Zep en Kojack in een serie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Zep en Kojack in een serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:53

De afgelopen tijd heb ik met Kojack veel galopwerk gedaan, waarbij we veel hebben gewerkt aan het verbeteren van de kwaliteit van de galop. Hij galoppeert van nature vrij vlak en moet ahw achter sneller worden terwijl je hem aan de voorkant iets moet stoppen om zo een mooie, rollene galop te krijgen. Dit had een erg positief effect op de wissels, en toen ben ik eens begonnen om een serie door te rijden. Ik was daar van de zomer ook al eens een beetje aan begonnen, maar het voelt nu alleemaal een stuk safer aan dan toen. Hij had nog wel eens de neiging om achter na te springen en dat is er nu vrijwel uit. Ik heb me eerst geconcentreerd op het vasthouden van mijn lijn, en niet zozeer op het aantal galopsprongen, dus dan krijg je een serie voor 4-2-3-5-2 of iets van die strekking Haha! Vandaag kon ik voor het eerst mooi in het ritme een beetje blijven doorswingen en rolde er zomaar een serie om de 3 uit, allemaal schoon! Pling En ik heb het zelfs op video, haha!

Dus ik kon weer heel erg trots zijn op Marjoleins superbinkie! Lovers Hij heeft echt hard gewerkt het afgelopen jaar en superveel geleerd. Ik ga hem echt missen als hij over een paar maandjes weer teruggaat Verdrietig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 22:23

Wat stoer zeg! Haha! Lijkt me echt een geweldig gevoel als je dit na al je training eruit kunt rijden!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 22:32

Uhhmmm... je deed het er vast een beetje om: in de titel van je topic... ik zag Kojack als een soort Pietje Bel of in de trant van de Camelion op het witte doek verschijnen... Knipoog
Idd stoer om die series te kunnen springen! OK dan!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 22:44

Super zeg.. fijn dat het zo goed gaat. Hoe gaat het trouwens met je eigen kereltje??

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:08

En ik maar denken in een tv-serie... Haha!

Klinkt wel echt heel stoer zeg!! Is altijd leuk om terug te kijken, dan zie je hoeveel je vooruit gegaan bent..

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:52

Oh wat ben ik trots op jullie !

ik ben zo blij dat het goed gaat !
Had nooit verwacht dat Ko het allemaal zo zou doen, maar ja met zo'n ruiter kan je ook niet anders !


Ik hoop dat de video gauw komt dan kan ik het bewonderen. En ik Januari kom ik op bezoek !

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:11

De ruiter van Koos moet wel heel goed zijn!!
Om zijn ondeugendheid om te zetten tot dit soort moeilijk werk!!
OK dan!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:08

Filmpje hier plaatsen? Haha!

Gaaf zeg dat het zo lekker gaat OK dan!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:42

Miko schreef:
En ik maar denken in een tv-serie... Haha!


Deed ik ook al, dressuurbarbaar die ik ben Bloos

Maar het moet idd een zeer bevredigd gevoel geven als er weer iets bijgeleerd is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:35

Wow te gek! Wat lijkt me dat heerlijk dat je er zo'n serie uit kan stampen! Ooit hoop ik dat nog eens te kunnen! Maak je een paar stills van de video of nog beter; het filmpje zelf?? Kunnen wij ook meegenieten! Lachen

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:03

Super, lijkt me echt een gaaf gevoel. OK dan!

Een nette serie springen is echt niet makkelijk, dat heb ik afgelopen weekend in het ZZ-zwaar gezien

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:44

Leuk hoor dat het zo goed met jullie gaat.
Ook wij zijn supertrots op jullie.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:00

Toppie!
Ko is ook zo'n super paard! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:10

Ik zag jullie ook al als een moderne Pipi Langkous in een Zweedse jeugdserie rondrijden Bloos!

Wel gaaf dat hij alles zo goed oppikt
Wanneer komt hij weer naar Nederland?

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:34

Wanneer Ko precies naar nederland komt weten we nog niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 10:51

kojack schreef:
Wanneer Ko precies naar nederland komt weten we nog niet Haha!


