dood veulen *snik*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

dood veulen *snik*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 17:54

hey,
mijn verzorgpony Blizzard die was drachtig.
en toen was ze iets van 6 weken over tijd en liep ze met haar buik helemaal op de grond.
op een gegeve moment, kwam de dieren-arts en zei dat ie haar nog 1 week de tijd gaf om te veulenen.
na die week moest het veulen er uit gehaald worden. Verdrietig Huilen
*SNIK*
het veulen was dood Huilen
ik moest dit even zeggen want, ik vindt het echt zielig voor Blizzard.
ze loopt nu weer beter en het gaat wel weer goed met haar!
groetjes Chelsea

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:54

Zo dat is erg zeg!!!! Veel sterkte!!! Maar zou ze het veulen nou al moeten krijgen dan? Is dat niet erg vroeg?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:57

ach joh wat sneu! ik heb het van het voorjaar meegemaakt, het eerste veulen bij ons, was er zo verdrietig om!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:58

Of misschien nog erg laar Maikuh, dat kan ook.

Veel sterkte ermee...

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:02

veel sterkte..... erg droevig, zoiets....

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 20:05

Maikuh schreef:
Zo dat is erg zeg!!!! Veel sterkte!!! Maar zou ze het veulen nou al moeten krijgen dan? Is dat niet erg vroeg?


neej, het is al een tijdje geleden.. maar ik ben pas net 3 dagen lid op bokt.nl/ dus moest ik het even kwijt!! Tong uitsteken

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:30

dat hebben wij ook een keertje gehad bij een shetlander.. toen ik in groep 3 zat... het veulen was dood en was te groot.. hierdoor kwam hij er niet uit..
we konden toen kiezen of een keizersnee of het veulen doorzagen zodat het er door paste...
mn ouders hebben toen voor dat laatste gekozen, omdat dan de merrie niet meer leed.. het veulen was toch al dood...
ik zat in groep 3 is dus toch al een tijdje geleden, maar kan t me nog precies herrineren.. heb er niet bij gestaan gelukkig.. Huilen

maar iig heel veel sterkte... Vriendjes zijn?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:32

Oh, wat sneu!
Veel sterkte Vriendjes zijn?

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:55

Sanne had dit jaar ook een dood geboren merrie veulen.. echt heel erg sneu.. ik was er ook heel verdrietig om!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:09

Heel errug zielig!
Veel sterkte nog maar.....

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:11

Aaahw wat zielig! Altijd erg zoiets.... Verdrietig Veel sterkte! Geef Blizzard maar een flinke knuffel van bokt.nl Lachen

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:02

ik had het natuurlijk al gehoord... wel zielig ze was nog nieteens zo heel dik... quin en meike waren dikker Tong uitsteken maar anders zou t veulen ook wel weer beetje verwaarsloosd worden.. dus ja het klinkt hard maar misschien was het wel beter zo Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:14

Wat jammer zeg. En heel zielig natuurlijk. Ach gut Geef haar van mij ook maar een dikke knuffel.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:25

Wat jammer, maar denk dan maar zo: gelukkig heb je de moeder nog,...

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:35

dat is erg jammer!idd heb je de moeder gelukkig nog wel!

Evengoed heel sterkte met dit verlies!

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 15:40

annuh schreef:
ik had het natuurlijk al gehoord... wel zielig ze was nog nieteens zo heel dik... quin en meike waren dikker Tong uitsteken maar anders zou t veulen ook wel weer beetje verwaarsloosd worden.. dus ja het klinkt hard maar misschien was het wel beter zo Verdrietig


heey,
jah.. dat is zo Anne! Verdrietig
maar, het raakt je toch wel!
maar.. ik ben BLIJ dat Blizz zelf nog leeft!
enne.. iedereen die BLizzard een dikke knuffel wilt geven!
zegt u het maar!!!!! *LOL* Vingers aflikken
Gre@tzAh m!3j..

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:10

aaah ik jammer voor je.. Verdrietig Ik heb ook net zoiets meegemaakt, ik verzorgde een paard, die zou ook een veulen krijgen, maar op een gegeven moment wilde ze niet meer eten, zelf dr biks liet ze staan, de iegenaar heeft de dierenarts gebeld, want ze at niet, en ze stond helemaal te trillen op haar benen en zweette helemaal toen is de dierenarts geweest en die dacht dat ze koliek had. hij heeft nog gevoel en toen leefde het veulen nog.
Toen ik een dag later kwam, was me paardje er niet meer, ik keek eerst in de stallen en in de wei en toen ben ik naar de eigenaar gegaan, die zei dat ze in de kliniek in utrecht was, (ze bleek helemaal geen koliek te hebben).. Ze had minder dan 1 procent kans dat ze de nacht zou halen, Het was zoo erg toen ik dat hoorde, maarjah je blijft toch hopen dat ze blijft leven. Verdrietig
Maar in die nacht hebben ze het veulen maar gehaald (dat toen al dood was) zodat ze merrie meer kans op overleven had, maar later in de nacht is ook de merrie gestorven. Zelfs in de kliniek konden ze er niks meer aan doen.. het was echt erug toen ik dat hoorde, ik heb nu een ander verzorgpaard, maar ik vind het nog steeds heel erug dat ze dood is, en ik weet nog steeds niet precies waar ze nou aan gestorven is, het enige dat ik weet is dat er iets verstopt zat in haar darmen... Maar zo was ik dus het veulen en de merrie kwijt in 2 dagen.. Verdrietig

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:44

Sterkte nog...
Erg dat zoiets gebeurd!Als ik die berichten zo lees ben ik blij dat mijn merrie deze zomer een mooi gezond hengstveulentje heeft gegeven...