mama en baby uitelkaar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

mama en baby uitelkaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 18:45

nou het was zo ver vandaag: merrie en veulen zijn uitelkaar.
mijn merrie staat op stal en mijn veulen staat een heel eind verder op
een erg groot weiland met nog 3 andere veulens.
wat blijkt ze horen mekaar dus hinneken........ Ach gut
ik had dat dus echt niet verwacht.ze zou eerst naar een andere opfok gaan maar uit eindelijk blijft ze bij ons op stal staan.
mijn veulen vond die andee veulens super eng.ze bleef maar van ze vandaan rennen......echt zielig........ Verdrietig
hoelang zou ik dit moeten aankijken? ik bedoel als ze blijven gillen blijven ze elkaar horen.en zijn ze waarschijnlijk iedere dag gestresd.ik ga proberen te regelen dat ze misschien nog verder kan komen te staan.maar
hoelang mogen ze mekaar niet horen?hoelang moeten ze gescheiden zijn
voordat ze weer normaal bij elkaar kunnen staan? ik heb gehoord dat het na een jaar kan.iedereen zegt iets anders.het is echt moeilijk om de goeie beslissing te nemen.......help Verward

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 19:01

het is dus niet erg dat ze elkaar horen gillen?

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 19:10

ik weet niet hoeveel meter ze van elkaar af staan maar het is een behoorlijk end.maar ze horen mekaar toch in de verte die grote gilt behoorlijk. daar maak ik me een beetje zorgen om.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 06:57

nou ik ben rond half 11 nog wezen kijken gisteravond en het ging wel met mijn knollies.mijn bijrijdster had geprobeerd te rijden 3 uur nadat ze gescheiden waren en dat ging niet echt natuurlijk.karma bleef maar hinneken naar haar veulen en om haar heen kijken.....toen we gingen kijken stond mijn veulen alleen.de andere 3 stonden helemaal achteraan en waren niet eens meer te zien.ze mogen voorlopig buiten blijven want de grote stal voor de veulens is nog niet helemaal klaar.ik weet dat ze van buiten staan lekker hard worden maar het was echt hartverscheurend Ach gut dat gehinnek van mijn kleine ding.vooral toen ik wegliep.....echt zo van: laat me niet in de steek! Huilen ik voel me erg schuldig maarja het is beter zo he.
met mijn merrie ging het wel die was teminste niet helemaal bezweet,die stond wel te hinneken waarschijnlijk omdat ze dacht van: mijn baasje heeft vast mijn kind bij zich.nou helaas.

ik kan er nu gewoon niet van slapen ik werd net wakker en het zal nog wel ff duren voordat ik weer kan pitten Gaaaap .ik heb nog geprobeerd mijn vriend wakker te schuden maar dat lukte niet Slapen en mijn hond kwam uit eindelijk wel naar beneden tippel tippel tippel......met 1 hangend oor en een staand oor zovan: je hoort in bed,maar omdat jij het bent kom ik wel bij je op je schoot verder slapen. Dromen

maargoed over een paar uurtjes ga ik er weer heen om zelf proberen te rijden en te controleren.het valt me in elk geval mee dat mijn veulen binnen het schrikdraad is gebleven OK dan!

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 11:12

nou ik doe mijn best om me in te houden.maar ik ga er nu heen.
ik voel me zo rot Frusty dat ze vannacht heeft buiten gestaan...ze zal nu wel een verzopen katje zijn. Verdrietig

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 18:20

tanx jasja!! ik was dus gisteravond laat zelf wezen kijken en het was hartverscheurend. en toen ik er vannachtend was ging het wel met karma,ik had gereden ze maakte het eerste kwartier zich alleen maar erg sterk en bleef maar gillen naar alles wat bewoog.maar na dat kwartier ik ze grotendeels haar aandacht bij mij.ze was weer behoorlijk loperig.....ik heb weer mijn oude karmasutraatje terug. Lovers
gisteravond was ze bijna niet te houden bij mijn bijrijdster maar ze is erop blijven zitten.

