Wie heeft er een zweetvos?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:49

Die van Ilindra is een sabino-vos. En is die van Jedah niet gewoon vosbont? Verward

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 17:35

Mystica schreef:
Die van Ilindra is een sabino-vos. En is die van Jedah niet gewoon vosbont? Verward


Sabino-vos?? Wat is dat Blond ??

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:12

Sabino is een paard met veel wit aan de benen en het hoofd, en nog ergens op het lichaam een witte vlek. Meestal onder de buik. Dat komt meestal voor bij tuigpaarden. Soms hebben die paarden ook lichte manen, maar niet altijd. En het vos spreekt voor zich niet. Lachen

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:25

Miko schreef:
Citaat:
De lichtere vossen met witte staart en manen noemen ze gewoon: Fuchs......(vos)


Rare jongens die Oostenrijkers Haha!
Dus die van mij is volgens hen ook een 'gewone' vos? Wordt nog best een leerzaam topic zo Lachen

Ik vind het trouwens wel mooi, die hele donkere vacht in combinatie met die lichte manen.


Zo gek is het eigenlijk niet. In de bergen waar norikkers vandaan komen is geloof ik zo'n 99% "zweetvos" niks bijzonders dus. Maar die zweetvos van Smurf das andere koek.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:32

Wat duidelijker wordt is dat zweetvos niet zo heel bijzonder is. We heben er hier allemaal een.
It is gelders en zweetvos maar heeft geen Bazuin in zijn stamboom. Zijn Pa is Donau, maar er schijnt niemand te zijn die me meer kan vertellen dan dat hij nog vrij jong naar engeland geexporteerd is en vos was. Ik houd eigenlijk helemaal niet van vossen. Vind ik niks aan. Dat It een zweetvos is gaf hem pluspunten. En toen ik hem zag was het een verschrikkelijk dik, lelijk geschoren, kaneelkleurig en ongelukkig paard. Ik viel op zijn solide uitstraling. Volgens mij heeft hij ook stiekum al zijn charmes ingezet om opnieuw geadopteerd te worden. Hij wilde de stal uit..de wei in.
Deze ZWEETVOS is te bezichtingen in mijn profiel

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:51

om het af te leren, ik heb er nog 2 gevonden:
een bekende Noriker dekhengst: (persoonlijk vind ik hem veel te mager, maar goed, wie ben ik....)

Afbeelding

een Rheinländer, een Duits trekpaard:

Afbeelding

Norikers komen overigens voor in alle kleuren, zweetvos (dunkelfuchs), vos, met witte staart en mane, "gewoon" vos, schimmel, bruin, gespikkeld (tiger), koebont (heb ik, zijn er maar 12 van in de hele wereld!), moorkopschimmel, blauwschimmel, sjabraktiger.......en alle variaties hierop.....

De zweetvos en de spikkels zijn het duurst dit jaar.....

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:40

Ook ik heb een zweetvos! Was meteen verkocht toen ik haar voor het eerst zag. Pling

Afbeelding
(Let alsjeblieft niet op mij, het is niet een van mijn beste rijfoto's... Bloos )

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 11:11

Citaat:
Wat duidelijker wordt is dat zweetvos niet zo heel bijzonder is. We heben er hier allemaal een.


Met hier bedoel je op bokt? Alemaal lijkt me een beetje overdreven Haha! , maar 't zijn er nog best veel ja.

Die van jou is ook leuk kay27! Leuke foto, met die opwapperende staart!

Ik vind deze ook wel erg mager smurf, je ziet z'n ribben zo... Maar als het een bekende dekhengst is zal dat misschien toch zo horen Verward

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:40

Miko schreef:
Ook helemaal niet verkeerd AnneOmie Vingers aflikken !

Beeetje off topic maar... sta je toevallig bij Taams in Oostzaan? Lijkt tenminste zo op de foto's in je profiel....


Haha dat heb je goed gezien Miko Haha! Ja ik sta bij Taams in Oostzaan

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:40

Miko schreef:
Citaat:
Wat duidelijker wordt is dat zweetvos niet zo heel bijzonder is. We heben er hier allemaal een.


Met hier bedoel je op bokt? Alemaal lijkt me een beetje overdreven Haha! , maar 't zijn er nog best veel ja.


neehee, in dit topic bedoel ik.... Knipoog

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:53

Ik heb ook een zweetvos, en nog een hele mooie ook!!!

Afbeelding
I'm cool! Cool Cool Cool

Greetzzz Nadia

PS Hij is echt cool hè?

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:03

O, ja vergeten ik heb ook nog een Shet-zweetvos!

Afbeelding
Hoe vind je mij??? Schijnheilig ik ben wel ontdeugend hoor! Haha!

Groetjes Nadia en m'n peerdjes

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:22

Nathanlover, volgens mij is dit gewoon een vos, hoor...

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 21:22

Wow, je eerste foto is gaaf, Nadia!

Ik weet niet op welke foto jij doelt, Yorghos, maar die shet zou idd ook een 'gewone' vos kunnen zijn... Maar het eerste paatdje van Nadia is volgens mij wel een zweetvos (volgens de Nederlandse normen dan Lachen , zie gesprek over Norikers hierboven).