Sommige automobilisten...grrrr

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Sommige automobilisten...grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:45

Vandaag was het prachtig weer dus heb ik met de pony gepakt, halstertje om en lekker over straat gaan wandelen. We doen dit wel vaker en het is eigenlijk nooit zo'n probleem.
Alleen was er nu dus een asociaal die het nodig vond om eens lekker hard te remmen, met piepende remmen dus. Het gevolg: pony schrikt en begint te steigeren, dus we staan meteen midden op straat (boerenweggetje met 50cm berm en dan een sloot). Terwijl ik de pony probeer te kalmeren begint die klojo met z'n gas te spelen Boos!
Pony begint zich nog meer op te winden natuurlijk, maar laat zich wel naar de kant van de straat halen.
Op het moment dat er net genoeg ruimte is "wringt" die vent zich met z'n auto achter de pony langs. Plankgas ook nog eens!!
Het was niet eens een stoer jong ventje maar een oudere man. Je zou toch denken dat die wat meer verstand zou hebben
Sommige mensen....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:51

ach wat zou het toch fijn zijn als je pony op het moment van passeren effe twee flinke deuken in zn auto schopt

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:54

dat begrijp ik nou echt nóóit he!! ze vrágen gewoon om een paar deuken in die autos!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:55

gijsenkim schreef:
ach wat zou het toch fijn zijn als je pony op het moment van passeren effe twee flinke deuken in zn auto schopt



Maar dan wel zonder schade aan de pony (maar zoveel mogelijk aan de auto).. En een rechtssysteem dat achter je staat Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:17

uiteraard

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:20

Misschien toevallig een auto nummer genoteerd Schijnheilig ??
Dit is gewoon intimidatie en iemand willens-en-wetens in gevaar brengen Boos! !
Lovely heeft hier een hele mooie spreuk voor: eikels hangen niet alleen aan bomen }> !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:26

Ik heb er ook wel over gedacht om hem gewoon lekker achteruit te laten gaan, maar ik vond de risico's te groot.Sta ik daar straks op een boerenweggetje waar bijna nooit verkeer komt met een gewonde pony...
Nee, toch maar niet
En je weet nooit wat zo'n vent dan doet.

Ik had het te druk met de pony om z'n nummer te noteren, helaas.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:58

Ja... ik heb het ook weleens gehad.
Reed ik daar lekker, komt er iemand met 90 voorbij waar je 60 mag. Een andere pony die daar reed was er al voor vandoor gegaan en galoppeerde het erf van de boerderij waar die stond op, en daar schrok Santa al van. Dus die was al zenuwachtig, en toen kwam die banketstaaf bij mij langs, en ging keihard op zijn rem. Santa sprong opzij (bij de auto vandaan, dus niks aan de hand). Remt die klootzak, en zegt hij: "Blijf lekker binnen met dat paard, als je niet kunt rijden!"
Toen heb ik toch een paar onplezierige dingen tegen hem gezegd.... Bloos

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:05

Komt mij ook heel bekend voor
Reed gewoon met lady door het dorp, staat aan mijn kant een auto geparkeerd dus ik erom heen (kwam van de andere kant geen verkeer aan) Op het moment dat ik half langs die auto was komt er een of andere aso met z'n dikke BMW de hoek om scheuren en die duwt z'n auto er dus gewoon tussendoor. Denk dat het misschien 40cm of minder scheelde of hij had lady geraakt Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:08

Ik vindt dat echt heel erg irritant dat sommige mensen zo kunnen doen. Bij ons op de manege grenst de buitenbak ook aan een weg. Dan komen er af en toe ook van die mensen langs die onwijs hard gaan zitten toeteren of gas geven remmen enz. heel erg irritant en helemaal als je een paardje heb die daar heel erg van schrikt. Maar gelukkig dat je pony d'r zelf niks aan heeft overgehouden.

