hier kan ik zo boos om worden !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

hier kan ik zo boos om worden !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 23:10

nou ik MOCHT een pony in gaan rijden op de manege alleen was dus al aan iemand anders belooft. Nou oke ik geen problemen mee. Is toch nog maar net 2 jaar geworden dus kon er volgendjaar winter pas mee beginnen. Oke is goed he ik geen problemen mee. Hoor ik net van fleur dat ze er vandaag al op hebben gezeten !! Boos!
Een 2 jarige pony DOODS bang voor mensen als die haar aanraken en ga zo maar door.

Dat doe je toch niet op een 2 jarige pony gaan zitten !!
ja sorry maar hier kan ik zooo boos om worden . Echt niet normaal meer. En dan kun je na gaan. Dart word dus waarschijnlijk een manege pony . Die met haar 2.5 jar dus al mee in de lessen looptr. Nee dat is leuk wil je zeggen. Eerst zeggen je mag haar inrijden nog niet nu maar volgend jaar. Hoor ik dat ze er vnadaag op hebben gezeten

Sorry misschien een onnodig topic maar het moet er even uit hoor Boos! Verdrietig
Laatst bijgewerkt door _Tanja_ op 29-11-03 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:12

SCHANDALIG!
echt zooo zielig voor die pony.
kun je nagaan wat dat voor dat beestje is. nog helemaal niet volgroeit en doodsbang voor mensen enz....
Groot gelijk dat je er een topic overschrijft!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 23:13

ja ik moet het ff kwijt echt zooo zielig gewoon. En het is een MOOI en goed ponytje echt waar. Ziet er super uit en haar karakter is ook super. JE moet gewoon rustig aan met haar doen maarja blijkbaar kennen ze dat niet Boos!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:16

Ja ik heb het gezien en ga volgende week zeker vragen naar de precieze leeftijd en waarom ze die nu dan al aan het inrijden zijn.
Dat beestje heeft al zoveel meegemaakt! Ze wisten niet dat haar moeder drachtig was. Dat viel niet op en toen is ze in een stand bevallen Scheve mond
Toen is ze lekker 2 jaar zeker op een wei gegaan in belgie met nog een paardje allemaal heel goed enzo maar toen kwam ze hier met zeker 50 kg overgewicht en dat moet eraf.

MAAR NIET OP DEZE MANIER!!!!!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:44

Arm paardje.
Hopelijk kunnen jullie hen vertellen hoe het WEL moet.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 00:15

Fleury schreef:
Ja ik heb het gezien en ga volgende week zeker vragen naar de precieze leeftijd en waarom ze die nu dan al aan het inrijden zijn.



Ik had aan thijs de leeftijd al gevragen. Hij zei dat ze net 2 jaar is geworden en pas volgende winter 3 jaar zou worden. Dus ja anders weet ik het ook nie meer. Gewoon weg stom ... thijs en chris moeten beter weten als dit !!!!\

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 02:05

Kun je er geen inspectiedienst op af sturen?
Dit is nl wel erg zielig

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 10:09

brrr dat er zulke mensen bestaan, ik verbaas me er elke keer weer over
Boos!
Arme pony!
Kun je idd niet DB bellen of iets anders onerdemen??

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 12:23

Kan het eventueel wel doen. Maar ze gaan er nu op zitten terwijl haar deze zomer weer op de wei wilt zetten en dan pas ECHT in gaan rijden.

Ik denk zelf ook dat het helemaal niet de bedoeling is dat ze er nu op gaan rijden. Want thijs zei tegen mij je kunt er nu al vast mee beginnen maar volgned jaar winter RIJDEN .. dus ik weet het ook niet meer hoor Verdrietig ,. Zielig beestje

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:19

nou thijs en chris stonden er in de kantine er anders wel naar te kijken. En patricia was aan het helpen met opzadelen. Beestje was KEI bang voor het hoofdstel,

Paar weken terug zei ik nog tegen 1 van die meisjes die ermee bezig waren, "ga je er nu al op, beestje is 2 jaar?" dat meisje zo... "We gaan er nog niet op hoor! We maken hem zadel mak en daarna gaat hij terug op de wei." Toen had ik al zoiets van eerst zien dan geloven....

