Manege ergernissen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:56

ik dat ook een keer gehad..... zoiets heb ik nu met mijn verzorgpaard... mijn vorge is in aug. verkocht en ik heb nu een nieuwe maar ik ben contstan aan het vergelijken... og Geisha deed dat wel en hij niet.... bij Geisha ging dat zo en bij Leo niet weer anders. Geisha ging achterwaartas waarom doet tie stomme rot knol dat nou niet!!!

Het is ff wennen.... na een tijdje went het wel maar je moet je gewoon weer aanpassen en dan is alles anders en vreemd en negatiever (dat heb ik zefl zo)!!!

Succes en sterkte!!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:02

maar waarom ga je niet gewoon op de 2e hoefslag stappen dan? dan zit er ook niemand achter je die er last van kan hebben.. zo doen we het bij ons tenminste! of moet je per se gaan draven als hij dat zegt?

wij galopperen ook altijd met z'n allen, dan zit je niemand in de weg!

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 17:48

Bij ons stappen we eerst 10 min los.
Dan mag je gaan draven.
Bij ons is het zo niks moet, je moet het alleen doen als je denkt dat je paard er beter van word.
Het komt dus ook best voor dat je heel veel stapt en draaft maar niet galoppeerd.
Het is aan de ruiter om het te beoordelen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 18:46

ok ik rij in waregem (bij de waregem koerse) en daar gaat een les zo: je rijd je paard wat los, rijd door elkaar wel opletten natuurlijk en je maakt overgangen wanneer je zin hebt (maar nat. houdt de lesgever een oogje ih zeil he) en we springen wat, gaan soms op de renbaan, dan eens in de waterbakken, wandeling, etc etc das dus heel fijn. nu ga ik soms es een kamp doen(dus niet in waregem e!!!) op, let op, een ROTMANEGE! het is pikdonker in de stallen die in een oude schuur zijn gebouwd, en de paarden hebben gewoon ZWART water!!!! en ze krijgen bijna geen eten, en onuitgeschud plakje stro (dat ze dus volledig opfretten) en de vloeren zijn er kapot, slibberig, ongelooflijk oneffen en de paarden struikelen voortdurend. alsof dat nog niet genoeg is, mag je ook om het even welk tuig op je paard 'hangen' en dat met de nodige gevolgen. haast alle ponys zijn overladen met wondjes van staartaanzet tot hoofd incl. benen! dan lopen er ook nog 2 hondjes enfin een loopt haast niet hij ligt zijn hele leven aan een ketting, krijgt alleen water als daar toevallig iemand aan denkt en eten is crock-monsieur, katteneten, of paardenvoer. het ander hondje zijn oog is uitgetrapt en zijn nagels steken 5 cm uit. oo ja een voormalig renpaard zijn been is ook geschroeid enzo en dan: de lessen
de rijbaan is ook uitgesleten, en in de hele les rijd je 2 voltes en 2 diagonalen! en de galop gaat trager dan de draf, en alle paarden (tot 15) op een klein cirkeltje. na de les hup je paard aan de ketting id stal en verder nix. dat is het! nooit echt les, wandelen of springen!!! en hun karige voer kwakken ze gewoon op de grond!!!!! echt niet te doen. ik had een brief klaar voor de dierenbescherming zeggen dat daar zoveel kinderen rijden!! en al het geld dat ze bijverdienen hup in hun zakken al de hoeven van die paarden stinken enzo en hun v8 help om niet over te beginnen er zitten ook nog 2 reuzehonden in een piepklein kotje en s nachts moeten ze bewaken! alsof iemand dat stinkend erf zou opgaan... je mag niet in de stallen kijken: vol mest, soms weken oud, overal pis (sorry) en de stallen zakken haast in... hopelijk zo veel mogelijk reactie hierop ik wil jullie mening jongens!!!!! want dit... ik heb dus die brief naar de dierenbescherming niet gestuurd, ik durfde gewoon niet ze weten heus wel dat ie van mij zou zijn ik ben de enige die es die kapotte borstel neersmijt en zeg dat et genoeg is, dat et 5 sec later weer vol ligt, dat we in feite maar 1/10 vd opp kuisen (en dan nog die kinders weten ni oe da moet en der is niemand die da zegt) en die vind dat de paarden er rotslecht behandeld zijn. de vorige eigenaar kon et ni echt betalen maar ey deed er wa voor e. die nu steekt zoals gezegd al et geld in zijn eigen zakken t is echt verschrikkelijk pls zeg da door ik wil ier echt veel reactie op!!! want dit is TE ERG dat snappen jullie wel...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 18:55