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:24

Ik denk gewoon dat die mensen het erom doen, om zo'n paard te laten schrikken kijken wat er gebeurd. Duh wat verwacht je zelf, wordt je toch ziek van hoop dat ze het zelf ook eens mee maken. Maar dan met iets anders want paarden interesseren ze toch niets blijkt maar weer. De aso's.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:27

Jammer dat de auto geen paar extra deuken erbij heeft gekregen .
Mafkezen die er zijn . Vinden ze gewoon leuk hoor om een paard op stang te jagen Verdrietig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:39

Nimue schreef:
Remt die klootzak, en zegt hij: "Blijf lekker binnen met dat paard, als je niet kunt rijden!"
Toen heb ik toch een paar onplezierige dingen tegen hem gezegd.... Bloos


ja daar kan ik mij ook aan ergeren Boos! . Sommige mensen menen dat paarden automatische machines zijn met een rem en gaspedaal geinstaleerd en dat ze allemaal zo braaf zijn als die stuntpaarden die je in westernfilms ziet galloperen. En dan moeten ze een half minuutje wachten, wat in deze maatschappij al veel te veel is, dus gaan ze duidelijk maak dat zij de koning van de weg zijn door het paard een beetje op te jagen door met de rem en gas te spelen.
En als je paard dan instinctief reageert op iemand die het gedrag heeft uitgelokt, heb je hem niet onder controle Stoom uit je oren

Maar goed dat Evita zo een lamzak is Haha! . Daar kunnen automobilisten op blijven vervelend doen, die kijkt(meestal) nog eens niet op en sloft gewoon door. Ik rij niet zo vaak op de weg, maar als ze netjes achter mij blijven probeer ik wel aan de kant te gaan zodat ze mij voorzichtig kunnen passeren, maar als het van die ongeduldige idioten zijn rij ik gewoon door en moeten ze maar wachten.

MijnMullino
Berichten: 119
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:53

Ik bied wel eens voor de gein aan of ze intresse hebben de rollen eens om te draaien, als ze het allemaal toch zo goed weten laat het dan maar eens zien! Men vergeet weleens dat paarden op de rijweg mogen als er bv geen fietspad is, ik vind dat, dat nog duidelijker gemaakt zou moeten worden want ze rijden je gewoon de bosjes in en dan schreeuwen zo ook nog eens dat je die weg af moet!

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:57

Zo dan heb je idd wel geluk gehad dat er niks met je pony is gebeurd zeg! Boos!
Ik was ook een keer met een pony aan de wandel op een smalle weg, toen iemand perse zijn auto erlangs wilde drukken. Dus ik duw mezelf en de pony in de berm, maar de pony schrikt, springt voor de auto, racet achteruit het prikkeldraad in wat langs het pad stond (wat godzijdank meegaf ) en rukt zo het touw door mijn handen heen (nylon touw dus mijn handen lagen meteen open) en rent weg!
Gelukkig reed de automobilist niet verder, en kwam de pony weer terug toen ik riep (hij was al best ver weg dus daar was ik heel blij mee! ) maar ik ben daarna 6 maanden bezig geweest om dat paardje weer aan het verkeer te wennen en het is nog steeds een zenuwpees! Scheve mond
Misschien moeten mensen die hun rijbewijs willen halen maar eens leren hoe je met dieren en fietsers normaal omgaat, voordat ze slagen ofzo...
Want er zitten toch aso's bij....!!! Stoom uit je oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:09

xKatleentjex schreef:
En als je paard dan instinctief reageert op iemand die het gedrag heeft uitgelokt, heb je hem niet onder controle Stoom uit je oren


Ik had hem op dat moment idd even niet onder controle, maar het uur ervoor en het kwartier erna wel, ondanks (vracht)wagens, hinnikende paarden, fietsers, een betonmolen en een rolstoeler. De kanjer *LOL*
Tja, zolang er van die gekken rondrijden zal hij dus nooit 100% verkeersmak zijn, want hij reageert daar idd instinctief op.

Superstarry,
Mijn handen doen nu ook pijn hoor, maar idd het had veel erger kunnen zijn.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:12

Bij ons zijn ze ook zo verschrikkelijk, voorbij racen tegen minstens 70 waar je maar 50 mag en dan nog zo kort tegen mijn paard, dat als ik mijn voet uitsteek ik de auto raak. Hoe vaak ik mij al heb moeten bedwingen er geen spiegel af te stampen. Ik zit juist op de goede hoogte Haha!

En dan te bedenken dat hier in België in het reglement staat dat je VERPLICHT bent te vertragen voor paarden, en als je ziet dat de paarden schrik hebben, je verplicht bent te stoppen. Pff, ik denk dat veel automobilisten die regels vergeten te leren zijn voor hun theorie examen.
Ik in ieder geval niet, als ik een paard tegenkom rij ik er maximum aan 20km/u voorbij en aan de volledig andere kant van de weg. En dan heb ik al eens voor gehad dat de auto achter mij als een zot begon te toeteren en dat dat paardje dan bijna in mijn auto stamt Boos!