Helaas was hij KEI rustig, zette geen stap verkeerd toen dat meisje erop zat... Maar liep heel braaf mee alsof hij nooit anders gedaan had... Oh man, ik had gewild dat dat beest ontplofte, ging rennen bokken en stijgeren... en dat dat kind er KEI hard afviel! ik vind dit echt zo erg!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 13:26

Had ik ook gehoopt ingrid !!! als dat zo was wisten ze gelijk waarmee ze bezig zijn !! ... maarja dat word dus niet meer terug op de wei he .. ze loopt met haar 2.5 jaar al mee in de lessen Huilen

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:36

Belachelijk!!!!! Je kunt nog maar beter op 4 jarige leeftijd inrijden dan op 2 !! Te laat inrijden bestaat niet..., te vroeg wel!! En dit is dus een duidelijk geval van erg vroeg!!!!
Maar ja, nu kost het beestje geld en als ie ingereden is brengt ie geld op!!
Ik vind het schandalig!!!

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:53

vreselijk! Boos!
arm beestje!!!!!!!!!
je moet echt de dieren-bescherming bellen ofzo!
maar hoop idd dat dat beetsje een keer met ze aan de kletter gaat Tong uitsteken
kan je hem niet laten schrikken ofzo Schijnheilig

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:01

Waarschijnlijk komt die ontploffing nog wel. Het beestje zal nu te verdwaast geweest zijn om iets te doen.
Maar de pony moet nu nog gewoon kunnen genieten van de hele dag in het land staan. Hij heeft zijn hele leven nog om bereden te worden. Ik vind dat ze nog een jaar of anderhalf jaar moeten wachten!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 14:04

ik hoop dat ze ontploft echt waar, en dan zo dat niemand haar mee durft op te zadelen. Dan verkopen ze haar en dan krijgt ze een goed tehuis

En christiane. Je hebt gelijk . Ikl was eerst ook een pony aan het inrijde en we dede het gewoon op ons gemakje. Als ik er niet was met een vriendin van mij dna lieten ze andere er maar oprijden . Ja het schiet niet op Verward . Hij koste alleen maar geld en dat vonden ze neit goed genoeg

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:10

als je niet wilt dat een paard geld kost moet je geen manege beginnen:(
maarja mijn paardje is ook gedekt.. (is een IJslannder) maar die mag lekker rond huppelen tot haar/zijn 5e:P (als mijn zus het er mee eens is natuurlijk) is paard van mijn zus:P

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:35

hej dames

tja dat is deze manege hej mijn lieverdje swerdy liep ook al met zn 2,5 in de lessen evenals sammy melvin elleonore happy day odisse en ga zo maar door. de paarden worden daar allemaal snel ingereden en de lessen ingegooid weliswaar in het begin maar weinig lessen 2 per week en dat wordt dan langzaam opgebouwd. maar het is niet helemaal zoals het hoort idd.
ik kan me voorstellen dat jullie je er druk over maken maar zowel anne als ik heb daar de dierenbescherming wel eens voor gebeld en voor een paar andere dingen daar maar volgens hun was er niks ernstigs en zijn ze er een paar keer op controle geweest tja niks aan te doen dan

op zich zorgen ze goed voor de paarden qua voer etc en stallen schoonmaken maar ze worden wel te vroeg in gereden

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:51

je hoort een paard pas in te rijden als ie 3 jaar is Boos!
en dat is vast niet voor niks.....
als hij niet wilt dat een paard geld kost moet ie geen paar laten dekken of kopen van 2 jaar maar een van 3 of ouder!!!!!!
dat vind ik tenminste... en als je niet weet dat je paard gedekt is... oke dat kan gebeuren... maar daar kan dat veulentje toch niks aan doen! Boos!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:47

