drachtige 1 1/2 jarige?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

drachtige 1 1/2 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 19:54

Ja eerlijk waar tis niet te geloven...buufje komt bij mij, wen ga je even mee kijken bij een boertje verderop (puf puf wat is een eindje...) die heeft oh zo leuke jonge paardjes te koop
Ikke nieuwschierig en wie weet ziet er iets leuks bij nou? *LOL*
Dus wij in het autootje (dat was al een slecht teken, was vast wat verder weg dan ik dacht) maar eindelijk waren we er...ik vroeg nog aan buufje, zijn we wel goed... knikte zij...door de drek was het pad naar de woning niet terug te vinden, sop sop, kwam ons een boertje tegemoet lopen (bij een boer denk ik aan een oude man, die gebukt met een stok loopt, een verwassen overall aan heeft, houten klompjes, rode zakdoek en een pet op) maar niks was minder waar, een c.a. 40jarige man kwam ons kwiek tegemoet lopen en zijn "vriendin" achtervolgden ons...Ze hadden een koppel enters en twenters lopen die al dik in hun vacht zaten...hengsten, merries, ruinen, alles door elkaar heen van veulen tot c.a. 2,5 jaar. Er liep 1 bij die wel errug dik en rond was, beetje TE dik en rond...de man vertelde dat hij de veearts er al bij had gehad, en die had de merrie opgevoelt en tja ze was drachtig Bloos! ik zei "drachtig?" "jaha"zei die man, "dat hebbie goed verstaan" Ik vroeg hoe oud ze dan wel niet was, hij pakte haar papier erbij (volgens mij had die al wat wasbeurten gehad ) en daar stond op (na schets te hebben gecontrocheckt ) geboren 15mei2002...dat was dus vorig jaar...en nu al drachtig...en nog een papiertje ook...en dat loopt daar tussen alles en nog wat in...mijn buufje had echter haar oog op wat anders laten vallen, maar die man vroeg voor elk veulen Geld, geld! € 2000 elke enter € 3000 en elke twenter € 4000, Ziek triest....in en in triest...zulke mensen zou je t eigenlijk moeten verbieden Frusty

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:41

Nu maar hopen dat alles goed gaat.

En ja sommige mensen kun je wel achter het behang plakken. Boos! Boos!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:06

bij de oude verzorgshets van een vriendin van mij liep ook het hele jaar door de hengst in de wei, dat vin ik ook echt niets. Maar een beestje van 1,5, wat een l*llo's. N die bedragen alleen al.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:16

jemig dat kan toch nooit goedgaan, dat dier is net veulen af..
en die prijzen, wil hij er niet graag vanaf ofzzzzooooooo

Danielle14

Berichten: 1334
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:44

Pff.. Wat n bedragen zeg! Verward Boos!
Ik heb een pony (paard gefokt) en zei was ook gedekt toen ze 1 1/2 jaar was.. de hengsten waren toen losgebroken! Scheve mond daardoor is ze een pony gebleven.. maar eigenlijk ben ik dr blij om.. anders was ze nu niet van mij geweest! Knipoog Lachen *LOL*

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:06

Wat een debielen!
Die zouden ze echt een dierenverbod moeten geven.
En voor zulke bedragen Ongelofelijk!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:44

Oke het is misschien belachelijk maar hoe gaat dit in de natuur?

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:49

wat schandalig, nog zelf een kind en dan al moeder worden, die mensen denken ook de bijdehandste te zijn vooral met hun prijzen!!

het kan natuurlijk ook een domme fout ofzo zijn, uitgebroken of weet ik veel maar nagenoeg blijft het jammer Lips are sealed

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:28

Kennissen van me hadden ook een jaarling gekocht, werd ook wel erg buikig na een tijdje, en ja hoor, drachtig...
Na wat research bleek dus dat ze waarschijnlijk al gedekt was de eerste keer dat ze hengstig was. Dit was wel een ongelukje, de vorige eigenaren wisten er niets van (hoewel dat me nog steeds erg sterk lijkt), ze hadden haar ook nog niet hengstig gezien.
Overigens is dat voor die merrie bijna fataal afgelopen, is wel redelijk goed gekomen, maar ze heeft er ook een flinke groeiachterstand aan over gehouden.

Maar willens en wetens een jaarling drachtig hebben, kan ik echt niet bij.
In het wild zal het vast ook gebeuren, maar vergeet niet dat de paarden die wij hebben al een behoorlijk eindje afstaan van de wilde paarden.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:29

Mijn buurman is ook zo.
Ja hij verkoopt zijn pony's niet en heeft ze voor de lol.
Ze staan er goed bij niet in de bagger en ze zijn eerder te dik dan te mager maar zijn jaarling merrie is wel naar de hengst gegaan dit jaar.

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:34

Nimber,waarschijnlijk zal er bij je buurman dan ook wel een veearts bijkomen enzo,maar van dat eerste verhaal, dat kan niet,dat mag niet!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:38

dutske schreef:
Nimber,waarschijnlijk zal er bij je buurman dan ook wel een veearts bijkomen enzo,maar van dat eerste verhaal, dat kan niet,dat mag niet!


nah dat vind ik dus niet he....... als je het eerste veroordeelt dan moet je dit ook niet goed vinden........

jaarling blijft jaarling of ie nou in de modder of in het stro staat.

Ikzelf zou het niet doen, ik zou nog even een jaar of twee wachten, maargoed honderd mensen honderd manieren. Kinderen van 11 krijgen tegenwoordig ook kinderen, zal wel mode zijn

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:40

nee, gijsenkim, ik vind het inderdaad van beide niet goed, maar ik vind het 2de voorbeeld verantwoorder dan het eerste, van het 2de is het echt om een veulen te FOKKEN (neem ik aan uit het verhaal als ze ze naar de hengst brengen) en het eerste is om te vermeerderen, natuurlijk is het niet goed voor beide jaarlingen, maar wat doe je eraan? door er hier op bokt te discussieren erover zal die merrie niet plots niet-drachtig worden hoor

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:42

dutske schreef:
nee, gijsenkim, ik vind het inderdaad van beide niet goed, maar ik vind het 2de voorbeeld verantwoorder dan het eerste, van het 2de is het echt om een veulen te FOKKEN (neem ik aan uit het verhaal als ze ze naar de hengst brengen) en het eerste is om te vermeerderen, natuurlijk is het niet goed voor beide jaarlingen, maar wat doe je eraan? door er hier op bokt te discussieren erover zal die merrie niet plots niet-drachtig worden hoor


das waar Haha!

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:43

Haha!