Goedgekeurd :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Goedgekeurd :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 23:45

Vandaag dus de klinische en röntgenologische keuring van mijn Rafha. Helemaal goed Lachen Alleen voor de keuring moest ze een verdoving...daar waren we niet zo blij mee. Nu is ze nog steeds wat suffig en begint ook wat te snotteren. Terwijl ze dat helemaal niet had toen we gingen kijken en tijdens de keuring en tijdens het opwekken van hoesten ook niet. Ze heeft daar niet gehoest en de Vee-arts had niets opgemerkt. Ik vind het wel vreemd. Gelukkig liep er een dierenarts op de manege rond vanavond, omdat der een kleindierenshow is de komende week. Ik had het even aan hem verteld en volgens hem kon het komen doordat de temeratuur van haar omgeving zo vaak was gewisseld vandaag of doordat ze kou had gevat op de trailer of iets dergelijks. Als het morgen niet beter werd als ze weer helemaal wakker was en de temp boven de 39,5 komt, moeten we contact opnemen

Update volgt

Barb

Berichten: 12084
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:47

gefeliciteerd.

Zet wel mijn vraagtekens bij haar verdoving, ik ben gewend dat een paard niet verdooft hoort te zijn bij een keuring anders krijg je toch
geen goed beeld van een paard??

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 00:30

Barb schreef:
gefeliciteerd.

Zet wel mijn vraagtekens bij haar verdoving, ik ben gewend dat een paard niet verdooft hoort te zijn bij een keuring anders krijg je toch
geen goed beeld van een paard??


Voor een klinische keuring worden ze natuurlijk niet verdooft. Voor de röntgenologische keuring wel. Ze doen het ook wel eens met een praam, maar hier was het standaard om het met een verdovingsmiddel te doen. Omdat ze toch een heel duur apparaat om zich heen hebben gedurende het maken van de foto´s willen ze niet het risico lopen dat een paard de boel kapot gaat lopen maken of helemaal in paniek raakt.
Omdat me het toch niet lekker zat, dat ze zo ongelooflijk sloom was, zijn we net nog even wezen kijken. En ze stond al weer vrolijk met de buurvrouw te kleffen en er was geen restje snot meer te bekennen Lachen Dus ik ben weer helemaal gerust Knipoog

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:57

Sommige veeartsen verdoven altijd voor de foto's van de benen/hoeven. Als een paard niet helemaal stil zijn hoef bij die plaat houdt, dan mislukt de foto, en het zijn best dure foto's.

Maar ik snap helemaal wat jullie bedoelen. Toen ik mijn eerste paard verkocht werd hij na de klinische keuring ook zowat platgespoten voor de foto's. Ik protesteerde nog dat hij altijd zo lief, braaf en gemakkelijk was, maar hij werd toch verdoofd. Daar baalde ik behoorlijk van, want ik als hij goedgekeurd werd zou hij meteen weggebracht worden naar de nieuwe eigenaar en ik wilde wel fatsoenlijk afscheid van hem kunnen hemen. De veearts zei dat het na een half uurtje wel uitgewerkt was.
Maar dat was dus echt niet zo. 2 uur later waren we bij de eigenaar en hij stond helemaal versufd in zijn nieuwe box te kijken. Hij reageerde helemaal niet meer op ons. Dat vond ik dus wel erg.

Barb

Berichten: 12084
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:47

oeps sorry Bloos! ik heb alleen nog maar paarden klinisch laten keuren en nog nooit rontgenologisch dus dat wist ik niet.

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:23

ey yvetje!
leuk hoor dat ze er is! ben echt heel blij voor jou Haha!
wel zielig dat ze zo versuft en snotterig was, leek nie fijn, maar ja vandaag zal het welover zijn niet?
echt een leuk paardje!
gr steph

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:53

hoi Yvette, mooii zo

Groetjes Yvette Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:07

HUH Verward

Toch goedgekeurd? Ik hoorde echt een rare roddel vandaag op de manege joh! Tong uitsteken

Ze zeiden dat Rafha was uitgegleden in de wei en haar been had gebroken? Verward

Vreemd! Haha!
Maar gefeliciteerd hé!!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 17:39

stephje schreef:
ey yvetje!
leuk hoor dat ze er is! ben echt heel blij voor jou Haha!
wel zielig dat ze zo versuft en snotterig was, leek nie fijn, maar ja vandaag zal het welover zijn niet?
echt een leuk paardje!
gr steph


Ga vandaag haar nog maar eens bekijken Knipoog Ze is weer helemaal bij en geen snotneusje meer Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 17:40

Lydiia schreef:
HUH Verward

Toch goedgekeurd? Ik hoorde echt een rare roddel vandaag op de manege joh! Tong uitsteken

Ze zeiden dat Rafha was uitgegleden in de wei en haar been had gebroken? Verward

Vreemd! Haha!
Maar gefeliciteerd hé!!


Ach ja, dat geroddel Schijnheilig Maar de taart was lekker hoor! Vingers aflikken

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:47

Ja vond ik ook Tong uitsteken
Ik heb de andere taart maar aan marcel gedoneerd, had toch wat te veel ingeslagen Haha!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 00:59

Hey yvetje vraagje welke da loopt daar in stadskanaal bij jullie?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 01:17

Yvet ligt in bed, dus ik ga wel voor haar antwoorden Haha!
Voornameljk komt B. Prins bij ons op de manege, maar haar paard is gekeurd in Klijndijk Lachen