Perfectionisme

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 08:06

Gisteren weer eens een keer duidelijk geworden hoe perfectionistisch ik ben. Ik had gisteren les en mijn proefje voor as zondag een keer geoefend. Het leek wel of iedereen die in de bak reed(lees 2 mensen) me in de weg reed. Van hand veranderen op de diagonaal enkele passen ... jahoor staat er weer 1 in de weg zegt Annie ga er dan achterlangs. Ja echt niet zei ik, opnieuw. Ik kan daar zo van balen. En dat heeft niks met Barbiano te maken want die doe braaf wat ik van hem vraag. Ik wil graag alles zo goed doen! Annie zei naderhand tegen mij 'je bent niet tevreden he!'. Nee dat was ik niet niks te maken met Barb maar met alles wat me dan in de weg rijdt. Als ik zondag de proef rij ben ik dus niet zo perfectionistisch, ik ben al hardstikke trots op mijn superknappe paard! Alleen als ik oefen wil ik graag dat het goed gaat. En als het dan minder gaat merkt Barbje hier niks van en zo hoort het ook. Soms niet fijn om perfectionistisch te zijn terwijl mijn instructrice dit geen slechte eigenschap vindt. Hoe zit dat met jullie??



Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 09:34

Het is op onze manege heel simpel mensen die les hebben hebben voorrang op de andere die 'vrij' rijden. We hebben een bak van 60x30m dus je hebt heel veel plaats. Als ik mijn oefening niet kan doen breek ik hem liever af dan half af te maken. En ik was gisteren echt wel tevreden op Barb. Ik voel hem eigenlijk heel goed aan. Vroeger was hij ooit aan het etteren en dan werd ik boos en hij nog bozer nou dat heb ik dus helemaal afgeleerd. Ik heb zelf het idee dat Barbiano er niet onder lijdt ik beloon hem heel vaak met mijn stem en naar mijn idee straal ik ook geen 'geirriteerdheid' uit naar hem.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Sterrenpony en 39 bezoekers