben nog steeds perplex hoor... ook van de bedragen die voor dat dier zijn betaald... holy moses....


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 14:04

Tja. Komisch allemaal niet?? Iedere dag weer denk ik dat ik straks wakker word en dat het helemaal niet waar is... Mijn eigen lieve hangbuikpaardje die zo'n geweldig springpaard op de wereld zet... tis niet te geloven!

Bij nader inzien plaats ik de andere foto's van Nicky liever niet, omdat daar die mensen zeer duidelijk herkenbaar opstaan en ik dat niet zomaar kan maken denk ik. Misschien ga ik nog wel even creabea doen en met wat rode digitale verf aan de gang, haha... jullie zien het resultaat wel verschijnen..!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 14:34

Nee, voor zover ik heb kunnen nagaan is dit het enige veulen van Kaminka.

Hij heeft inderdaad een karakterkoppie, al hoewel dat nog helemaal niks is vergeleken met het hoofd van zijn mams....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 15:41

Da's inderdaad toevallig!! Tja, Voltaire geeft kracht en vermogen, Libero H een enorme vechtlust en Topas (minkies vader) geeft zeer veel voorzichtigheid. Dat moet dan toch een leuk springpaard geven, in theorie dan...?

Recente foto's heb ik nog niet hoor, de andere foto's waar ik het over heb komen van dezelfde mensen en dus dezelfde periode. Ik ga even creatief doen met foto's!! Effe geduld hoor... ze komen eraan...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 15:59


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 09:24

Afgelopen zomer heb ik een paar keer met Kaminka onder het zadel gesprongen.... wel 30 cm hoog.... Haha! Deed ze goed hoor, maar ik ben zo'n schijterd met springen!

Uiteindelijk heb ik dus toch maar besloten om mijn veelzijdigheidszadel te verkopen want een springcarriere zag ik zelf helemaal niet zitten.

Ik laat haar wel regelmatig los springen, vindt ze erg leuk. Haar techniek vind ik niet bijzonder mooi, maar ze gaat wel overal overheen en wordt nijdig als ze een balk raakt. Misschien dat ik nog wel eens een ervaren springruiter wat met haar laat proberen. Kijken of dat iets wordt.... Verward

Wat ik op zich wel grappig vind is dat niemand, behalve ik iets in die gekke merrie van mij zag: het was een lompe boer, niet te rijden, haar hoofd is te groot etc... etc. En zo'n paard zet dan zo'n leuk springpaard op de wereld! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers