groetjes uit Curacao

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

groetjes uit Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 19:43

Hallo mensen,

vandaag zit mijn vakantie op dit eiland erop helaas... maar aan de andere kant ben ik ook wel blij om weer naar huis te gaan hoor, want 10 dagen niet met je paard bezig zijn bezorgd je toch wel enigsinds afkick verschijnselen !!

Maar ik heb er weer een nieuwe dure hobby bij denk ik en dat is duiken ! geweldig heb voor het eerst kennis gemaakt met het onderwater leven en ik kan zeggen het is echt gewelig !!

Meer verslag komt later wel ga nu richting vliegveld om vervolgens een reis van ruim 9 uur te gemoed te gaan......
bleeeeeee
Greetz Haha!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:40

Hey, leuk joh! Ik ben zelf op Bonaire geweest een aantal jaar geleden... ik kan die vakantie in één woord samenvatten: GEWELDIG!
Ik heb alleen niet gedoken, maar gesnorkeld Knipoog Je raakt niet uitgekeken onder water, al die tropische vissen die met je mee zwemmen... *zucht* ik zou zo weer terug willen. Haha! Veel succes met de terugreis en hopelijk heb je niet al te veel last van een jetlack als je weer terug bent Knipoog

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:53

he bah, zulke topics wil ik helemaal niet, ben jaloeeeers
Je zult vast genoten hebben zo te lezen, ben benieuwd naar je vervolg verhaal, wil er nl ook graag eens heen.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:58

Waarschijnlijk zit je op dit moment in het vliegtuig boven de atlantische oceaan Haha! Ben ook erg benieuwd naar je verhaal. Knipoog

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:18

9 uur in een vliegtuig, dat is wel lang, nouja hopen dat je die tijd doorkomt

Jorrit86

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:20

Ik stap sowieso niet in een vliegtuig Vork

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 16:20

Heerlijk.... Bon Bini Curacao... Ik vind het een heerlijk eiland en heb daar altijd wel graag 9 of11 uur vliegen voor over. (ligt eraan of je over Bonaire of Aruba terug vlieg dan heb je een extra tussenlanding).

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 16:39

Ola ik ben er weer hoor maar inmiddels ook aan het werk en heel erg druk... mijn vervolg komt snel waarschijnlijk met wat foto's.... Greetz

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:25

Wat leuk joh!
Ik wil ook naar een lekker warm eiland!! Haha!
Vooral met deze kou

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 16:28

Nou helaas nog geen foto's maar ja maakt niet uit...
Even een klein verslag van hoe het allemaal is gegaan.

Een vriendin van mij heeft in April dit jaar een mazzeltje gehad dat ze eens belde naar de Cosmopolitan naar zo'n bel en win actie... en wat denk je heeft ze had het gewoon gewonnen !!!!!

10 dagen voor twee personen naar Curacao Cool incl hotel, ontbijt, auto en duiklessen. En ik was de gelukkige die ze mee nam dus dan kan je je wel voorstellen hoe blij ik was !!!!!! Haha!

We hebben dus ook heerlijk gerelaxed op verschillende stranden, alle happy hours meegemaakt en feestjes en ook nog eens heerlijk gegeten alle dagen. Ik vind het echt een heel leuk land alleen moet je wel een auto hebben anders kom je gewoon nergens en in het begin moest ik wel errug wennen aan het feit dat je zo wordt aangekeken en nageroepen op straat, nou zaten wij ook precies in een stukje waar je als vrouw niet echt heel erg veilig over straat kunt 's avonds maar hup in de auto en er is niets aan de hand verder.

Ik denk dat ik volgend jaar terug ga want ik wil nog wat meer zien en dan een combi maken met Aruba dat is helemaal niet duur vanaf Curacao en we hebben mensen leren kennen (Nederlanders) waar we mogen verblijven dus dat is natuurlijk ideaal. Dus mensen het is absoluut een aanrader !!!!

Verder kan ik nog wel een heleboel vertellen maar zodra ik de foto's heb zet ik wel een paar mooie op bokt met verslag natuurlijk !!!
Tot zover.....

Greetz Knipoog

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:32

Heerlijk zeg. Hadden jullie goed weer??? Ik denk bijna van wel..

Ik ga 29 januari die kant op. Eerst 4 dagen Bonaire en dan 8 dagen Curacao. In welk hotel zaten jullie en wat hebben jullie allemaal gedaan?? Ook naar Sea Aquarium geweest en met de dolfijnen gezwommen?? Vorig jaar ben ik er ook geweest en heb ik dat gedaan, dat was een super leuke ervaring!!!

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 16:35

By the way ik heb het koud joh..... ha ha ha doe mij maar 30 graden Cool Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:11

ja, duiken is leuk! Waar heb je gedoken op Curacao? Ik was persoonlijk helemaal weg van de Tugboat/Towboat en de Superior.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 17:30

wij hebben in de Bluebay gedoken vond het een erg mooi stuk maar het was voor mij mijn eerste duikervaring dus ik was zowiezo onder de indruk natuurlijk !!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:35

waar ligt die? Ik heb ook gedoken in de Jan Thiel baai, gesnorkeld ergens helemaal op de westpunt, en verder dus de Superior, Tugboat en ik geloof Sta Barbara

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 09:17

wat gaaaaf!ik ben jaloers!

een heel leuk exvriendje heeft jaren op curacao gewoond met zn broers&vader, die vader zit er nu nog, en hij zit inmiddels bij de marine en zit dan op een schip vlak bij Curacao

als ie weer n keer in NL is zal ik wel ns vragen of ik niet met hem mee mag naar Curacao Schijnheilig

ben benieuwd naar je foto's!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:20

Heb jij daar duikcursus gevolgd of hier in Nederland? Ik heb de boeken van Padi wel thuis liggen, maar vorig jaar had ik er gesnorkeld en toen werd me verteld dat je tijdens het snorkelen eigenlijk net zo mooie dingen ziet als tijdens het duiken. Ik weet het niet want ik heb niet gedoken, maar misschien dat jij mij dat kan vertellen..

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:58

ik duik dus (opleiding in Valkenswaard gedaan, duik nu hier en in het buitenland) en ja met snorkelen zie je ook heel veel moois. Alleen is het leuke met duiken dat je zo iets moois veel langer kunt volgen en ook makkelijker ergens onder kunt gaan zoeken. Het grote verschil voor mij is dat je ruim een uur (in de tropen) in een heel andere wereld vertoeft, lekker dobberen en visjes kijken.


Ik kan genieten van zo'n duik op de tugboat, eerst bij het wrakje kijken (sleepbootje op 5 m diepte, met twee prachtige goudmakrelen eronder), dan doorpeddelen naar het rif (onderweg een steenvis tegenkomen) en daar al die verschillende vissen zien. Op 20 meter diepte dan een groete groene murene die vrij zwemt, en eentje op 3 meter afstand die ergens onder een rots ligt te luieren, terwijl je duikmaatje er steeds overheen kijkt Blond
Dat is echt genieten!

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 23:29

Nou ik heb doordat mijn vriendin die reis heeft gewonnen twee duiken + theorie gekregen helaas zijn we te laat begonnen om mijn brevet te halen. Maar ik ben zeker van plan die te gaan halen... Mijn manager geeft les dus waarschijnlijk start ik volgend jaar. Het was een ervaring om nooit meer te vergeten dat is een ding wat zeker is !!!! die vrijheid onder water en die indruk die je opdoet.. zo rustgevend je denkt aan niets, alleen ontspannen genieten van wat je ziet. 10 meter was voor mij diep genoeg voor de eerste keer maar ik merkte wel dat ik toch de drang had om dieper te gaan maar dat is iets voor later als ik alles zelf onder controle heb ivm drijfvermogen enzo dat heb ik nog lang niet onder controle sna er nog weinig van ha ha ha Haha!

maar het is echt een aanrader hoor helemaal toppie !!!!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:35

Ik denk dat ik mijn padi-boek toch nog maar eens goed ga doorlezen. Met kerst krijg ik wel snorkel spullen want daar heb ik vorig jaar ook ontzettend veel plezier aan gehad. Toen ik thuis kwam had ik natuurlijk een mega bruine rug van het snorkelen. Maar het duiken lijkt me ook een ervaring apart. Over iets minder dan 2 maanden lig ik daar te dobberen. JIPPIE!!!!

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 11:36

have fun !!!! enne niet te bruin worden he....
ik was trouwens de eerste dag mega verbrand dus bij mij hingen de vellen overal na een week echt zonde hoor want ik was heel erg mooi bruin geworden eigenlijk maar ja beter smeren volgende keer. En dan nu maar weer zonnebanken....

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:30

Hahahaha, nee ik zal niet te bruin worden Knipoog Bruin is vies, hahahaha... Nou ja ik denk dat ik gewoon lekker in de zon ga liggen bakken met zonnebrand natuurlijk...