Chiara (Tinker) - afgekeurd (advies tot overname)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TweetyKarin

Berichten: 75
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Chiara (Tinker) - afgekeurd (advies tot overname)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 07:04

Na 10 maanden revalidatie heeft mijn paardje , van de artsen in Utrecht , een attest gekregen met het advies (aan de verzekering) tot overname .
Omdat de kans dat er een blijvende genezing optreedt miniem is Verdrietig (Achillespeesblessure) .

Begin de dag met een dansje , begin de dag met een lach .
Wie vrolijk kijkt in de morgen , lacht de hele dag.


TweetyKarin

Berichten: 75
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 19:22

Bedankt voor jullie lieve woorden.
Momenteel is het pijnlijk , dat merk je wel aan haar maar met rust wordt die pijn wel minder . De arts gaf aan dat na een half jaar rust b.v. het in 1e instantie wel weer beter zou gaan maar dat de kans dat het , zodra ze weer belast wordt , weer opnieuw mis gaat heel groot is .

Begin de dag met een dansje , begin de dag met een lach .
Wie vrolijk kijkt in de morgen , lacht de hele dag.


TweetyKarin

Berichten: 75
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 17:04

Ik heb Chiara gekocht juni 2002 , ze was toen onbeleerd en met veulen .

In de maanden tot februari 2003 dus langzaamaan beleerd (In die tijd er 2 x afgegooid , toen weten we dat aan haar onbeleerdheid achteraf ben ik er bijna zeker van dat dit in verband stond met haar blessure) .

In maart 2003 begon ze opeens met vluchtgedrag tijdens het rijden , om de paar passen wegschieten zonder dat er een geldige rede was . Toen we heel goed gingen kijken naar haar lopen zagen we dat haar rechterachterbeen als het ware een wat meer slepende tred had .
Dierenarts erbij die medicijnen en rust voorschreef , na 2 weken geen verbetering en dus doorgegaan naar Utrecht .
In Utrecht zijn ze er dus achter gekomen dat ze een achillespeesblessure had , daarvoor is ze eerst een maand daar behandeld , en toen gingen we langzaamaan weer opbouwen . 1e 3 maanden stappen aan de hand , 2e 3 maanden stappen bellast , 3e 3 maanden zouden we dus een uur stappen met daarin iedere week wat meer draven .
Daar ging het dus fout .

2 weken geleden begon het vluchtgedrag weer van voren af aan , met dien verstande dat ze er nu ook steeds slechter bij ging lopen , dus maar meteen weer een afspraak gemaakt in Utrecht met het jullie inmiddels bekende resultaat .

Begin de dag met een dansje , begin de dag met een lach .
Wie vrolijk kijkt in de morgen , lacht de hele dag.

TweetyKarin

Berichten: 75
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 19:51

Het probleem met Chiara is dat er een soort van scheurtjes in haar pees zitten die bij belasting dus erger uitrekken (vlgs. de arts) , na b.v. een half jaar stalrust zal ze in 1e instantie weer zuiver lopen . Mocht ze dan echter een bok maken (1e dag weer in de wei b.v.) dan komt het probleem terug .
Momenteel is het pijnlijk , dat merk ik aan haar . En om haar dan constant in de stal te houden , daarvoor heb ik in ieder geval geen paard (en dat is vlgs. mij ook geen leven voor een paard van nog geen 8 jaar oud) We hebben deze maanden (sinds ze deze peesblessure ging tonen) Equiflexion toegediend (ter versterking van de pezen en gewrichten) maar dat heeft in dit geval dus niet voldoende geholpen .

Begin de dag met een dansje , begin de dag met een lach .
Wie vrolijk kijkt in de morgen , lacht de hele dag.

TweetyKarin

Berichten: 75
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 20:25

Chiara is bij aankoop clinisch gekeurd , daar is niets uitgekomen . Dit is niet zo vreemd aangezien er , toen de problemen eenmaal optraden , ook nog steeds maar heel moeilijk iets aan haar lopen te zien viel . (Ze "sleepte" iets met haar rechterachterbeen)
Zelfs op de röntgenfoto'die toen in Utrecht genomen werden was niets te zien (pezen kun je dan ook niet zien) pas bij de echografie hebben ze het peesprobleem gevonden .
De vorige eigenaars hou ik wel op de hoogte maar ik denk dat zij er ook niets van geweten hebben , aangezien ze pas bij hen was en onbeleerd . (handelsstal) Ze kreeg meteen daarop haar veulen en is daardoor ook door hun niet gereden .

Begin de dag met een dansje , begin de dag met een lach .
Wie vrolijk kijkt in de morgen , lacht de hele dag.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, anne7, Astrid_Brann, MirjamRobin, onpaard, Sanet en 34 bezoekers