dat zal wel wennen zijn inderdaad
ik ken het ook ik ben een keer bij manege het paardendal weggegaan en daarna kan ik niet meer goed wennen/hechten aan een manege
hier zijn Misselijk manege's nix voor mij

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 17:31

uh Carmen?????????????
Wat ben jij aan t zeuren!!!
Die paarden zijn heus niet zo makkelijk, jij hebt er nog maar 3 keer gereden! En op dezelfde paarden!
En jah duh je moet galloperen als hij dat zegt, anders wordt het toch een chaos??? Toen jij toen aan t stappen was kon ik niet eens normaal een volte rijden en je weet toch hoe snel wenga is???
Sjemie je moet gewoon een beetje rekening houden met anderen en niet zo zeuren als je er nog maar net rijdt hoor! Boos!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 17:34

ennuh de paarden zijn heus niet zo makkelijk, want de les voordat jij kwam vielen er 2 af!!!!en dat waren geen beginners!!!

_________________
Stop de dierenbeul!!!!
Ga naar http://www.zinloosgewelddieren.nl !!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marije op 2001-10-28 16:34 ]</font>

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 17:39

dit is geen wedstrijd, dit is een manege les!!!
En jij moet gewoon een kleine volte rijden bij a of c als wij galloperen en jij zo nodig in stap wilt!
En stappen moet op de binnenhoefslag, en dat is ook wat mensen doen op wedstrijden!!!!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-01 00:24

Nou zeg, wat een ongenuanceerde reactie van Marije, kan dat wat minder misschien?!
Ja, Malle Babbe ik ken het probleem. Het verschilt per manege en per instructeur hoe een les opgebouwd is en wat de regels zijn. Daarom lees ik graag de manegetest in Bit Knipoog.
Ik heb ook op verschillende maneges hier in de buurt gereden, bij de een wordt 'beter' lesgegeven dan bij de ander. Maar een ander heeft weer 'betere' paarden.
Kwestie van wennen idd. Anders zeg je toch gewoon dat jij het anders gewend was tegen je instructeur? Vraag je gewoon of jij het iets anders mag doen of je doet een suggestie voor de les. Als je dat een beetje tactvol brengt, vinden ze dat vast niet erg Haha! .

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 12:14

Gisteren was ik toevallig weer even op een manege en ik stoor me dan echt aan de herrie en drukte...
Misschien heel zeikerig, maar daar wordt ik dus gek van. Ben je lekker je paard aan het poetsen, kreisen er twee kleine kinderen en pleurt iemand een deur keihard dicht. Staan er nog 10 anderen op de poetsplaats (weg rust...) echt ik vind dat vreselijk...
Vast niet overal zo, maar dat is voor mij de reden dat ik liever niet op een manege sta..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 12:29

ik heb een hekel aan manege's
al die k*t kinderen die lopen te schreeuwen en rennen!! VRESELIJK!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 15:50

jah ik kan nu eenmaal ni anders dan op een manege ik rijd nl op manegepaarden maar ik erger me ook mateloos aan die kleine schreeuwers die niet onder het hoofd van je paard durven passeren (wegens te weinig plaats) of achter het gat van zo'n makke pony durven passeren echt... en dan nog doen of ze het al weten e! ge zout dikwijls zeggen...