laarzen die krimpen???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

laarzen die krimpen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 14:57

Of benen die groeien? Lijkt voor de hand te liggen, maar toch een vreemd verhaal. Sinds een jaar of anderhalf heb ik leren laarzen, speciaal op maat gemaakt voor mij dunne lange benen. Hebben altijd gepast, het laatste half jaar ietsje aan de strakke kant. Nu had ik ze woensdag nog aan en alles ging goed. Ging ik zaterdag rijden, kwam ik er niet in!! Even flink doorgeduwd en het zat, maar ze zaten veel te strak om mijn kuiten, echt op het dikste punt. Heb wel gereden, aan het eind zat het beter, maar toen ik ze gisteren weer aantrok was het nog strakker!! Heb nog tot achter aan de wei gelopen en weer terug om Spot op te halen, maar de tranen stonden me zowat in de ogen en ik kon echt niet lopen!!! Leek me niet zo gezond, dus heb maar met schoenen gereden (en dat rijdt beroerd!). Ik snap er echt niks van!! Ga ze nu op laten rekken, maar heeft iemand suggesties van hoe dit zou kunnen komen?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:04

Zo "groeien" mijn laarzen. Mijn leren laarzen die eerst prima zaten zijn me nu te groot :/ Denk omdat ik misschien ben afgevallen? Waardoor jou laarzen zijn "gekrompen" weet ik niet?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:18

Mijn laarzen 'krompen' ook (goh, ik was toevallig ook een kilo of 4 zwaarder geworden sinds ik ze had). Daar bij doe ik sinds een tijdje staand werk en had ik er nog erger last van als ik ongesteld moest worden (en dus vocht vasthield). Het was zo erg dat ik op een moment na een kwartier dode tenen had. Toen heb ik ze maar op laten rekken. Daarna is het een jaartje goed gegaan. Daarna een tijdje ze niet gedragen en toen was het dus echt fout. Boos! Ik kreeg ze niet meer aan. Uiteindelijk er maar bij neer gelegd en nieuwe gekocht. Kon mijn oude gelukkig nog voor een redelijk bedrag doorverkopen Haha! .

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:19

Ja, dat zei ik ook nadat ik mijn laarzen na een tijd weer aantrok..
Bleek toch dat mijn kuitjes een klein beetje gegroeid waren Schijnheilig

Ik kan ze nog makkelijk aan, behalve als ik vrij vlot na werktijd ga rijden.
Ik zit de hele dag en dan worden mijn benen wat dikker.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 16:03

Ja, als er nou tijd tussen had gezeten zou ik wel begrijpen dat ik iets aan ben gekomen, ik woon immers op kamers sinds kort...Maar in twee dagen zo veel verschil??? Het zou op zich wel kunnen dat ik wat vocht vasthoud, ik moet bijna ongesteld worden, maar als dat zo veel scheelt...nooit eerder gemaakt!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:32

Mijn laarzen passen ook elke dag anders... Soms knellen ze, dan passen ze weer perfect... Leer leeft, en is blijkbaar gevoelig voor de minste temperatuurveranderingen.
Ik had ze vorig jaar een half jaar NIET gedragen, en toen heb ik ze wel twee keer laten oprekken voor ik er weer inkwam, en ik was niet verdikt...
Laat ze dus maar een keertje oprekken, dat zal al veel schelen!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:24

je benen zijn niet iedere dag hetzelfde er zit bijvoorbeeld een verschil in 's morgens smiddags en savonds, daarnaast kan het ook zo zijn dat je leren laarzen als je ze een tijdje niet gedragen hebt weer terug vormen zodat ze eerst waren. en als je ze bij een verwarming zet kunnen ze ook iets of wat krimpen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:26

ik geef ook de krimp van mijn laarzen de schuld...........

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:11

Tijdens de zwangerschap kon ik merken dat ik vocht vasthield (vooral op het laatst zaten de laarzen echt niet lekker meer). Nu kan ik merken dat ik veel met verena wandel, mijn kuiten zijn dunner geworden...

wouwke1

Berichten: 106
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Hilvarenbeek (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:15

Hallo,

Dat probleem heb ik ook wel eens. Dat mijn leren laarzen te strak rond mijn kuiten zitten. Ik denk dat het komt omdat ze dan aan de binnenkant nog niet helemaal droog zijn. En als jij er dan in wilt dan zitten ze heel strak.

Ik leg ze meestal voor dat ik wil gaan rijden een uurtje binnen, dan kunnen ze een beetje op temperatuur komen. Dit helpt bij mij heel goed.

Groetjes Kim.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:28

Ik ken het probleem. Ik had m'n laarzen op laten rekken, maar langzaam aan kwamen ze toch weer in de oude vorm terug. Leer werkt gewoon. (Ik heb nu nergens meer last van, want ik heb er ritsen in laten zetten. het is wel een erg drastische oplossing, maar het werkt wel Haha!)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:35

Maar, ik heb van die aigle laarzen met een leren strip aan de bovenkant en de rest dus gewoon rubberlaarzen. Maar die kan ik nu ook amper meer aan Boos! Vorig jaar kon ik er makkelijk met lange sokken in en nu echt niet meer! Maar zijn mijn kuiten dan echt zoveel groter geworden? Kan het me amper voorstellen.
Maar nu kan ik geen warme voeten in de winter krijgen :'(!!!