beetje verdrietig, wat nu weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

beetje verdrietig, wat nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 08:25

Ik heb nu 1,5 jaar me paardje,
Ze is haast nooit ziek, en heeft haast nooit wat,

Maar een klein poosje terug heeft ze een paar weken stil gestaan, in verband met een wond op de rug (een ander paard had haar gebeten). Paard werd daar niet vrolijker op, gelukkig konden we een maand terug weer rustig beginnnen met rijden, en de conditie weer opbouwen.
En alles leek weer helemaal goed.

Zo wilde ik vorige week zaterdag haar uit stal pakken. Toen was ze ineens stokkreupel. terwijl vrijdag nog gewoon in de les meegereden.
Er werdt toen meteen gedacht aan hoefzweer, (want ze stond ook de hele tijd te schrapen). De hoefsmid was niet bereikbaar, dus toen op gegeven moment de dierenarts gebeld.
Die is aan het eind van de middag geweest en heeft geprobeerd de zweer uit te snijden. Maar de hoef zag er fantastisch uit, dus zweer zat nog te hoog. Dus paard pijnstiller gegeven en hoefzak erom heen.
(even voor de duidelijkheid, de hoef en de onderkant van het been was ontzettend warm en de kogel enorm opgezwollen).

De volgende dag ging het een stuk beter. Me paardje leek nergens last van te hebben.
maar been was nog steeds veel te warm en kogel nog flubberig dik.

Maandag de DA weer gebeld, even overlegt, Dinsdag is ze toch maar even weer langsgekomen, omdat de zwelling enigszins omhoog ging.
De hoefsmid was toevallig toen ook op stal. De DA wist nu niet meer wat er aan de hand was, dus de hoefsmid er even bij geroepen.
Maar het vreemde was dat het beest nergens pijn lijkt te hebben. pees niet, en hoef ook niet.
toen is er ook maar voor besloten om ijzer er weer op te zetten (i.v.m. het voorkomen van andere problemen Knipoog )
Dus stelde ze voor, paard op de metacam te zetten en elke dag even in de hoefzak, zodat als er een zweer was die eruit kon.

Donderdag moest ik weer bellen, en er was enigszins een verbetering opgetreden. De kogel was nog wel heel dik maar het flubberige was er van af.
Daarom moest ik gewoon doorgaan met de metacam en hoefzak,

Ik was al aardig blij dat er verbetering in zat.
Maar te vroeg gejuicht.
Ik moest vandaag weer terug bellen.
Het hele weekend geen verbetering meer.
En we zijn nu nog precies als waar we donderdag waren, Kogel dik, en been veelste warm.
DA weet het ook niet meer, dus dan oplossing om maar foto's te maken, (maar waarom heeft dat beest dan in 1x geen pijn meer??)
DA komt vanmiddag even kijken,

Maar kan eigenlijk wel janken. Dit duurt nu al te lang.
K zie al ernstige scenario's voorbij komen, is dit nu het einde?
Dit klinkt wel heel dramatisch, maar ik weet het niet meer. Huilen van het lachen

Ik hoop dat de DA vandaag mij wat meer kan vertellen.
Want ik ben nog echt een leek, op het gebied van paardenziektes. (ik heb nu ook voor het eerst me paard getemperatuurd Pling )
Maar ja ben een enorme doemdenker, dus moet mezelf even proberen op te kalavateren.

Dus daarom dit lange verhaal, moest het gewoon even kwijt.
Ik weet niet of het hier goed staat, anders vraag ik de Mods vriendelijk dit te verzetten Bloos

Nou ja ik wacht maar af tot vanmiddag..

Sientje

Re: beetje verdrietig, wat nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:36

Als dit nog even zo doorgaat, en het blijkt dus geen hoefzweer te zijn, kun je misschien aan je DA een kreupelheidsonderzoek voorstellen? Dat is wel een kostbare aangelegenheid, maar dan weet je tenminste wel wat er aan de hand is. Er wordt steeds een stukje van het been verdoofd, als dan vervolgens een paard niet meer kreupel is, weet je in elk geval waar je het moet zoeken.

