arabieren verwaarloosd?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 20:26

Hai,

Het valt mij zo op dat veel arabieren eigenaren een arabier hebben om te kunnen zeggen dat ze een arabier hebben.En vervolgens hun arabier gewoon lekker op stal laten staan en er zelden iets mee doen Frusty
Naast chinouc staat er zo'n arabiertje.Echt een super lief beest.Maar komt er maar een enkele keer uit om te rijden..ik geloof ongeveer 4 x per maand en dan nog maar een 30 minuten over de straat heen stappen en draven.
Ik vind dit echt zo zielig dat ik erover denk om naar de eigenaar te stappen om te vragen of ze geen bijrijder nodig hebben.Mijn vriend wil haar nml graag rijden.
wat denken jullie zal ik het vragen??Ik moet eerlijk zeggen dat ik een onwijze schijterd ben.

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 20:29

Ik zou het toch proberen als ik van jou was hoor! Het is héél zielig als dat paardje dag in dag uit op stal moet blijven staan!
Als je het rustig aanpakt en de eigenares een redelijk persoon is, zal het wel lukken!!
Ga ervoor zou ik zo zeggen!!!

Greetz van Caroline. -xxx-

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 20:36

Misschien hebben die mensen niet veel tijd om iets met hem te doen en vinden ze het een grandioos idee dat jij dit aanbied. Zou het toch maar even proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:52

aah ik zou het zeker vragen als ik jou was ook als je het eng vind om het te vragen het gaat om een paard!! sucses Lachen

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:29

ja t gaat om een paard
als jij dat vind....
ze meppe je heus niet in elkaar hoor als je t vraagt Haha! Haha! Haha!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 22:47

hahaha?nee weet je het zeker? Haha!

OK ik zal mn moed bij elkaar rapen en het gaan vragen.Het zijn nml van die mensen die echt een paard hebben om te kunnen zeggen dat ze een paard hebben maar ook 'jaloers' zijn als een ander meer voor elkaar krijgt met hun paard dan zij zelf.
Ok beetje een vage zin Scheve mond\
Maar jullie hebben gelijk..het gaat ten slotte om een paard..een heel lief paard.Dus ik zal mn best doen Haha!

groetjes
janneke

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 10:44

Ik heb ook een arabje. Hij staat dag en nacht in de wei, met schuilstal en een vriendinnetje.
Het voordeel van een arabier vind ik dat ze robust zijn, en toch sierlijk en elegant.

Mijn arab kan er prima tegen als ie een paar dagen of een week niet bereden word (en ik ben een drukbezet persoon, dus dat kan eens voorkomen). Kou, regen, onweer; ook geen probleem.

Arabieren zijn makkelijk te houden, en misschien dat ze daarom een beetje 'verwaarloosd' lijken.

Maar inderdaad: een 'stal'arabje verdient meer beweging als een 'weide'arabje.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 11:38

Gewoon vragen joh, wie weet help je ze uit de brand!
Nee heb je, ja kan je krijgen.
Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 16:04

ik heb ook een arabier, staat nu 24/7 op stal. Ik rij hem natuurlijk wel, hij komt er elke dag uit. Ik heb geen arabje omdat ik dan kan zeggen dat ik een arabje heb, ik wilde eigenlijk geen arabje, maar ik was op zijn bekkie en karakter gevallen. Haha!

Je moet er gewoon naar toe gaan. Niet geschoten is altijd mis geschoten en nee heb je en ja kan je krijgen, toch?

Groetjes Ymke

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 18:38

Ik heb ook een arabier, en die staat zeker zo'n 4 uur (tsja langer kan niet...) in de paddock en een uurtje werken...ik kan hem echt niet en dagje laten staan, want dan ga ik de dag daarop vliegen.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:30

Hou je ons wel op de hoogte? Scheve mond\

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:34

Heb je het al gevraagd? Wie niet waagt wie niet wint!!!!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 09:00

Tja ik heb ook zo iemand gekend. Dat meisje was super verwend en kon bijna niet rijden, maar ze wou perse een arabier. Ze deed er ook haast niets mee. Ze heeft hem verkocht omdat hij zoveel hinekte.

Maar wat nou het erge is....dat paard (haflinger x arabier) was echt het mooiste wat ik ooit heb gezien, en zo braaf en zo spoepel, ik heb er toen ook op gereden.

ooow wat had ik dat paard graag willen hebben

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 01:22

hahaha:)
lieve reacties *LOL*
Ik ga morgen even aanbellen.Mn vriend is toch wel helemaal voor haar gevallen en vind haar erg leuk.En dat is ze ook.Ze komt nooit..ok zelden..uit stal..maar als ze dan eens een keertje gereden word is ze super braaf.Ik zou toch niet zo braaf zij denk ik Haha!
Dus morgen raap ik alle moed bij elkaar en geef mezelf een schop naar de deurbel..*brrt*
Zodra ik het weet horen jullie het natuurlijk!
Groetjes
Janneke

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 18:18

dat kan best kloppen, dat weet ik niet.

Maar goed dat ik dan niet zo een arabieren eigenaar ben, en vikke ook niet Haha!