Stuntvrouw is toch niet helemaal mijn beroep...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Stuntvrouw is toch niet helemaal mijn beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 21:40

Dat laat ik maar aan anderen over...

Onder het mom van 'doe eens gek, gooi je haar los' ben ik vandaag een buitenritje gaan maken met Nimondro. Ik vond dat hij dat wel verdiende, na al maanden rondjes lopen in de bak en twee wedstrijden vorige week.
Ik was al eens met mam op de fiets ernaast een rondje zandwegen gaan doen bij ons achter en toen gedroeg hij zich redelijk braaf. Ook ben ik al een aantal keren over de weg naar les gegaan en een keer een klein rondje buiten uitgestapt en Mon is gewoon supercool op de weg. (Alleen een klein blaffend Jack Russelltje, die passeer je natuurlijk niet zomaar... Schijnheilig Stel dat 'ie hele grote tanden blijkt te hebben... *grootmoeder, wat heeft u grote tanden *LOL* *)

Gister tijdens de les ging het echt Kaa Uu Tee, dus priveles vandaag had ik maar verzet. Ik zou een lekker ontspannen ritje gaan maken, dat was de opzet. Clown Noooouuuuu, forget it!

Op weg naar het bos ging het nog wel, hij was erg kijkerig, maar ja, dat paard is al tijden niet echt buiten geweest. Verder liep hij net als een toltende IJslander, zo snel gingen zijn stappasjes, dus ik werd nogal heen en weer geschud. (en dat vond mijn rug niet zo geslaagd, want na de les van woensdag kwam ik met enorme pijn van mijn paard, leuk Boos! ) Maar goed, over het spoor ging okay, grote caravan die we tegenkwamen ook.

Maar toen...
kwamen we dus bij het bos. Ik voelde meteen een 'ooohhh jippie! Whoopie! Party!!' onder me en hij draafde meteen weg. Ik had zoiets van 'ach, fris paard, laat hem ff lol hebben...' Maar na een aantal meters zat ik al in galop. Het was een beheerst galopje dus ach. Toen weer een spoor over, dus weer stappen. Over het spoor was meneer meteen weer wakker en wilde zelf weer wegdraven. Maar ja, ik wilde niet draven, dus hoooo peerd. Hij liep maar te draf-stappen, constant door, normale stap zat er niet meer op. Ik dacht dus weer even aan te draven om hem even de ergste frissigheid eraf te laten lopen. Dus drafje gedaan, maar dat werd voor ik het goed en wel door had, een flinke uitgestrekte draf en binnen no time galop en weg was Nimondro. Ik zat er dus op voor jan met de korte achternaam, want de rem functioneerde niet meer. (Stuur gelukkig wel...) Eindelijk had ik hem weer in zijn draf-stapje, dus ik reed weer verder met een driftkikker onder mijn kont.

Zo een poos door het bos gehupst *voelde me net een pingpongstuiterbal* met een constant harder willende Nimondro... Ik vond het eigenlijk al lang niet lollig meer, maar moest even de route blijven volgen naar een punt om weer af te haken. Op een gegeven moment weer een drafje gedaan, dat ging op zich wel redelijk, tempo was ongeveer de helft van de keren iets terug te halen, maar het tempo bleef veeeeels te hoog. Ik dacht dus weer 'hij wordt zo wel moe, laat maar even...'. Dus ik dacht weer: "Laat ik die knol een plezier doen en het rondje afmaken, hij zal het zo wel opgeven..."

FOUT gedacht. Ik al een stuk de route verder gevolgd, hield ineens de nummering op. Waren ze aan het kappen geweest daar en er was geen fatsoenlijk pad meer te bekennen. Dus ik ging stappend links een paadje in. Nou, dat heb ik geweten ook.... Frusty Het was een paadje met erg laaghangende takken. Ik dus al blij met kleine Mondro. Ik dus bukken voor de takken, vliegt Nimondro er ineens in galop vandoor. Ik kon ophoudingen geven wat ik wilde, maar ik zag geen fluit, ik moest plat op zijn hals blijven liggen om niet door een tak van mijn paard geveegd te worden. Ik had werkelijk waar mijn hart in mijn keel zitten Nagelbijten / Gniffelen . Je ziet niets, weet niet waar je paard heenstormt en hebt geen rem.... Eindelijk stopte meneer weer eens en ja, daar stond ik weer ergens in het bos.

Enige wat ik wilde was naar huis toe, mijn humeur was echt tot een nulpunt gedaald en ik kon die knol wel vervloeken. Lips are sealed Ik dus uiteindelijk de weg naar huis gevonden, ik was ondertussen al flink lang weg, veel langer dan geplanned. Mondro liep nog steeds te hyperen, die hield dus ECHT niet op. Ik kon hem de hele rit geen centimeter toestaan, want hij was pleite. Ik geloof dat ik nog nooit zo'n stille beenligging heb gehad als vandaag...
Ik dacht constant maar: 'benen lang, op je kont zitten, handen laag' . Had ik nog mazzel dat Nimon het niet in zijn kop haalt te bokken of te steigeren, dat zal hij dus echt niet doen. *pwiew*

Met Nimondro schijnt heel veel buiten gecrossed te zijn, hij is echt compleet ver***** buiten. Het is dat je het paard een plezier wilt doen door met hem het bos in te gaan, maar voor jezelf hoef je het absoluut niet te doen. Het is nog link ook, hij stopt gewoon niet meer. Nimondro gaat dus van het voorjaar NIET mee met de Lunterenrit.... }> Ammehoela, ik vind het geschikt met hem. Ik wil het best nog een paar keer proberen op kleine stukjes, kijken of het beter wordt naarmate hij vaker meegaat, maar voor mijn humeur is het niet 100% aan te bevelen.

