Weer echte buitenrit op Andrew sinds 4 maanden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Weer echte buitenrit op Andrew sinds 4 maanden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 18:13

Vandaag heb ik voor het eerst sinds hij kreupel werd weer echt een buitenrit gemaakt met Andrew. Ik was al af en toe bezig met wat stapritjes, had al een keer een kort stukje gedraafd om te proberen of hij nog kreupel liep onder het zadel, maar de laatste tijd was het te vroeg donker en de bak was ook te zwaar en onregelmatig voor hem. Los draafde hij al heel mooi veerkrachtig op de rechte lijn.
Ik ging weg met Judibo, die Minco reed voor Minkieboy omdat die nog een tijdje in de "ziektewet" zit...

Andrew genoot van elk moment: Oortjes strak naar voren (ze leken nogal kort vanwege de wintervacht Knipoog ) en flink doorstappen. Toen de berm het toeliet een stukje gedraafd en hij was ontzettend lief. Geen gebok, geen getrek (en had er al weer een week of twee drie niet meer opgezeten) en belangrijkste: hij liep goed!!! Veerkrachtig en soepel draafde hij door...
Niet te lang achter elkaar gedraafd, veel gestapt, maar op een mooi pad nam hij initiatief en sprong zelf (in de rechter) galop aan... Langzaam voerde hij het tempo op, totdat we behoorlijk hard gingen, en tegen het einde van het pad, ging hij pas weer langzamer...

Het voelde heerlijk vertrouwd, en ik genoot dubbel omdat hij zo lief en braaf was! Geen trucjes, geen bokpartijen geen gedram om harder te mogen, alleen liet hij wel duidelijk merken dat hij het liefst laaaaaange teugel had Haha!

Hij bleef ruim lopen en in totaal zijn we ongeveer een uur weggeweest.
Ik hoop echt dat hij nu opgeknapt is, en we nu weer echt kunnen rijden.
In februari moet hij weer voor controlefoto's naar de kliniek en dan kunnen ze beoordelen hoe zijn Spat gevorderd is. Ik ben erg benieuwd!

Als het goed blijft gaan, en we weer wat conditie op kunnen bouwen, dan wil ik weer heerlijk langere buitenritten gaan maken in mooie omgevingen... En hopelijk kan zijn verzorgster dan ook eindelijk weer veilig op hem rijden en misschien wel (weer) les nemen. Even duimen dus nog en wie weet ben ik dan over een tijdje ook weer van de partij met boktritten!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:24

leuk joh:D
en fijn dat ie zo braaf was
ik duim voor je mee!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:28

Klinkt echt hartstikke goed Joyce!
Wat fijn dat het nu zo vooruit is gegaan Lachen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:00

Wat goed joh!
Er gaat uiteindelijk toch niks boven je eigen paardje, of wel Knipoog
Al heb je het erg leuk met Aranka en die andere merrie, volgens mij moet het ook heerlijk zijn om met je eigen weer op pad te kunnen.
Fijn dat hij er zo van genoot, hopen dat hij er morgen gewoon nog lekker fris en soepel bijstaat OK dan! Veel plezier op je toekomstige buitenritten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:24

Dat is nog eens goed nieuws Joyce! OK dan!
Hopen dat de dierenarts ook positief nieuws voor je heeft straks.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:16

Hee Hartstikke goed man OK dan!
Ik was in de veronderstelling dat je met Aranka mee zou gaan,maar je bent dus op Andrew gegaan,wat super om te horen dat het zo goed is gegaan Joyce
Konden de heren zich een beetje gedragen?als ik weer van de partij ben kunnen we mooi weer eens met zijn drieen weg
Ik mis het rijden ontzettend Huilen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:17

Fijn joh, hopen dat hij straks weer helemaal goed is!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 20:35

minkieboy schreef:
Hee Hartstikke goed man OK dan!
Ik was in de veronderstelling dat je met Aranka mee zou gaan,maar je bent dus op Andrew gegaan,wat super om te horen dat het zo goed is gegaan Joyce
Konden de heren zich een beetje gedragen?als ik weer van de partij ben kunnen we mooi weer eens met zijn drieen weg
Ik mis het rijden ontzettend Huilen



Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.
Aranka kon niet, want ze heeft een lelijke wond opgelopen net boven het spronggewricht aan de binnenkant van haar linkerbeen na een klap van Star, met ijzers. Het is behoorlijk dik (en nog open) en dat trekt. In stap gaat het wel goed zolang ze niet te lang stil staat en dan weer weg moet stappen, maar in draf loopt ze echt erg kort. Dat wordt dinsdag ook geen les denk ik...

Zo zie je maar: de ene is beter, dan heeft de ander weer wat!
Hoop dat Aranka snel weer de oude is...
Maar ben in elk geval blij dat Andrew weer aan de beterende hand is!

Ik hoop ook dat we snel weer met zijn drieën weg kunnen! Wij missen jou ook hoor Alie!!! Als je weer beter bent gaan we het vieren met een heerlijk ritje Haha!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:54

wat mooi dat het weer goed gaat en hopelijk blijf het zo.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:52

Hey, da's iig een uit de ziekenboeg die weer de goeie kant op gaat! Super!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:32

Het was inderdaad een lekekr ritje, Minco kon Andrew niet echt goed bijhouden, een goed teken dus.
Ze hebben zich best netjes gedragen, af en toe wilden ze wel ff met elkaar stoeien, maar ja, dat hoort bij ze.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:49

Wat leuk zeg!
Eindelijk weer op je eigen knol rijden. OK dan!
Ik duim voor je mee dat de dierenarts met goed nieuws komt!!!

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:09

wat fijn dat je paardje weer goedloopt....
hopen dat het zo blijft Haha!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:16

ik duim voor je dat ie goed blijft lopen!!!

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:16

Heey Joyce!
Jeetjuh dit is echt suppaah nieuws, echt geweldig!!!Alleen heel sneu voor Aranka, echt erg!! Ik hoop dat Aranka snel weer de oude is!! En natuurlijk hoop ik dat de dierenarts ook heel goed nieuws heeft!!-xx-x- marjolein!! Nog heel erg bedankt voor de foto's!te gek Haha!!

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:17

Heey Joyce!
Jeetjuh dit is echt suppaah nieuws, echt geweldig!!!Alleen heel sneu voor Aranka, echt erg!! Ik hoop dat Aranka snel weer de oude is!! En natuurlijk hoop ik dat de dierenarts ook heel goed nieuws heeft!!-xx-x- marjolein!! Nog heel erg bedankt voor de foto's!te gek Haha!!