angel(mijn veulen) stond vandaag al wel bij de groep helemaal achter in het land.ik was weer zo eigenwijs om er heen te gaan om te spieken.....dat had ik beter niet kunnen doen.ze zag me van een afstand en kwam op me af gerend als een dolle stier die kon hinneken.de rest kwam ook mee als aanhang.ik heb haar wat bix gegeven en bleef nog ff staan kijken Ach gut .ze bleef maar achter mij aan lopen.wat ik ook zag was dat ze bij 1 van de veulens (een 1jarige hengst,van manon) probeerde te drinken maar werd natuurlijk steeds weggejacht.dat was echt ziellig. Verdrietig uiteindelijk is ze dat hele end weer achter mij aangerend en bleef bij de uitgang een tijd staan hinneken ze rende weer terug naar de groep. 2 uur later stond daar weer te roepen..ik denk dat ik haar een paar dagen gewoon met rust laat.en hopelijk kunnen ze snel naar binnen.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 19:53

ik heb trouwens vandaag bij mijn merrie een beetje van haar melk gepikt want ze stond echt op knappen.het mag toch maar 1x.en moeten haar dikke uiers nou over 7 dagen over zijn?? hoe zit dat nou??

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 20:10

ze staat een paar uur op het land en ik rijd haar nu weer vaker.en ik had al meer dan een week geleden haar voer gelijdelijk laten minderen.ze krijgt nu 2 handjes bix over de dag.en genoeg hooi. en veel wortels.ik hoor namelijk van veel mensen dat ze eigenlijk geen bix mogen de eerste 3 dagen. en als ze helemaal niks krijgt springt ze bijna over de uitloop heen dus krijgt ze voor de smaak een handje.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 20:37

zo heb ik het ook gedaan dat rustig opbouwen maar toch is er erg veel stres.ik heb het met 5 maanden gedaan ik vond dat een mooie leeftijd.ik vond 4 maanden te vroeg en 6 maanden net wat te lang.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 11:07

leni die vrouw die voert bij ons zei dat ik haar een dag later moest: 'melken' ik heb er een klein beetje melk uit gehaalt.vandaag blijf ik er dus verder af.maakt het wat uit of ze kuil of hooi krijgen.ze mag namelijk alleen maar kuil.en ik denk ook dat als je het afspenen later dan 7 maanden had gedaan je dan ook best problemen kan hebben.ik had een beetje een later veulentje dus vond ik 5 maanden wel goed.en ik merkte aan mijn merrie dat ze de laatste maand het gevoel had dat ze honing aan haar reed had en deed soms net of de kleine er niet was en walste er doorheen.daar zal ze nu wel spijt van hebben Tong uitsteken maargoed ik ga nu maar naar stal om weer te checken.en jasja ik heb je gepb't.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 11:10

ik ben ook met mijn veulen gaan lopen als we ze uit elkaar gingen halen.ik zorgde ervoor dat ik altijd met ze 3en was zodat 1 bij de merrie kon blijven in de molen bijv. en 2 bij mijn veulen.ze sloopte namelijk de stal als mama wegging.ookal was ze maar 10 min. weg. alsvast veel succes met de baby volgend jaar.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 16:31

nou het is een wonder.het gaat best goed.karma staat vanaf zaterdag op stal.en kan ff op de wei als ik er ben.ze is nu best rustig op stal en met rijden had ze vandaag maar 1x gehinnekd.maar zodra ik haar op de wei wil zetten voor een uurtje dan blijft ze roepen.morgen kan ze samen met een vriendje op de wei zodat ze afleiding heeft.alleen haar uiers zijn zoooo groot. en met kleine angel gaat het weer beter.ik ging spieken en ze werd ff achterna gezeten maar dat leek meer op spelen want ze stonden weer met ze 4ren bij elkaar te eten. Haha! ik kwam wat dichterbij en ze hinnekte natuurlijk meteen.ze kwam ff knuffelen en liep daarna uit zich zelf weg met de groep naar achter...ze keek ff om, ze gaf me een soort teken van: het is goed baasje,het is hier best gezellie..... OK dan!
thank god.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 16:34

pferdtje"]
[quote="luckyzeven schreef:
ik weet niet hoeveel meter ze van elkaar af staan maar het is een behoorlijk end.maar ze horen mekaar toch in de verte die grote gilt behoorlijk. daar maak ik me een beetje zorgen om.


Als ze mekaar kunnen horen is het belangrijk dat het veulen geen kans krijgt om onder of door het prikkel c.q. stroomdraad of door een sloot gaat anders staat ze zo weer naast moeders met alle gevolgen van dien.
[/quote]

gelukkig dat ze beide nog geen ontsnappings poging gedaan hebben.dat scheelt weer. Lachen

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cerosa, janneke584 en 154 bezoekers