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:38

Marengo_82 schreef:

Ik in ieder geval niet, als ik een paard tegenkom rij ik er maximum aan 20km/u voorbij en aan de volledig andere kant van de weg. (


Dat paardje die toen met mij dat ongeluk heeft gehad met die auto is juist bang voor langzaamrijdende auto's (en voor trekkers, dan laat ze haar hogeschoolsprongen ff zien Haha! ).
Ze denkt juist: als een auto mij wil inhalen doet hij dat op een normaal tempo, dus niet keihard maar ook niet heel langzaam, dus als de auto dan langzaam voorbij komt of eerst een tijdje achter haar blijft dan denkt ze dat hij haar aan het besluipen is en daar wordt ze nogal nerveus van.
Mijn mening is dus: inhalen doe je op een normaal tempo (je moet het andere verkeer ook niet hinderen/ophouden) en vooral op een normale afstand, dus als het even kan aan de andere kant van de weg gaan rijden.
En terwijl je inhaalt goed blijven kijken wat het paard doet dan kun je misschien nog op tijd remmen als hij opzij springt... Scheve mond

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 08:04

Nimue schreef:
Remt die klootzak, en zegt hij: "Blijf lekker binnen met dat paard, als je niet kunt rijden!"
Toen heb ik toch een paar onplezierige dingen tegen hem gezegd.... Bloos



Heb ik dus ook een keer meegemaakt. Paard was er onderuit gegleden en meisje lag eronder. (gebreizelde enkel!!) stond er een jeep achter ons zegt die man ineen keer als je niet kunt rijden blijf dan binnen !! Nou wij gingen dus na 5 min pas verder dus die man helemaal pissig. Maarja dat paard moest ook mee terug naar huis aan de hand . En die man allemaal foeteren. Toen is de hele groep expres op de weg gaan rijden om hem nog meer te stangen

Het is nu gelukkig weer helemaal goed met dat meisje maar de schrik zat er wel goed in bij haar Ach gut

LeandraTigro

Berichten: 226
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:56

Ik rijd iedere dag met mijn paard op de weg, want ze staan namelijk midden in het dorp. Meestal zet ik mijn paard, als ik vind dat ik ruimte nodig heb, midden op de weg zodat de auto er zowel links als rechts niet voorbij kan. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat ze het dan toch proberen en het zal ook niet de eerste keer zijn dat ik met mijn zweep een keer hard op het dak sla (mijn paard tegen dat geluid gelukkig tegen). Ook kan ik, zoals iemand al eerder heeft genoemd, makkelijk met mijn stijgbeugel tegen de zijkant trappen. Maar ik houd het toch maar bij zweep, het geeft een flinke klap, maar geen schade. En de automobilist schrikt behoorlijk. En natuurlijk zijn er ook automobilisten bij die heel erg goed rekening met je houden, maar ik vind wel dat bij het rijexamen en de theorie voor de auto, de paarden beter besproken moeten worden.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:59

superstarry schreef:
of eerst een tijdje achter haar blijft dan denkt ze dat hij haar aan het besluipen is en daar wordt ze nogal nerveus van. Mijn mening is dus: inhalen doe je op een normaal tempo (je moet het andere verkeer ook niet hinderen/ophouden) en vooral op een normale afstand, dus als het even kan aan de andere kant van de weg gaan rijden.
En terwijl je inhaalt goed blijven kijken wat het paard doet dan kun je misschien nog op tijd remmen als hij opzij springt... Scheve mond


Er achteraan blijven rijden doe ik ook alleen maar als ik er niet onmiddellijk voorbij kan. Mijn 20 km/u was mss lichtelijk overdreven, want zoals je zelf zegt, ik blijf dan kijken naar het paard en niet naar mijn teller. Maar ik vertraag wel, meestal mag je minstens 50 km/u en als een paard op dat moment opzij springt en je rijdt zo rap, dan kan je niet meer stoppen hoor. (Ik zeker niet, met mijn oud bakje zonder abs) En zoals ik reeds zei, we zijn verplicht te vertragen in België!
Ik vind dit niet het verkeer hinderen ofzo, ik heb die gewoonte. Als ik fietsers tegen kom of kleine kinderen langs de straatkant zie spelen, vertraag ik ook onmiddellijk. Maar ik spring nooit op mijn rem voor zoiets, dat vind ik wel gevaarlijk.
Als er een auto mij inhaalt tegen 50km/u als ik op mijn paardje wandel maak ik hem ook uit Haha! (ik ben echt niet aggressief in het verkeer hoor Schijnheilig )