Zusjes :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Zusjes :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 12:39

Zit ik hier boven te bokken... Hoor ik mijn ouders beneden discussieren over Leo, die over een paar maandjes ingereden gaat worden...

Hadden ze erover wie er het eerst op gaat (ok, mss klinkt het kinderachtig, maar omdat ik al bijna twee jaar alles met die pony doe, poetsen, wandelen, álles, vind ik dat ik ook het recht heb als eerste derop te klimmen)
Zegt m'n zus dat haar het beste lijkt dat er een licht persoon op gaat, maar omdat ik (Ik ben de middelste) de grote paardenfreak ben, ik het wel mag worden.

Schreeuwt m'n irritante, strontvervelende zusje ertussendoor: "IK GA EROP, IK BEN DE LICHTSTE!"

Nu zit ik me hier een beetje op te fokken!!! Zij kijkt nóóit naar die pony om. Ja, toen we haar kochten was het natuurlijk nieuw, dus dan is het stoer. En als ze pennymeisje vriendinnetjes mee naar huis neemt vragen die ook meteen: "Waar is JOUW pony?" Nou, je snapt wel hoe dat zit met dat secreet Boos!

Wanneer we kunnen rijden op die pony heeft zij ook opeens het voorrecht?? nou sorry hoor, maar zo hoort het niet naar mijn mening

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:15

Jeetje, zeg het tegen je ouders dat je het belachelijk vind dan je zusje er als eerste op moet!!
Ook al ben jij iets zwaarder, jij hebt het meeste vertrouwen in je pony, en niet je zusje!!!!

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 13:36

Ja... en die pony heeft daarbij ook het meest vertrouwen in m'n moeder en mij
M'n zusje durftniet eens achter Leo langs, of onder haar als door met poetsen Omdat ze zo 'onrustig' is... Nou, is niet zo gek als er vrijwel een wildvreemde onder je door wil als jonge en groene pony... Scheve mond

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:40

haha haar flink bangpraten, zo van:
oh ja ga je er maar op, de eerste keer gaan pony's altijd steigeren en bokken en wild doen net zolang tot je er heel hard afvalt, haha stap er gerust op.....ik kom je wel eens in het ziekenhuis opzoeken.....
Haha dan wil ze er vast niet meer op en moet jij je opofferen Knipoog

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 13:43

Haha dat is wel een goede Knipoog

Maar ik vind het vooral vervelend dat ze alleen naar die pony omkijkt als het voor haar 'reputatie' goed uitkomt... Twee weken nadat Leo bereden is kijkt ze er zeker weten amper weer naar om. Zodra ik bij de ponyclub ga is ze natuurlijk wel weer ervan overtuigd dat zij er mee moet rijden

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:51

Leo_ke schreef:
Haha dat is wel een goede Knipoog

Maar ik vind het vooral vervelend dat ze alleen naar die pony omkijkt als het voor haar 'reputatie' goed uitkomt... Twee weken nadat Leo bereden is kijkt ze er zeker weten amper weer naar om. Zodra ik bij de ponyclub ga is ze natuurlijk wel weer ervan overtuigd dat zij er mee moet rijden


Haha moet je haar vertellen dat de modder die , als ze valt, op haar gezicht en in haar haar komt, er nauwelijk meer uit wil en dat ze dan flink voor gek staat *LOL*

Schijnheilig

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:21

Vet stom, ik zou gewoon "eisen" dat jij er al eerste op mag, wie heeft d'r al die tijd verzorgt?? Met d'r gewandeld en geknuffeld? Ik zou dus echt niet toelaten dat me zusje d'r als eerste opging alleen maar omdat ze dat wil, wie heeft nou al die tijd aan Leo besteed??

Dus jij gaat er gewoon als eerste op!! (en de stem van je zus heb je al, (voor als jullie zouden gaan stemmen Haha!)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:34

Je laat haar gewoon als eerste erop kruipen. En als ze langs je door komt gestapt, laat je plots heel toevallig dat stuk plastiek langs je rammelen en laat je je glas cola vallen vallen, en oeps.. daar gaat Leo al bokkend ervandoor, en oeps, daar gaat je zusje met haar gezicht in de modder... Schijnheilig

wedden dat ze hem zo aan aan jouw geeft? Tong uitsteken

highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 17:00

ach...zusjes.... Maar ik neem aan dat je ouders ook wel weten dat jij er meer tijd aan hebt besteed? En dat van 'ik ben de lichtste' vind ik nou niet echt zo boeiend, zolang jij geen 120 kilo bent kan je pony heus wel wat hebben hoor...

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:10

Ik zou ook gewoon tegen je ouders zeggen dat jij vind dat jij het recht erop hebt om het eerste te gaan rijden op Leo! Ik vind ook dat jij dit amg als ik dit allemaal zo lees! In ieder geval succes ermee!

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:45

vertel tegen je ouders hetzelfde als wat je hier verteld. probeer het op een rustig moment te doen als je zusje er dus niet bij bent! ik vind ook dat als ik zo naar het verhaal kijk dat jij de meeste recht heb om als eerste te gaan rijden veel succes ermee

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:50

ik zie in je profiel dat het een haflinger is. Die kan echt wel wat hebben hoor, en jij ziet er ook niet zo zwaar uit! Ik vind idd ook dat jij het meeste recht heb om erop te gaan. Hij vertrouwt jou waarschijnlijk ook het meest, omdat hij hem poets en er mee wandelt enzo, dat schept echt een band.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:53

mij lijkt het beste dat de genige die erop gaat,dat dat iemand is die de pony het meest vertrouwd en het meeste mee omgaat,en zoals ik lees ben jij dat.

jouw zusje komt bij mij beetje over,eerst had ze een pony,leuk enzo,nu issie saai want je kunt e rniet op rijden,en nu kan ze rijden en is die opeens weer leuk.
ik zou dat ook eens met je ouders bespreken,want ik vind dat namelijk niet echt kunnen.

verder zou ik haar idd ook flink bang maken Haha!
maar ergens is het ook zo,want als ze namelijk niet kan rijden (of kan ze dat wel?) en de pony kan eens flink gaan bokken kan ze zich flink verwonden.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:10

Het lijkt mij het beste dat er iemand op gaat zitten die ervaring heeft met zadelmak maken en handig genoeg kan rijden om haar niet in de weg te zitten...! (en er ook niet meteen afduikelt als ze wel even gek doet, jong geleerd is oud gedaan Knipoog )

En wie dat is moeten jullie zelf maar uitvechten