Hij staat daar natuurlijk fantastisch en leert er erg veel.
Ik zou ook niet zo´n haast hebben om hem op te halen Haha!

Ik heb net via je onderschrift je nieuwe aanwinst bewonderd, echt een mooie merrie.
Ben benieuwd hoe ze uitgroeid

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:34

Gaaf zeg!Ik hoop dat ik ooit eens zo kan rijden om het aantevoelen lijkt me echt wel een kick.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:10

Het is echt leuk om met dit soort werk bezig te zijn. Ik vind het rijden van jonge paarden niet zo heel bijzonder, maar dit soort gesleutel daar kan ik me heel erg goed mee vermaken. Ik blijf er iedere keer versteld van staan dat Ko toch stug door blijft werken en ik hem nog steeds nieuwe dingen kan leren. Hij is echt in een enorme body-builder verandert Cool

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:54

foto!Ik vidn jonge paarden heel erg leuk in het begin omdat je dan met sprongen vooruit gaat.Nu zit ik met Orbaldo net in zo'n fase dat je echt de puntjes op de basis aan het zetten bent wbt het goed voor het been zijn en rechtrichten en dat zijn net de wat midner leuke dingen.
voor het echte sleutelwerk zoals jij nu doet moet ik met Lodewijk echt heel wat meer oefenen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:17

Vond ik ook altijd van jonge paarden, maar dit is echt nog 10x leuker Haha!

Het leuke aan Kojack is eigenlijk dat je helemaal niet van hem verwacht dat hij dit soort dingen doet, daardoor gaat het ook allemaal heel speels denk ik. Hij is echt heel erg veranderd ten opzichte van vorig jaar, en zit nu ook super in zijn vel. Hij was in het begin nog wel eens onrustig als er wat veranderde op stal maar de laatste tijd is hij echt super laconiek en relaxed.

Natuurlijk blijft het basiswerk ook heel erg belangrijk. Ik kan nu bijvoorbeeld merken dat de wissels echt bevestigd worden, de wissel zelf is geen probleem meer maar de kunst is om de galop voor en na de wissel goed te kunnen regelen. En Ko is verschrikkelijk slim, als ik een keer een serie op de diagonaal doe gaat hij de volgende diagonaal uit zichzelf wisselen Haha! Toen hij de wissels net leerde had hij ook een poosje dat hij met geen mogelijkheid meer door de contra te sturen was Schijnheilig maar dat onderscheid maakt hij nu gelukkig wel weer. Haha!

Ik rijd Ko wel iets anders dan ik zou doen als hij van mijzelf was. Het belangrijkste is natuurlijk dat hij alles wat hij nu leert straks met Marjolein in de praktijk kan brengen. Dat betekent dus dat ik hem niet alleen wat moet leren, het moet ook nog heel correct gebeuren zodat het voor een ander makkelijk na te rijden is.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:23

Complimentjes!!
Ben erg benieuwd naar foto`s!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:12

HEj is de mamsie van kojack Niet toevallig BOnney. DE verzorgpard van _inge _ Hier op bokt Lachen

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:35

junta_mellie schreef:
HEj is de mamsie van kojack Niet toevallig BOnney. DE verzorgpard van _inge _ Hier op bokt Lachen


Ja Ko is van Bonnie !
Inge komt geregeld kijken bij ko, we gaan in Januari ook samen naar Zweden !

Heb je die kleine van Inge gezien? Ik vind dat ze veel op haar grote broer lijkt.

Bonnie was trouwens ook een knapperd hoor wat lopen betreft Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:37

Ilindra"]
[quote="kojack schreef:
Wanneer Ko precies naar nederland komt weten we nog niet Haha!


Hij staat daar natuurlijk fantastisch en leert er erg veel.
Ik zou ook niet zo´n haast hebben om hem op te halen Haha!

Ik heb net via je onderschrift je nieuwe aanwinst bewonderd, echt een mooie merrie.
Ben benieuwd hoe ze uitgroeid
[/quote]


Ik ga van de week bij Merrie kijken.
Wat ik met haar ga doen weet ik niet, wegens persoonlijke omstandigheden ga ik er voorlopig zelf niet op. Ik denk dat ik voor haar een trainingsplekje ga zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:37