Hercules en de kliniek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 20:06

Dinsdag moest Hercules naar de kliniek om woensdag onderzocht te worden. De knollies hier thuis vonden t allemaal wel best, beetje raar lege trailer terug, maar: ze hadden mekaar nog.
Woensdag moest bij Hercules een slangetje via zijn neusgat in zijn longen (oid, ben er niet bij geweest), en aangezien meneer het altijd al ZO GEWELDIG LEUK vindt om aan zijn kop gefriemeld te worden, heeft hij zijn naam weer eens een eer aangedaan en de boel vrolijk afgebroken Party!! . Dat hoorden we woensdag avond. Wat ze gezien hadden (ze hadden nog wel íets gezien), was niet al te best. Zijn ademhalingscapaciteit is nog maar 50 % (als ik flink last heb zit ik rond de 60% en dan voel ik me echt vreselijk naar). Zijn longen zitten vol met taaislijm. Ze kunnen hem op een aantal verschillende manieren helpen, door een sauna (koude zoute damp die hij dan moet inademen) in combinatie met corticosteroïden (best heavy). Of naar huis en alleen corticosteroïden. Flink duur behandelinketje hoe dan ook.
En omdat hij nog heel gezond is (goede conditie ondanks alles), gaan we toch maar voor de oppepkuur op de kliniek. Dus hij blijft nog 2 weekjes. De mannen missen m niet echt (ze vechten lekker samen, hebben ze Kuul niet voor nodig). Vandaag zijn we bij m op bezoek geweest. Even een beetje zoeken naar Kuultje, maar toen vonden we m. In een box... 5 bij 5 is nog niet overdreven! Met kuil, zaagsel... Echt hemels. Joop stond destijds al in een bigbox, maar dit is echt ongelooflijk. En Kuul loopt daar lekker in rond, snuffelt met zijn buurman (de ene buurman zit achter ijzeren platen, de andere gewoon achter tralies, eigenlijk is het een buurvrouw). Hij had wel interesse in onze appels en wortels, maar toen buurvrouw weer thuiskwam, toen moest hij toch even gedag zeggen.
Ik geloof dat hij er wel happy is! De kuur begint om 0600 's ochtends, en dan gaat hij 2 uur in het damphok (hebben we ook nog even bekeken, is aanzienlijk kleiner, maar dan nog), en daarna nog in de stapmolen om t slijm eruit te hoesten. De dampbox is een afgesloten box (1 kant open, daar zit een rolluik), daar gaat dan een dampmachine aan die ieniemini druppeltjes met zout in de box blaast die t paard dan in moet ademen. 't Is een soort mist. Het rolluik gaat dicht zodat de damp (koud) niet uit de box gaat, en er dus heel veel ovreblijft voor t paard om in te ademen. We hebben ook nog even de stapmolen bekeken, en Herc is wel een goede handen. Hij krijgt 4kg bix per dag (totaal) met kuil, en wij voeren m wat appels en wortels. We gaan m ook een kaartje sturen, lijkt me wel lachen als ze t voorlezen, en op zn box hangen. Zou hij t merken?

Ik ben heel benieuwd of hij hierna weer als herboren rondloopt en of hij dan ook herboren blijft, want de kans is (bij elk paard in stoffige stal) erg groot dat het weer dichtslibt. We gaan dus de boxen nu ook helemaal stofvrij houden (elke week grote schoonmaak), en de paarden zoveel mogelijk naar buiten doen. Joop kucht ook al een beetje, en die moet niet zo erg worden als Herc is. Als je er niets aan doet, dan slibben ze helemaal dicht en stikken ze... Lijkt me niet echt prettig... Frusty

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:20

Ach jeetje, wat een gedoe he allemaal. Gelukkig voor je staat ie goed daar en is ie in goede handen.
En een kuchend paard is echt erg. Xantippe heb ik heel lang een behandeling moeten geven, ook erg duur.Maar dat onze poepie's beter moeten worden is t belangrijkste he! *LOL*
Nog heel veel succes en moed toegewenst.. want alles ontzettend goed schoon houden, vergt veel geduld en zin!!
Geef Herc een knuffel!
Groetjes Linda

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:28

Jee wat een story! Het lijkt voor Hercules trouwens wel een soort van vakantie/kuuroord! Zo'n ruime box met lekker eten, hij komt iig niets te kort!
Hopelijk is hij na 2 weekjes weer als herboren, maar ik heb wel positieve verhalen over die behandeling gehoord. En idd, alles zo stofvrij mogelijk houden. Dat scheelt zoveel! Nou wens hem maar beterschap!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:25

Volgens mij wil kull hierna niet meer terug Verward Hij heeft het dara veeeeeel beter Lovers .

Succes ik ben benieuwd hoe het gaat zodra hij terug is Lovers

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 12:50

Herc heeft niet zo heel erg veel hersens als Joop, maar Joop wilde dus HELEMAAL niet naar huis. Ok, de box uit ging nog wel, maar de trailer in: NO WAY...
Nu heeft Hercules een overtuigender arrangement dan Joop (geen vers gras zoals Joop, maar toch een leuke buurvrouw, en gelijk krijgen), dus wie weet...
Ik hoop iig maar dat hij straks weer helemaal flex in zijn vel zit!