O ja. Geef je die metacam nog? Dat zou namelijk zo maar kunnen verklaren waarom je paard in 1x geen pijn meer heeft...
Sterkte!!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 08:46

das dus het probleem, ze loopt helemaal niet meer kreupel (i.i.d. niet in stap).
en dat ze nergens last meer van leek te hebben was meteen al de 2e dag. en de metacam is nu op, dus we zullen zien of ze er nu meer last van krijgt.
maar bedankt Huilen van het lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:49

Het einde zal het niet zijn hoor,zolang ik mijn paard heb heeft hij al van alles gemankeerd.Steeds maar weer tegenslag daar ga je zo van balen,je moet positief blijven ook al is dat moeilijk.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:53

Sterkte met je paardje...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 09:01

dank je,
en ik weet dat ik positief moet blijven, en als dit altijd blijft is het eigenlijk ook goed, mag ze lekker de wei op.
maar het is eigenlijk die onwetendheid, niemand weet wat er nou aan de hand is.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:10

Juist om iets tegen die onwetendheid te doen, zou ik als ik jou was om een kreupelheidsonderzoek vragen.. Als ze tenminste nog kreupel is nadat de medicijnen uitgewerkt zijn. En inderdaad, ga niet meteen van het ergste uit. Veel kreupelheden genezen goed.
Anyway.. veel sterkte!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:14

Ik denk dat je gewoon een kreupelheidsonderzoek moet gaan laten uitvoeren, dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Ja, dat kost geld, maar is het je dat niet waard? Nu zit je continu in onzekerheid, plús weet je niet of je nu de juiste behandeling geeft Lachen

Het kan heel goed een ontsteking zijn, dat hoeft niet het einde te betekenen, maar behandeling is wel noodzakelijk.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:14

ik zou eeen foto'tje laten schieten.
dan weet je in elk geval dat het daar niet van komt.
evt een kreupelheidsonderzoek, maar dan moet hij wle kreupel zijn, anders heeft het weinig nut.
ik zou wel gedoseerde beweging geven, als je zelf aangeeft dat ie goed stapt, zou ik toch dagelijks proberen een keer of drie een kwartier tot half uur te stappen.

hoelang is het nu gaande?
maak jezelf niet te dik,
maar doe wat onderzoeken, en doe dat evt bij een andere dierenarts of goede kliniek
twijfel is het ergste wat er is

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 13:23

Da komt straks, dit is al een andere omdat de 1e niet kon, maar deze kent het paard al veel langer, dus das weer een pluspunt.
heb mezelf ondertussen ook al weer aardig opgekrikt, vanmorgen gewoon hardstikke teleurgesteld dat er verder nog geen enkele verbetering in zit.
ik hoor wel even wat de DA ervan zegt, en ik denk dat hij anders zelf ook wel kreupelheidsonderzoek noemt, (als lay tenminste nu weer kreupel gaat lopen)..
maja nog even afwachten nu. 16.00 komt de DA.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:29

Nou hoop dat de DA al wat meer te weten kan komen. Sterkte

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 12:34

DA is geweest, heel vreemd was nu dat temperatuur van de beide voorbenen haast aan elkaar gelijk waren, (terwijl 's morgens dat ene been helemaal gloeide) en omdat ze helemaal niet kreupel liep, (reageert alleen op druk op de kogel) zei ie dat ik maar langzaam aan moest gaan rijden.
de volgende dag kijken of het been nu dikker werd, en of ie kreupel zou gaan lopen,
vanmorgen weer even gekeken, maar het been is dus dikker geworden, en weer hardstikke warm heb even lekker gestapt, nu vanavond weer even kijken, anders gaat de molen draaien Huilen van het lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:39

he wat naar, vreemde syptomen!

ik heb helaas geen advies voor je.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:48

Wat vervelend voor jou en je paardje.
Je zou idd een foto kunnen laten maken maar daarop zijn dus geen weke delen te zien (zoals pezen). Daarnaast zou ik vragen om een scan die dus wel de weke delen meepakt.
Hierna zou toch vrij duidelijk moeten zijn wat er aan de hand is.

Cherryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:11

Dat is erg vervelend allemaal ik leef met je mee.

Hou dit topic even in de gaten wil wel weten hoe het verder gaat

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:15

Ik ben een erge leek op dit gebied.
Maar toen die beet in de rug, kan er dan iets met die spieren zijn gebeurt? (ik neem mijn woorden terug maar nogmaals ik ben een leek op dit gebied).

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 06:37

die beet is nu bijna helemaal genezen, en ze heeft er verder helemaal geen last van gehad, dus daar komt het waarschijnlijk niet van,

gisteraaf weer gereden (nou ja gestapt).
voor het rijden was de kogel nog steeds enorm opgezet, en nu zat er ook weer vocht in.
toch moest ik even gaan stappen. daarna werd hij al wel wat dunner, maar nog steeds met vocht. moest ook even een heel klein stukje draven, maar dat was nu mis. linkerhand gaat nog wel maar toen ging ik van hand veranderen en heb ik nog maar enkele meters gedraaft en ben maar meteen gaan stappen. dit is weer de 1e keer dat ze echt ook voor het oog kreupel loopt.
dus hopelijk zijn we nu wel wat verder..

m'n instructrice gaf als tip, klei eromheen te doen. dus dat gaan we nu maar proberen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 07:44

jasses wat een ***zooi Ach gut
Ik hoop dat jullie snel achter de oorzaak komen. Heel veel sterkte!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 14:11

paard loopt nu ook in stap wat kreupelachtig, de kogel was nu weer voor het rijden heel fluberig, daarna even afgespoten, toen werd de kogel iets dunner, maar nu zit er echt een knobbel op de kogel. geloof ik beginnen we nu ergens te komen Huilen van het lachen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:22

Is de DA al geweest?

Het was toch een drukplek en geen bijtwond? Dat liep je tegen iedereen te zeggen, ach maakt ook niet uit

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:07

Arme Lady toch, hopelijk is ze snel beter Anneke, kunnen we weer fijn met haar rijden! Ach gut

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 15:56

lay is vandaag naar de kliniek geweest, na een hoop gedoe stond ze eindelijk stil genoeg voor de foto's.
gelukkig was er op de foto's niks te zien, was hier wel heel blij mee, omdat de DA voor het foto's maken begon over hoefkatrol.
Er is dus niks niks superergs aan de hand. IK KAN WEER LACHEN Haha! Haha! Haha!
het gaat waarschijnlijk om een goeie verstuiking. aangezien het nu al met stappen niet beter gaat, moet ze 2 weken op boxrust.
daarna weer kijken hoe het dan is.
ben echt blij dat het niet in de botten ofzo zit Haha!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:51

ladypaard schreef:
lay is vandaag naar de kliniek geweest, na een hoop gedoe stond ze eindelijk stil genoeg voor de foto's.
gelukkig was er op de foto's niks te zien, was hier wel heel blij mee, omdat de DA voor het foto's maken begon over hoefkatrol.
Er is dus niks niks superergs aan de hand. IK KAN WEER LACHEN Haha! Haha! Haha!
het gaat waarschijnlijk om een goeie verstuiking. aangezien het nu al met stappen niet beter gaat, moet ze 2 weken op boxrust.
daarna weer kijken hoe het dan is.
ben echt blij dat het niet in de botten ofzo zit Haha!

hadden ze niet beter ook een scan kunnen maken??? Op foto zie je nl. geen pezen.

Maar goed...vind het fijn voor je dat je weer kunt lachen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:00

dit is niet nix idd. en wat raar dat niemand echt zen vinger erop kan leggen over wat het nu precies is :S hoop echt voor je dat het na de 2 weken box rust genezen is. en lekker blijven koelen als het dan een verstuiking blijkt te zijn.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:51

GELUKKIG dat het niks superergs is Lovers