Nee, voor mij geen carriere als stuntvrouw in vliegende galop onder laaghangende takken door, ik pass.

Ik geloof dat ik met Nimondro een keer langs de dealer ga, dat remsysteem mogen ze weleens aan uitgebreide tests onderwerpen... Laat ik er meteen een noodrem opzetten met een parachute voor mezelf als het foutgaat...

Kan niet bepaald zeggen dat ik genoten heb van dit ritje vandaag... De stoom kwam uit mijn oren toen ik terugkwam en mam wist meteen hoe laat het was toen ik terugkwam en een kill-beweging langs mijn nek maakte... Stoom uit je oren

En Nimondro..... die wilde nog wel een rondje.... "we zijn nog lang niet moeeee, nog lange niet, nog lange niet en we zijn nog lang niet moeeee lalalalalala" Muziek!

To be continued....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 21:45

Jurga heb ik dus ook nooit troubles mee. Zelfs al ga je met een groep aan de kletter, Jur heb ik binnen 5 seconden op de noodrem staan. Als je bij Nimondro mazzel hebt, sta je binnen 5 minuten stil.
Wij denken idd dat hij door vorige eigenaars verkloot is, ik kreeg hem ook met een stalen bek erop. *heeft de dealer daar soms ook iets voor? Tong uitsteken*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 21:56

Dat zou misschien wel goed zijn ja, stel je voor dat hij anders dit jaar niet door de APK komt zeg... heb ik er een grasmaaier bij.... Haha!

Ik zal het eens proberen met Harald of Jurga erbij. Met Jurga kan ik toch niet zoveel doen en die heeft een laag tempo, dus op zich zal hij wel bij haar blijven. Maar Mondro is zo'n schaap dat hij alles achterna loopt de sloot in hoor.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 22:02

Arwen, daarom was ik al naar het rustige bos gegaan hierzo, aangezien ik de verhalen kende dat er gecrossed was met hem. Ik ben in de bak ook al eens compleet aan de haal gegaan met hem, maar ja, daar gebeurt weinig. Mam rijdt ook op Nimondro nu Jurga geblesseerd is. Zij is er pas dus keihard afgevallen, nadat hij zomaar uit het niets de benen nam en dat flikte hij mij daarna ook nog drie keer. Die stalen mond die erop zit wordt in het werk wel iets lichter, maar ik ben er nog lang niet. Tijdens de overgangen terug en naar het halthouden stuit ik steeds weer op die stalen mond, ziet er dus niet erg mooi uit.

belker, punt 1. ik heb geen slof, punt 2. ik heb nooit een slof gebruikt, punt 3. ik vind mezelf niet handig genoeg er een te gebruiken. Hij moet makkelijk zonder kunnen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 22:07

Eeeeh Jur is wel effe iets anders dan Monnie! Lovers

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 15:54

Ik charter wel iemand om op Jurga mee te gaan ofzo Haha!. Die heeft al helemaal nooit haast! *LOL* Tja als je Jurres gewend bent en je hebt dan ineens zoiets onder je kont, is het even omschakelen. Gelukkig raak ik niet snel in paniek en trek ik me overal weinig van aan.
Ik zou idd een slof kunnen gebruiken, maar ik gebruik helemaal nooit een hulpteugel, dus moet wel even leren hoe ik hem goed gebruik.
Natascha, idd bospaden genoeg hier om flink aan de haal te gaan. Vaak heerlijk, maar zoals nu knap nadelig. Alhoewel, zo over de weg vliegen is misschien minder geslaagd.

Laura, keertje mee op Jurres dan??? Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 13:58

Ja Lia, jij ziet het al helemaal zitten zeker Tong uitsteken. Echt niet! *LOL*
Oscar, ik hoop dat Jurga idd snel weer okay is, maar ik vind het voor de paarden zo'n heerlijke afwisseling en ik zou het Mon niet graag onthouden.
Laura, ik ga eerst mijn verjaardag maar vieren Haha!. Misschien binnenkort een keertje gaan? Mag je tuigpaard-rijden Tong uitsteken.
Mayo, tuurlijk mag jij je als slachtoffer aanbieden Lachen.
Ellende, dank je, dit is eindelijk weer een Super-Jurga-story Tong uitsteken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 11:23

Hihi, zou gauw Jurga weer ECHT rad is, geef ik een gil Haha!. Beloofd!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 08:54

Dankjewel! Maar nu ga ik eerst wat verwaarloosde paarden verzorgen Tong uitsteken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 14:11

Tuurlijk gaan we een buitenritje maken! Ik hoop alleen dat Jurga het dan weer doet, anders neem ik Harald wel mee Haha!.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 22:05

Kon ook niet zeggen dat ik van de buitenrit genoot Tong uitsteken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Elegance_, MarieAnne, su72, vilheide en 42 bezoekers