Lisa staat op de kliniek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Lisa staat op de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:50

Donderdag was ik met Lisa op de kliniek in Kootwijkerbroek om haar eens na te laten te kijken door Rodinde.
Ze was de laatste weken wat stug en drammerig en ik kon zo niet een duidelijke oorzaak vinden.
Volgens Rodinde zat ze wat vast bij haar bekken en haar banden, niet echt vreemd voor een fokmerrie, aan één behandeling had ze volgens Rodinde voldoende.
Ze is dus behandeld en toen ik haar weer op de trailer wilde zetten kwam er net een hengst aan.
Lisa zat al weer tegen hengstigheid aan (we hebben haar voor dit jaar leeg gelaten om alles wat rust te geven) en begon dus vrolijk van zich af te pissen Haha!
Ik zag echter dat er na de urine nog wat wittig slijm mee kwam en vertrouwde het niet helemaal.
Omdat ik toch op de kliniek was gelijk maar even een slijmmonster uit de baarmoerder laten nemen.

Vandaag kreeg ik dus de uitslag, er waren verkeerde bacteriën gevonden en ik mocht haar gelijk brengen voor behandeling.
Ik kan haar zaterdag weer ophalen en in die tijd wordt ze elke dag gespoeld.
Ik baal er gigantisch van, we zijn erg zuinig op de merrie´s en gelijk na elke bevalling worden ze gespoeld zodat ik zeker weet dat ze "schoon" zijn en nu heb ik toch nog een bacterie Scheve mond

Gelukkig lijkt Ilindra nergens last van te hebben.
Ze zijn nu allebei leeg maar moeten van het voorjaar wel weer gedekt worden.
Zodra Ilindra hengstig is laat ik van haar ook maar even een slijnmonster nemen voor de zekerheid.
Ilindra staat nu wel heel sneu op stal, eerst Händell weg en nu ook Lisa nog moeten missen.
Toen ik net even het water kwam controleren stond ze echt te gillen en te stampen Scheve mond
Zal morgen een aardig uitgelopen spoor worden langs de omheining.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:08

Oh getver!
Wat balen zeg, geluk bij een ongeluk dat je er zo snel bij bent, dan kan het alleen maar meevallen, het dekseizoen is tenslotte pas over een paar maandjes.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:13

Idd balen.
Gelukkig was je er snel bij!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:33

He bah! Het zit je ook niet mee de laatste tijd
Gelukkig ben je zo alert, en er nu dus op tijd bij.

Sterkte!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:36

gelukkig dat je nog op de kliniek was dan maar zodat je het gelijk kon laten onderzoeken. Mooi balen hoor, zeker omdat jullie zo zuinig zijn op jullie merrie's
sterkte ermee!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:42

Gelukkig dat het niets ernstigers is, ik schrok al! Sterkte ermee en hoop dat ze snel weer thuis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:47

Jurga schreef:
Gelukkig dat het niets ernstigers is, ik schrok al! Sterkte ermee en hoop dat ze snel weer thuis is.


Ze wordt nu 3 dagen lang elke dag gespoeld.
Haar daar laten staan is makkelijker/goedkoper dan de DA 3 dagen lang steeds te laten komen.
Ik heb de trailer op de kliniek laten staan want zaterdag ga ik toch naar Belker en dan kan ik haar zo weer oppikken op de terugweg
Zaterdag is ze dus weer lekker thuis.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:13

He bah, wat vervelend joh. Het gaat niet echt voor de wind qua paarden he Scheve mond .
Sterkte met Lisa en de eenzame Ilindra.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:12

He wat naar zeg! Sterkte ermee Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:22

wat vervelend zeg!
sterkte ermee!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:23

Jeetje, het zit niet mee met al die paarden...
Sterkte Lia!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:43

Och Lia, dit is te overzien. Komt vast wel weer goed, en zaterdag staat ze vrolijk weer thuis.

Hebben ze wel een kweek gemaakt, zodat ze later kunnen zien of ze wel het juiste AB gebruikt hebben?

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:55

Ik schrok ook al. Jeetje, balen maar idd wat een geluk dat je er snel bij bent. Komt het rijden voor mij nog goed uit ook. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:55

Ja, het monster is donderdag al genomen dus ik neem aan dat dat gebeurd is.