Das niet zo mooi
Misschien kun je die mensen erop aanspreken? of hebben jullie dat nu al gedaan?
(om welke pony gaat het? ken ik die?)

pmarena

Berichten: 48093
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:58

Hetzelfde had ik ook , toen ik nog hier op de manege reed vroeger,
Eigenaar van de ponies had de ballen verstand ervan , en wilde graag dat alle ponies hun kostje verdienden uiteraard.

Er waren toen 2 veulens.

Ik had expres al beloofd dat ik het hengstje wel zadelmak zou maken ,
want het diertje was pas 2 dus dan kon ik het tenminste allemaal nog flink rekken voordat er uiteindelijk echt iemand op zou moeten.
De merrie was een paar maanden jonger.

En ja hoor , een tijdje later hoorde ik dat een "stoer" meisje (je kent het wel) er wel op wilde om het dier even in te rijden.

Dus beestje vanuit het niks een zadel opgegooid , aan de longe gepleurd , goed kort houden zodat hij kleine rondjes eromheen moest lopen en dat meisje erop terwijl een groot iemand dat beestje nog steeds rondjes liet rennen. Zo , gebeurt , die is klaar !

Kort daarna pakten ze het merrietje ook meteen maar even mee ,
en die was dus anderhalf op dat moment...echt nog zo'n veulenbuikje en veulenstaartje

Te gek voor woorden maar zie mensen dat maar eens aan hun verstand te peuteren... Boos!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:37

Boos! daar word ik altijd zo boos om.
hoe halen die idioten het in hun hoofd om op zo'n jonkie te stappen Boos!
laat ze gewoon nog lekker baby zijn, genieten van hun vrijheid, ze zullen nog hard genoeg moeten werken!!

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 01:13

Yessy schreef:
:( daar word ik altijd zo boos om.
hoe halen die idioten het in hun hoofd om op zo'n jonkie te stappen Boos!
laat ze gewoon nog lekker baby zijn, genieten van hun vrijheid, ze zullen nog hard genoeg moeten werken!!

helemaal mee eens!!!!!!
anderhalf... kan het nog jonger Boos!
vreselijk dat mensen zo iets doen.. Verdrietig
en dan te bedenken dat een Ijslandertje 3 en een half jaar langer ''veulen'' mag zijn OK dan!
maar geef het beestje maar een grote knuf! Ach gut

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 08:06

1.5 jaar !!! Boos! das wel HEEEEEEEELLLLLLLLLLLL jonge zieken geesten allemaal . Echt zielig gewoon. Als je een paard hebt die ingereden word geef die eerst een leuk begin van het leven!!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 08:14

Annetje schreef:
Das niet zo mooi
Misschien kun je die mensen erop aanspreken? of hebben jullie dat nu al gedaan?
(om welke pony gaat het? ken ik die?)



Nee anne deze ken je niet. Die is pas 3 weken geleden vanuit belgiƫ waar die van zijn veulen tijd stond te genieten hier naartoe gekomen. De moeder staat wel nog bij ons opde manege. Zoals al eerder gezegd was, die was dus drachtig gekocht, niemand had het door, tot ze op een gegeven moment en de stand stond met 2 beentje uit haar kont Verward

Het is ZO jammer, dit beetje is zo MOOI, ik vind hem echt prachtig! En dan zo jong al verpesten, ik snap er niks van!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 08:34

wat zielig zeg je gaat toch niet op een 2jarig paard zitten.
als je er nu op gaat zitten wordt het straks alleen nog maar moeilijker laat zo.n paard ook lekker jong zijn zeg.
je kan nog een hele tijd op het paard rijden waarom dan zo jong dat niet eens goed voor ze is.
heb je er wat van gezegddat ze er is opgestapt?