Hengstenkeuring Groninger paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 11:25

Christa en ik waren ook aanwezig op de keuring en vonden het een heerlijk relaxed dagje! Wat een fijne sfeer zeg en iedereen kent elkaar!

We kwamen aan om half tien en gingen eerst maar eens koffie drinken. De barman dacht dat wij van Mars kwamen geloof ik, want hij keek ons erg vreemd aan en kwam niet van zijn kruk af om ons te bedienen. Na een tijdje ontdooide hij (het bleek waarschijnlijk dat Christa en ik niet gevaarlijk waren) en praatte zowaar uit zichzelf tegen ons, poeh!

De overige bokkers waren nog niet gearriveerd toen de keuring begon, pas vlak voor de kur van Experiment en Alderic zag ik een groepje bij de rand van de bak staan. Dat bleken bokkers te zijn!

Ik heb niet zo veel met de medebokkers opgetrokken (sorry bokkers, volgende keer ben ik socialer!) omdat ik alle hengsten graag in actie wilde zien, eventueel voor Kaminka in de toekomst.

Erg mooie paarden gezien, o.a. een zwarte versie van Toon (Onno!) en Experiment natuurlijk. Wat een schat van een paard is dat, ik mocht hem van Nimber niet mee naar Alkmaar nemen... Huilen Flauw! Haha! Ik sta trouwens nog met hem op de foto zag ik net, bij boktmeetings! Ik hield Experiment even vast en was eigenlijk niet meer van plan hem los te laten!

Ik vond trouwens dat Experiment nog knap kon lopen voor zijn leeftijd hoor! Ik heb daar jongere hengsten gezien die minder goed liepen! En die kur ging super samen met Alderic, complimenten voor Nimber en Janneke!

Farao is een prachtig sportpaard en Meinhold vond ik qua type erg mooi, alleen hou ik niet van ramshoofden... Gerlinus liep erg apart, flink van de grond en een super achterbeengebruik, maar ik vond hem wat ielig voor een groninger, mijn voorkeur gaat toch uit naar wat "meer" paard. Haha!

Ricardo F was ook een mooi type, alleen vond ik zijn gangen heel magertjes, dat kwam wel tot uiting in zijn cijfers. Zonde, wel een prachtig paard!

We hebben nog 1 jaarling gezien, genaamd Fairline, die kon lopen zeg.... Zo ontzettend ruim! Christa vond deze erg veel weghebben van Kaminka en dat zag ik zelf ook, grappig!

Al met al zou ik trouwens nog niet weten welke partner ik voor Kaminka zou moeten kiezen, moeilijk hoor. Er zat ook veel familie van haar bij, via Farn en Marco Polo.

Ook leuk: Sanderijn dacht dat ik heel groot en blond was... en ik dacht dat Sanderijn heel klein zou zijn! Allebei niet dus! *LOL* Ik is klein en zij is groot! Shaienne herkende ik onmiddellijk van de foto's op bokt en Nimber kende ik al.

Het was een heerlijk dagje en voor herhaling vatbaar!

Toen we naar huis gingen reden we achter twee trailers die net voor ons vertrokken. Ze reden 130 km per uur over de snelweg met die paarden in de trailers... Verward Dat heb ik nog nooit van mijn leven gezien, ik hoop dat dat goed afgelopen is...

Groetjes Mieke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-10-29 10:26 ]</font>


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 11:59

Dus Onno is van een medebokker???? Das leuk! *LOL*

Die Meinhold is op deze foto ook al zo vol van zichzelf! Hij vond zichzelf gisteren ook erg geweldig geloof ik! *LOL* Ik moest wel om hem lachen hoor, patsertje, nou ja, tje... klein is hij niet! Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: colette40, ElinaSK, hooi, Liesje89, Plonspony en 159 bezoekers