Pacific naar de kliniek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Pacific naar de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 07:56

Al een poosje zat Pas niet lekker in haar vel.
Ze was tegendraads, moeilijk nageefelijk en wijken rechts om werd steeds meer een drama.

Omdat ik met Jolanda in de kliniek was geweest en daar samen met het paard van een kennis goede resultaten had gezien heb ik voor Pas ook een afspraak gemaakt.

1 december om 16.30 uur mochten we dan gaan.

Om 15 uur op weg naar de Bilt (Holistische paardenkliniek van Erik Laarakker).

Daar aangekomen moesten we even wachten want de vorige patient liep uit.

Pas was onrustig en vond alles eng....

Toen kwam de arts en heeft haar onderzocht, ik vind het nog steeds zo iets bizars om mee te maken.

Pas heeft een beetje een raar verleden, als veulen werd hij gekocht door mensen, deze hebben haar tot mei 02 gehad (gereden) en toen verkocht aan de hoefsmid, Pas is toen de handel ingegaan en van hand tot hand gegaan (ze is op de markt in Utrecht geweest, gelukkig heeft iemand haar daar gekocht en heeft een groot trailer ongeluk gehad).

Toen ik haar kon kopen vertelde de vorige eigenaresse dat ze haar helemaal opnieuw heeft aangereden en dat het wel moest klikken.
Ze bleek mensen er soms onwijs af te gooien, onberekenbaar te zijn en erg angstig.

Ik heb hier weinig van gemerkt, het was voor mij een schat.

De arts vertelde mij dat ze waarschijnlijk voor mij gevallen was ipv ik op haar... misschien is daar wel iets van waar Bloos

Omdat Pas al vanaf het begin af en toe haar rechterachterbeen heel raar op tilde heb ik dit ook gemeld gister, ze doet dit vooral als ze moe word of lekker ontspand.

Nou om een lang verhaal kort te maken, de arts had onwijs medelijden met haar, Pas is constant nog bezig met haar verleden, heeft alleen maar oog voor mij en moet dit eerst verwerken.

Over zijn rechterachterbeen kon ze me gelijk meer vertellen, zeer waarschijnlijk is Pas een keer achterover geslagen (met steigeren) en heeft haar staartwortel gebroken, dit kon ze mij ook heel goed laten zien.

En wat betreft het wijken en het stijf en tegen de hand zijn, haar bekken stonden scheef, ze is gemanipuleerd dus dit moet beter gaan.

Ik heb zo'n medelijden met mijn merrie, voor mij is ze zo'n schat, idd wil ze weinig van andere weten maar dat ze zo in de knoei zat had ik niet verwacht. Huilen

Ze krijgt nu druppels, daardoor kan het voorkomen dat ze raar gedrag gaat vertonen omdat deze haar verleden op rakelen, best sneu eigenlijk, maar dit is de enige manier om haar er over heen te laten komen.

We gaan er voor, even geen stress meer, lekker wandelen, fietsen, longeren en wat ritjes over het strand (hier geniet ze echt van).

Op zich geloofde ik nooit in dit soort artsen maar aangezien ik nu bij 3 paarden gezien heb dat het helpt.... ga ik het toch proberen.

Lovers

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 08:51

Jeetje af! Dat is nogal wat!! Scheve mond Dat ze zoveel heeft meegemaakt joh..

Wel lief dat de DA zei dat ze voor jou gevallen is Lovers

Heel veel sterkte vooor pas!! En hopen dat ze niet al te raar reageert op het spul..

Geef pas een knuffel van mij he?? OK dan! Lovers

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 08:56

Ik wens je allereerst heel veel sterkte. Ook wij hebben zo'n soort paardje. Ze is nu een half jaar onder behandeling bij een holisitsche arts en we kennen haar niet meer terug. (positief dan) Ik hoop voor jou en je paardje dat het je ook erg goed helpt. En die druppels, het is even door bijten, maar het is waarschijnlijk de moeite waard. Succes

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:01

jeetje wat naar voor haar zeg. Is dit ook het paardje wat je dit jaar mee had naar de clinic in de Midden Beemster?? Het viel ons toen al op dat ze een beetje met geknepen billen liep ipv haar staart mooi van haar af te dragen.

Hopelijk gaat ze de komende tijd wat lekkerder in haar vel zitten Ach gut

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:18

OK dan! Wat goed van je dat je daar heen bent gegaan!
Heel veel sterkte samen,en ik ga voor jullie duimen dat het snel goed zal komen!
Groetjes Lundi

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:41

Ik vind het best wel intressant, maar zoals wel met meer dingen is het in Belgiƫ nog helemaal onbekend

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 10:54

Barb schreef:
jeetje wat naar voor haar zeg. Is dit ook het paardje wat je dit jaar mee had naar de clinic in de Midden Beemster?? Het viel ons toen al op dat ze een beetje met geknepen billen liep ipv haar staart mooi van haar af te dragen.

Hopelijk gaat ze de komende tijd wat lekkerder in haar vel zitten Ach gut


OK dan! voor de geweldige reacties.

idd is dit de merrie, ook mij viel het op dat ze altijd met haar staartje tussen haar benen liep en wat gespannen was.

ben blij dat ik er nu aan kan werken.