Vandaag voor het eerst slofteugel gebruik gezien..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Vandaag voor het eerst slofteugel gebruik gezien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 20:40

Ik heb voor het eerst van mijn leven iemand met slofteugel zien rijden vandaag. 2x zelfs... maar wel op 2 HEEL verschillende manieren!

situatie 1: Desiree een vrouw die een paard nooit kwaad zal doen, heel open vriendelijk en geintresseerd is in alles en iedereen. Had les op een paard dat ze rijd, paard liep voor geen meter, was constant aan het klieren en staken, en hoofd kei hard en stijf omhoog... Toen heeft de instructrice er een slofteugel omgedaan, onder begeleiding dus van die instructrice. Hij werd netjes gebruikt waar die voor was, te voorkomen dat het paard zich te sterk maakte, en dat hij met zijn kop de lucht in schoot.. toen het paard netjes liep hing de slofteugel dan ook los... Perfect lijkt mij, precies zoals het hoort....

situatie 2: Kind van 13 of 14 op een pony, ik vind eigenlijk dat ze niet goed rijd. Ze heeft commentaar op alles en iedereen, terwijl ze het zelf 10 keer zo erg verkeerd doet. Heeft er dus ook een slof aan gehangen, zonder begeleiding. Had dit ding KEI straks, paard liep veels te diep en bij elke stap ging het.. tok, tok tok tok tok tok tok tok tegen die mond van de slofteugel gewoon omdat het dier niet nog dieper kon.... bah bah! het zag er echt verschrikkelijk uit...

mijn conclusie, slofteugel is prima, maar onder begeleiding en mensen die bereid zijn te luisteren naar foto en die ook eerlijk zijn tegen over het paard!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 21:44

sorry annetje, ik had er graag wat van gezegd, maar dat durf ik niet.. Ik ben wat dat soort dingen betreft veel te verlegen... En ach, alsof dat kind naar mij gaat luisteren, ik ben toch maar "Een stom paard in de mond zagend manege ruitertje" volgens haar...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 01:29

tanja15"]
jah desiree die gebruitk dulpteugels wel goed. Ik zie haar NOOIT een paard onnodig een hulpteugel omdoen en dan SLECHT gebruiken ... en laat me raden. Annelie natuiurlijk ook ??? want haar ken k als enigste die loopt te zagen en elvira moet goed lopen bla bla bla.
[/quote]

Jah tanja je hebt precies door wie ik bedoel... het was echt zwaar zielig.. ze zal haar nieuwe speeltje wel geweldig vinden, dus grote kans dat je haar er volgende week zelf mee kunt zien rijden. Erg jammer, iedereen had het altijd over de slofteugel... en dat die zo slecht was en mode was, ik had toch echt zoiets van, zoiets iets zie je toch niet echt op de manege. Ik bedenk me trouwens net dat Patricia er bij ons op de manege vorige week ook mee zag rijden, maar die vertrouw ik ook wel dat die het goed doet (de instructrice waar ik het overhad in de eerste situatie....


[quote="Assiej schreef:
ik haat dat soort mensen... ik had er echt van dr pony afgetrokken, zielig voor dat beestje man... de 1e situatie was goed, en de slof mag nooit strakker zijn als de teugel zelf.. dat is het beste en dat is ook denk ik een goeie richtlijn, als je je daaraan houd, dan istie nooit te strak, want met een tekorte teugel kun je je paard niet eens nageeflijk rijden want dan klopt je zit niet meer... groetjes...


Ow maar voor dat de teugel losser zat dan de slof had ze een hele goede oplossing verzonnen hoor... Dan pakken we namelijk de teugels toch ook een kilometer korter....

Verward Verward Verward

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 01:54

hahaha idd, maar om even duidelijk te maken he. Het paardje loopt zonder slof teugel ook "aan de teugel" Maar dit dus door middel van zagen... toen zij op vakantie ging, was er een ander meisje, met een eerlijke zachte hand, die dus niet zaagt en toch elk beestje op de goede manier aan de teugel krijgt, en tja toen die erop ging kon het paardje ineens niet meer aan de teugel lopen... Of althans met heel veel geduld en heel veel moeite!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 16:01

Ik had toen zei aan het rijden foto's gemaakt van andere, en op 1 van die foto's reed zij op de achtergrond (situatie 2) even getwijfeld of ik het kon maken om het hier neer te zetten, maar doe het toch maar.... ze zit wel rechter op normaal, maar dan nog...

Afbeelding

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 01:06

Het beesie heeft ook zo'n netjes achterbeen gebruik... helemaal goed eronder...

AHUM

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, mriek1990, Orthos, StalNollie, Suliko, Vagabondo en 126 bezoekers